Hai guys . Selamat hari raya !🎉 Macam mana raya ? Banyak dapat duit raya ? Author dapat duit tak banyak pun . Em 18 tu tua sangat ke ? 😂😂
Oke nah , author belanja update sikit .😘
____________________________"Sorry weh lambat sikit ." Sapa satu suara .
Ika melihat lelaki tersebut tercungap cungap mengambil nafas .
"Takpe . Dapat aku date dengan ika lama sikit ." Hakim ketawa .
Ika mencebik . 'Banyak lah kau punya date .'
"Nah kunci . Ika kan ? Hai , saya ikhwan . Housemate akim . Awak tahu ? Akim selalu cerita pasa-"
"Oh terima kasih ikhwan yang baik hati lagi kacak ." Hakim merampas kunci tersebut sebelum ika sempat menyambut nya .
Ika terpinga pinga .
"Hai wan ." Sepatah je ika menegur lalu merampas kunci dari tangan hakim .
Su yang dari tadi jadi pemerhati menunduk apabila ikhwan memandang nya .
Malu mungkin .
"Okelah terima kasih wan , terima kasih pul . Aku chauw dulu . Dedaaaa ." Ika bergerak ke arah kereta .
'Ika panggil aku pul ? Takpernah pernah .' Omel hati kecil hakim .
"Get well soon ." Serentak ikhwan dan hakim berkata .
Ika mencebik . Su tertawa .
"Terima kasih abang hakim . Terima kasih abang ikhwan ." Su tersenyum manis lalu mengekori ika .
Ikhwan terkedu . 'Masha Allah . Lembut nya suara.'
"Dah dah . Kau takpayah nak angau . Jom balik ." Hakim menarik ikhwan yang terpinga pinga .
<<<<<<<<<<<<<>>>>>>>>>>>>
TING
Unknown : assalamualaikum ika .
'Aik ? Siapa pulak ni ?' Ika membuka notif nya kemudian membalas ws tersebut .
Ika : wsalam . Siapa ni ? Kita kenal ke ?
Unknown : saya secret admirer awak 💋
Ika : haha lawak . Aku block kau karang .
Unknown : ala ika . Lek ah . Gelabah betul kau ni .
Ika : kau siapa duh nak kata aku gelabah ? 😒
Unknown : 'soon to be' your husband ? 😉
Ika : one more again . Kau main main , aku betul betul block kau .
Unknown : betul gelabah . Aku lah muhammad saiful hakim anak uncle hilmi yang kacak .
Seen . Bluetick .
'Mana dia dapat no aku ?'
Unknown : woi kau . Sampai hati bluetick kan aku . 😂
Ika : mana hang dapat no aku ?
SaifulHakim : rahsia hak milik asasi .
Ika : nyah hang . Aku nak tido . Selamat malam .
SaifulHakim : hahahaha selamat malam gojes . 🌸
Seen . Bluetick .
'Macam macam lah dia ni .' Tanpa sedar ika tersengih .
Lampu bilik ditutup dan ika lena dibuai mimpi .
<<<<<<<<<<<<<<>>>>>>>>>>>>>>>
"Hoi ika ." Sergah aish yang baru sampai .
"Wsalam aish ." Lembut ika memerli .
Aish tersengih . Ika membalas sengihan aish .
"Lama tak nampak kau aishh . Pergi mana ?" Soal ika sambil menyedut teh o ais nya .
"Aku tak pergi mana mana pun . Ada je dalam hati kau . HAHA . Su mana ?" Selamba aish sambil mengunyah gula gula getah .
Aish atau nama panjang dia , Tengku Aish Ezkandar bin Tengku Hamizan . Anak tengku tu .
Ika membuat muka menyampah .
Aish tertawa kecil . "Bapak aku masuk hospital . Tu yang aku tak dapat datang kelas . Rindu aku ke ?"
"Tolong lah . Buat apa nak rindu kau . Eh , bapak kau sakit apa ?" Ika mencebik .
"Kanser hati ." Aish masih mengunyah gula gula getah nya dengan muka yang heartless .
Ika tersedak . Air yang dari tadi disedutnya tersebur ke aish .
"Weh . Kau apehal do ?" Aish berdiri tiba tiba untuk mengelak air tersebut walaupun terkena sikit .
"Masha Allah . Sorry sorry . Aku tak sengaja ." Ika cepat cepat mengelap baju aish .
Aish menggeleng melihat ika . "Dah lah perempuan . Minum air pun tersembur sembur ."
Ika memukul lengan aish . Tindakan refleks kata nya .
"Dah lah minum air tersembur sembur , ganas pulak tu ." Aish tersengih .
Ika menjeling aish . "Kau ni over lah . Aku tersembur air sikit je ."
Aish tertawa . "Aku rindu kau lah ika ."
Ika tergamam . Dia memandang aish .
"Salah ke aku rindu kawan aku yang seorang ni ?" Soal aish sambil menyengetkan kepala nya .
"Eh no . Tak . Aku tak cakap apa pun ." Ika tersengih malu .
Makin galak gelak aish . Ika sudah tertunduk malu .
Dari jauh tanpa mereka sedari , ada yang memerhati . HAHA bunyi acah seram je .
<<<<<<<<<<<>>>>>>>>>>
"Awak . Saya nak tanya boleh ?" Soal hana lembut .
"Hm ?" Balas hakim sepatah kerana sedang fokus memandu .
"Apa hubungan awak dengan ika ? Saya selalu nampak awak tego dia ." Hana melemparkan pandangan nya keluar tingkap .
"Kami kawan je lah wak . Parents dia dengan parents saya berkawan . Kenapa awak tanya ni ?" Mata hakim masih di jalan .
"Takde lah . Saya tengok awak mesra sangat dengan si ika tu ." Suara hana makin direndah kan .
"Awak cemburu ke hana ? Why would you be jealous ? Kita semua kawan kan ?" Hakim memandang hana sekilas .
Hana menunduk . "Am i being friendzoned ?" Hana bermain jari jemari nya .
Hakim terdiam . Tak mampu nak jawab apa yang hana soalkan .
"So its true , huh ? It's okay ." Suara hana makin sayu .
"Tapi .. awak tak boleh ke bagi saya peluang lagi sebelum segala nya berakhir ?" Sambung hana lagi .
Hakim hanya membisu . Hati nya mula berasa bersalah . Tetapi itu lah hakikatnya . Dia tidak mencintai hana .
Dia dan hana sudah berkawan sejak mereka kecil lagi . Cuma masa sekolah rendah mereka terpisah kerana hana berpindah ke negeri lain . Diorang mula satu sekolah balik masa upsr . Sampai lah sekarang mereka pergi ke universiti yang sama .
Hana akui yang dia menyimpan perasaan terhadap hakim sejak dulu lagi . Jika mahu dikira kira selepas perpisahan mereka , sudah hampir 10 tahun mereka berkawan dan dalam 10 tahun itu juga hana menyimpan perasaan nya terhadap hakim .
Namun hakim sedikit pun tiada perasaan sayang sebagai kekasih terhadap hana . Dan dia hanya menganggap hana sebagai kawan baik sendiri . Kadang kadang ada rasa simpati sebagai seorang abang .
YOU ARE READING
I Heart You , Encik Suami ♡ (Slow Update)
Storie d'amore"Layan saya macam bestfriend, lindung saya macam adik beradik, sayang saya sebagai isteri, cinta saya kerana Allah, deal ?" "Deal !" _____________________ HAHAHA sorry lah. Aku tak reti tulis cerita