Ting Tong Ting Tong
" siapa tu ? "
Seorang wanita yang agak berumur lingkungan 36tahun keluar .
" awak cari siapa eh ? "
Tanya perempuan itu .
" Annyeonghesayo . Jimin imnida " Jimin bow memberi tanda hormat .
" kamu cari siapa ye ? " Tanya perempuan itu lagi .
" emm saya kawan kepada Naera . " Jimin tersenyum
" kalau nak jumpa Naera , Naera takde " Omma Naera terus menutup pintu rumahnya. Jimin sempat menahan.
" saya nak cerita tentang Naera "
Omma Naera tercengang sebentar . Dan dia memberi Jimin masuk .
Omma Naera membawa satu cawan kopi dan sedikit kuih.
" terima kasih " Jimin tersenyum malu.
Mereka mendengar bunyi kereta dari luar .
" oh tu appa Naera yang balik " Omma Naera terus membuka pintu luas untuk suaminya yang berumur 45tahun itu.
" ni siapa ? " tanya appa Naera pelik . Setahu dia , dia takde anak lelaki .
" Ni kawan Naera " Omma Naera terus menarik appa Naera di bangku itu.
Omma Naera menunggu penjelasan dari Jimin
" Saya datang sini sebab " Jimin memandang Naera . Menunggu jawapan . Naera membuat isyarat mata . Dah kenapa lah si hantu ni
" SEBAB APA ?! " appa Naera sedikit menengking kearah Jimin yang dari tadi membatukan diri .
Siapa yang tak sabar , cerita pasal anaknya yang sudah Hilang seminggu.
" jangan bagi tahu aku yang aku dah mati . aku taknak diorang sedih " Naera tersenyum supaya Jimin faham maksudnya.
" sebab Naera ada bagitahu saya , yang dia nak mintak maaf dengan ahjumma ahjushhi . Dia banyak dosa kepada ahjumma ahjusshi . Dia nak ahjumma ahjusshi maafkan dia " Jimin menceritakan satu per satu .
" awak tahu dia hilang ? " Appa Naera kembali tenang.
" saya tahu dia hilang , tapi saya taktahu siapa yang culik dia " Jimin membalas agak serius .
" awak kenal Kai ? " kali ini suara appa Naera agak perlahan.
" kenal , kenapa ye ? " Jimin membalas mesra
" tolong carikan Naera . Cari dengan Kai sama sama . Tolong sangat " Appa Naera merayu .
" baiklah saya akan cuba , tapi saya tak janji " Jimin tetap tersenyum .
" marii "
Tangan Jimin diraih oleh appa Naera . Menaiki tangga yang tinggi itu .
78,79,80 . Akhirnya Jimin sampai di penghujung tangga . Dalam fikiran Jimin macam mana lah Naera boleh naik atas ni setiap hari .
Appa Naera membuka pintu bilik Naera . Tersusun kemas , cat yang berwarna ungu cerah . Katil pun berwarna ungu . Naera minat warna ungu ke apa ?
" ni lah bilik Naera . Ahjusshi ada jumpa satu notes " Appa Naera memberikan kepada Jimin . Notes yang berwarna kuning itu disambut Jimin .
" 03 September "
Tarikh apa tu ? Kenapa 3 September ? Jimin melihat di belakang notes itu tertulis
" K&J "
K&J apa maksud disebalik notes itu . Hidup yang Jimin lalui semakin lama semakin pelik .
YOU ARE READING
44 Days || p.j.m
Fanfic44Days Kisah persahabatan antara Park Jimin dan Kim Naera semakin rapat . Dan persahabatan itu semakin renggang apabila ........ Network Error