Jimin POV
" kita nak pergi mana ? " tanya aku manis semanis manis gula melaka manis lagi cagu kaki aku .
" suka hati awak lah "
" kita pergi karaoke nak ? "
" taknak lah "
" habis tu nak pergi mana ? "
" suka hati awak lah "
Eh mencipan betullah si Yeontae ni. ada jugak aku buat willie ni kang -__- Aku tarik nafas dalam dalam . Okay esok baru lepas .
" kita pergi taman nak tak ? " aku tanya dia mesra . Ofcourse lah mesra tak boleh marah marah nanti dia mintak clash menangis berlagu lotto aku kang .
" okay " dia tersenyum menampakkan sebaris gigi yang putih . Aku taktahu kenapa aku dah tak melting dengan Yeontae malah aku lagi carut dia diam diam . Nampak tak yang aku ni baik ?
" Chim "
Aku alihkan pandangan aku dekat Yeontae dengan pandangan apa ? dan aku focus balik dengan panduan aku .
Dia still diamkan diri dia . Aku pulak yang rasa bersalah . Dia tahu ke yang aku carut dia dalam diam tadi ?
" kenapa tae ? " aku tanya dia dengan nada yang mendatar
" bila nak sampai ? " dia tersengih menampakkan eyesmile dia .
Sabar lah wahai Park Jemeng ! Sabar sabar . Dia cuba buat lawak hambar dengan kau tapi tak jadi .
" kejap lagi sampai lah sayang " aku buat suara menggoda .
Tempat pilihan aku adalah taman . Banyak banyak tempat kenapa aku pilih taman ? jeng jeng jeng sebab taman tak guna duit . Kah kah kah .
Aku perhati je Yeontae yang macam ala ala budak budak tak cukup khasiat main buaian . Adudu comel k comel .
Dia buai diri dia sendiri malah aku tengok dia main buaian . Okay dia suka couple yang macam budak budak and aku suka couple yang matured * flips bulu hidung *
Aku datang dekat dengan dia . Aku diri belakang dia dan tangan aku buai dia dari belakang . Kalau tak faham kau baca lah 10kali .
" buai laju laju , sampai pokok cina . Apa dalam baju , sekuntum bunga cina " dia nyanyi . Adududu tetiba melting pulak .
And otak aku terbyuntae pulak . Apa dalam baju ?
Apa dalam baju ?
DALAM BAJU ?
BAJU ?
Okay aku giveup cari jawapan and dah terang lagi bersuluh dalam baju ada ABS aku yang beso beso ni .
" Yeontae suka main buaian ? " aku tanya dia riang . Kalau aku diam je mesti dia kutuk aku ni seorang yang membosan kan .
Aku bosan ? Kita bincang malam pertama ye sayang . Muehehe
" suka "
" chim duduk lah kat sebelah Tae . Kita main buai sama sama "
Dia ajak aku main buai sama sama pulak dah . Aku pun duduk sebelah dia . Ada dua buaian guy . Nasib lah dah malam . Kalau siang dah lama aku berebut dengan budak budak tak cukup saraf kat otak tu . Aku jadi kurang hajar ni sebab Naera k .
" Tae oh tae " aku panggil dia dengan suara manja . Manja weh manja . Aku pandang sekeliling mana pulak pakcik bangla jual icecream ni .
" apa ? " aku hiraukan soalan dia . And mata aku still lagi meliar mencari bangla jual icecream . Kecik besar kecik besar mata aku dibuatnya . Akhirnya aku jumpa dia bawah pokok tengah chat dengan Girlfriend .
YOU ARE READING
44 Days || p.j.m
Fanfiction44Days Kisah persahabatan antara Park Jimin dan Kim Naera semakin rapat . Dan persahabatan itu semakin renggang apabila ........ Network Error