DAY 13

52 2 0
                                    

" maaf ahjumma " Jimin senyum dan bow ke arah ahjumma tersebut . Mereka bertiga meninggalkan lorong itu

" yah ! Jimin pahal kau tarik telinga aku ? aku baru je nak berasmara dana hell lah kau " Taehyung memandang Jimin atas bawah atas bawah.

" aku tahu lah kau nak berasmara dana tapi jangan lah sampai makcik cleaner tu pun kau nak usya . Kau gila ? "

" halahh dah takde orang lain aku nak usya " Taehyung memegang bahu Jungkook .

" tahu lah orang tu ada Yeontae " Jungkook memerli sambil memandang Taehyung mengangkat keningnya

Jimin terus menyepak booty Jungkook dan Taehyung . Jungkook & Taehung berlari daripada dikejar Jimin . Pasangan sahabat itu sangat gembira .

*******

Naera duduk di dalam kelasnya 4B . Suasana seperti biasa , kabut kemain . Gelak sana gelak sini . Gaduh sana gaduh sini . Naera pun pening . Naera pandang Lisa . Lisa still dengan sikap dinginnya . Naera dengar cerita sekarang Lisa sedang berkawan dengan Bambam . Akhirnya , dapat juga kau rapat dengan Bambam .

Kali ini matanya beralih kepada Kai . Kai mendiamkan diri seperti patung . Sudah lah Kai , jangan fikirkan Naera .

Sekarang Naera dah tahu yang Jaebum dah ada girlpreng baru . Tak guna punya playboy . Tapi sekarang perasaan dia dekat Jaebum dah takde lagi . Taktahu kenapa maybe dah ada pengganti tapi siapa ?

*******

Jimin memandu keretanya pulang ke rumah . Kali ni Min adiknya tak ikut sebab ada kelas .
Jimin gembira apabila teringat dia bersama Yeontae di kelas tadi .

Jimin keluar dari perut kereta apabila sudah sampai di rumah agam bapanya .

" welcome back to home " Naera tersenyum manis menanti kepulangan Jimin

Jimin tersenyum manis . Jimin merasa yang dia dah boleh terima Naera menjadi rakannya tapi dia taknak cakap dengan Naera . Perangai kau lah Jimin .

" ommaaa ! im home " Jimin terus menaiki tangga memasuki ke biliknya . Jimim meletakkan beg galasnya di atas kerusi dan terus baring dengan uniform sekolah.

" chim oh chim ! busuk lah chim " Naera menutup hidungnya seakan akan bau itu menusuk kedalam hidung Naera .

" kenapa kau panggil aku chim ? " Jimin bangun dari baringnya.

" sebab aku nak kau buat perangai cute " Naera tersenyum happy .

" chim pun chim lah " Jimin bangun dari baringnya dan menuju ke bilik mandi .

Setelah Jimin membersihkan dirinya , dia turun kebawah dan melihat Naera menonton televisyen bersama adik Min .

Aku harap kau tak apa apa kan adik aku

" Min ! pergi naik atas " Jimin menyentuh bahu Min dan membuatkan Min terkejut

" kenapa pulak ? " Min tanya pelik , setiap kali dia duk bawah mesti kene naik atas dengan alasan ada langau lah apa lah .

" Ada langau kat sini " Jimin tersenyum sinis sambil memandang Naera.

Aku dah cakap mesti dia kata ada langau . Min terus bangun dari duduknya dan menuju ke bilik .

" bak sini remote tu " Jimin duduk di atas sofa dan merampas remote dari Naera .

Jimin mengalihkan siaran TV daripada Didi & Friends kepada WWE .

" Yahh ! apahal tukar favourite cartoon aku tu ! " Naera merampas kembali remote di tangan Jimin dan menukar channel ke asal , Didi & Friends

Jimin seorang keras kepala dan Naera seorang kaki protes . Channel bertukar - tukar

44 Days || p.j.mWhere stories live. Discover now