DAY 27

53 2 0
                                    

Naera POV

Flashback

Aku teringin nak melawat Yeontae kat kelas dia . Rindu buduh kat kawan aku sorang tu . Aku dengan bangganya berjalan pergi kelas 6A .

Ya Tohannn . Macam beruks terlepas kandang T.T kesian aku tengok kelas kau . Nama je kelas pandai , tapi perangai macam orang tak cukup sifat .

Aku nampak Jiyu and Yeontae tengah berbual . Macam serious je . Aku pun masuk dalam kelas tu macam pencuri masuk rumah orang . Kau faham ?

Aku duduk di antara Yeontae and Jiyu di atas lantai . Nasib lah bersih T.T

" kau betul betul ke dah couple dengan Jimin ni ? " tanya Jiyu

" Betul lah "

Kepala aku ke kiri ke kanan mendengar cerita menarik diorang ni . Well perempuan mesti banyak gosipssss

" habis tu Jaebum macam mana ? "

KTONG !

Hell asal dia mentioned Jaebum pulak ni ? Aku pandang wajah Yeontae penuh kata tanya

" huh aku dah bosan ah couple dengan dia " Yeontae perbetulkan kedudukannya .

Wait !? Apa semua ni ? Kenapa dia couple dengan Jaebum ?! Wait wait wait wait . Sayya sudah pening

" so kau couple dengan Jaebum sebab nak jealouskan Naera ? "

Yeontae mengangguk .

Aku fikir kau kawan yang baik Yeontae .

" aku minat Jaebum , sibuk ah si bangang tu nak minat dia jugak

And Jaebum confess dia . Betina tu couple dengan lelaki kesayangan aku "

" dia fikir aku boleh diam macam tu je ? " sambung Yeontae dan tersenyum sinis .

" habis tu kau couple dengan Jimin sebab apa ? " tanya Jiyu

" sebab harta " jawab Yeontae

Jangan sangka air yang tenang tiada buaya ye kawan kawan . Ni bukan buaya je tapi babi hutan pun ada .

" tapi kan " kata kata Yeontae terhenti

" tapi apa ? "

" masa aku date dengan Jimin . Dia asyik tanya pasal Naera " Yeontae menggaru dagunya yang gatal ke tak gatal ke aku tak tahu lah .

Jiyu mendiamkan diri menunggu Yeontae menyambung kisah date maksiat dia tu

" aku burukkan dia depan Jimin "

Burukkan ? Burukkan apa ? please jangan banyak sangat tanda tanya . Aku tak boleh fikir dah ni .

" Aku cerita yang dia pernah ada hubungan sulit dengan Kai dan budak kelas dia sendiri HAHAHA " Yeontae ketawa jahat .

Aku terkedu . Macam ni kau buat aku Yeontae ? Dasar syaitan bertopengkan manusia !!

" Seriously ? " Jiyu seperti tidak percaya dengan kata kata Yeontae .

Yeontae mengangguk .

" aku cakap yang dia pernah buat seks . kau macam lah tak kenal aku ? "

" lepastu dia cakap apa ? "

" Aku benci perempuan murahan macam dia "

" Aku menyampah tengok budak jijik macam dia "

" Aku benci dengan budak yang ajet ajet alim , tapi sebenarnya TAK "

" Aku benci Naera sepenuhnya "

" Kenapa dia tak mati je ? "

" Kenapa perempuan murahan macam dia wujud lagi dalam dunia ni ? "

Yeontae mengikut percakapan Jimin pada malam itu .

Kenapa dia tak mati je ... Kenapa perempuan murahan macam dia wujud lagi kat dunia ni ... Jimin cakap macam tu ? Sejujurnya aku tak pernah buat benda terkutuk tu dengan sesiapa pun . Stop la hina aku Yeontae .... Aku sayang kau sebagai sahabat aku .

" kau fitnah apa lagi ? " kini Jiyu menjeling ke arah kawannya . Maybe menyampah . Tapi aku lagi menyampah

" aku buat buat nangis lah sebab kehilangan Naera tu "

" habis tu yang kau nangis sebab kehilangan dia kenapa padahal kau benci dia ? "

" bodohnya kau " sambung Jiyu lagi

" takkan lah aku nak happy kehilangan kawan sendiri

Nanti orang fikir pulak yang aku ni takde perasaan "

Kau memang takde perasaan Yeontae .

" huh dia bukan kawan aku , tapi dia musuh aku " perbualan Yeontae semakin lama semakin hangat ditelinga aku

Aku dah tak larat nak dengar takbur fitnah Yeontae lagi . Sebab Yeontae , Jimin marah aku . Aku anggap Yeontae tu macam akak aku sendiri . Tapi ni yang dia balas ..

Kenapa dia tak mati je .. Kenapa perempuan murahan macam dia wujud lagi kat dunia ni ...

Percakapan Jimin tergiang giang dalam kotak fikiran ku . Mesti Jimin dah tak sanggup nak dekat dengan aku .

Aku bangun dari duduk ku . Aku meninggalkan kelas Neraka tu . Harap kelas je pandai tapi hati busuk .

Tak lain tak bukan , air mata aku jatuh . Kenapa dia tak mati je ... Kenapa perempuan murahan nacam dia wujud lagi kat dunia ni ...

Bila teringat ayat tu , air mata ku turun semakin lebat . Aku taktahu nak buat apa dah . Aku nak mengadu dekat Lisa . Aku rindu Lisa .

Aku pergi ke kelas ku di 4B . Rindu suasana kelas tu . Walaupun kelas aku paling tercorot sekali , tapi tak pernah diorang takbur fitnah tentang aku .

Aku lihat tempat duduk Lisa . Kosong ... Tempat duduk Kai pun kosong .... Semuanya kosong .... Mana Kai dan Lisa ... Kenapa semua tinggalkan aku ...

TBC

44 Days || p.j.mWhere stories live. Discover now