DAY 22

50 3 0
                                    

Jimin POV

Seperti biasa aku bangun pergi sekolah macam biasa lah bruhh . Aku tengok jam dah pukul 7:46 . Nok Kharommm . Aku cepat cepat bangun dari katil dan melulu pergi bilik mandi .

Aku gosok seluruh badan aku .

" bulunya lebat power cat " aku menyanyi dalam bilik mandi .

Tiba tiba mata aku terpandang ke arah siling bilik mandi di mana kenangan aku dengan Naera dalam bilik ni ....

Rasa kesian menimpa diri aku selepas aku maki dia semalam . Aku patut tanya dia dulu baru bertindak ...

Ahh lantak lah ! dah dia memang jijik , g mampus dengan dia .

Selesai mandi , aku memakai baju uniform sekolah ku . Butang baju satu per satu aku cantumkan .

Tepek bedak , lipstick , eyeliner , eye shadow , eyebrow . Eye apa lagi ? k buat puppy eyes depan cermin .

" mirror mirror on the walls , who's the most ugly guys in the whole world ? "

Aku menunggu jawapan . Okay takde sesiapa yang jawab ...

Biasanya Naera yang akan jawab soalan tu . " The most ugly guys is Park Jimin "

Ayat itu beterbangan dalam fikiran aku . Kenapa aku rasa bersalah sangat ni ? Patut ke aku tebus balik kesalahan aku ?

Tapi dia jijik ...

" oppa " adik aku menergu ku setelah berada di dalam kereta .

omma appa aku ni busy je memanjang -__- so kau kene faham .

" apa ? "

" Siapa Naera ? " persoalan itu membuatkan aku tersentak . Huh aku senyum sinis

" perempuan jijik "

" Naera tu roh kan ? " Min macam abaikan jawapan aku tadi beralih ke soalan lain .

Aku diam malas nak jawab soalan dia yang membuatkan aku sakit hati .

" dia kan yang selalu buat oppa gelak ? "

Krakk . kenapa hati aku sakit sangat ni ? Kenapa aku terlalu rasa bersalah dengan Naera ? .....

" dia kan yang kejut oppa pagi pagi , bangun pergi sekolah ? "

Lagi sekali membuatkan air mata aku lagi sikit nak menitis . Aku taktauu kenapa

" dan dia lah yang rawat oppa masa oppa demam , kan ? "

Aku mendiamkan diri . Tak berani nak jawab sebab semua jawapan tu ya . Ya ! Naera lah yang selalu buat aku ketawa , Naera lah yang selalu kejut aku dan dia lah yang rawat aku time aku demam . Dan dia lah yang memberi semangat untuk aku terus memikat Yeontae ....

" kenapa Min tanya ? " aku menahan sebak di dada .

" sebab Min selalu dengar oppa borak sorang sorang , gelak sorang sorang

dan... oppa selalu panggil nama dia Naera " Min tergelak kecil .

" dia cantik tak oppa ? " Min bertanya gembira .

" muka dia macam Jessica tak ? "

" dia baik tak ? "

" macam mana dia boleh terbunuh ? "

" and berapa lama dah dia hidup dalam bumi ni sebagaii roh ? "

Soalan yang terakhir tu membuatkan aku teringin nak jawab dan nak tanya .

" lebih kurang 38hari dia hidup sebagai roh "

" kenapa pulak Min tanya soalan tu ? "

Aku tengok Min macam hitung sesuatu guna jari .

" so dia ada lagi kat dunia ni dalam masa 6hari je lagi "

" apa yang Min merepek ni ? " aku pelik dengan jawapan adik aku . Lagi 6hari kat dunia ni ?

" Kalau roh yang dah mati , dia akan hidup di alam roh selama 44hari . Dan bila dah masuk hari yang ke 44 . Dia akan pergi ke alam lain pulak "

" so oppa tak dapat nak jumpa time hari yang 44 lah ? "

" sampai bila bila ? " tanya ku lagi

" yes "

Air mata aku mula lah nak menitis . Betul ke Naera ? Betul ke apa yang adik aku cakap kan ni ? Aku taknak kehilangan kau , Naera ...

" apa perbezaan roh tu dari first time oppa jumpa sampai lah sekarang ? " tanya Min

" dia makin lama makin rapat dengan oppa "

" bukan perwatakan lah , tapi fizikal . Sifat roh tu "

" badan dia semakin sejuk "

" lagi ? " tanya Min

" muka dia semakin pucat "

" oppa boleh pegang dia kan sebelum ni ? " tanya Min lagi . Dah macam bomoh kau ni Min

" boleh " jawab ku sepatah

" lepasni oppa takkan dapat pegang badan dia lagi "

" kenapa pulak ?! " aku meninggikan suara sedikit

" sebab roh dia makin lama makin lenyap . dan salah satu bukti badan sejuk dan muka pucat "

Kenapa time ni juga adik aku nak cerita ? Kalau aku menangis depan dia ? tak jatuh ke maruah aku T.T

" mana Min tahu semua ni ? "

" Namjoon oppa bagi tahu . Dia kan banyak ilmu pasal benda benda macam ni "

Aku diam . Taksanggup aku nak dengar isi tersirat adik aku lagi . Aku tak sanggup .....

TBC

44 Days || p.j.mWhere stories live. Discover now