DAY 6

80 3 0
                                    

Rambut perempuan yang panjang itu menutupi sebahagian muka . Walau bagaimanapun , aku tetap kenal siapa perempuan tu . Aku kenal dia .

Aku mendekati dia dengan air mata yang berlinangan . Aku tak sanggup nak tengok dia . Aku tak sanggup nak tengok dia . Aku menggigit kuku ku tanda ketakutan . Ye !

Aku tak sanggup nak tengok MAYAT AKU sendiri terbunuh . Aku dah mati . Aku di bunuh . Aku di bunuh oleh siapa . Siapa yang bunuh aku ?

Aku menarik rambutku . Aku sekarang seekor roh . Siapa yang nak tolong mayat aku . Siapa yang nak bersihkan darah aku . Kenapa aku dibunuh dengan sekejam rupa .

Aku kene minta pertolongan dari family aku . Omma , appa ! Maafkan Naera . Naera minta maaf . Kai Lisa aku minta maaf sebab tinggalkan kau . Maafkan aku... Jaebum , aku mintak maaf....

Aku terus meninggalkan mayat ku terbaring di atas lantai yang kotor berlumuran darah . Aku kena minta pertolongan . Tapi siapa yang nak tolong aku ? Ada ke orang yang nampak aku ? Aku roh , aku dah mati .

Tanpa berlengah masa , aku terus pergi ke rumah ku . Rasa ketakutan melanda diri ku . Aku nampak omma aku tengah tunggu aku depan rumah . Sekarang dah pukul 8 malam . Omma mesti risaukan aku .

Aku duduk sebelah omma . Aku pegang tangan omma tapi tak dapat .

" Naera , cepat lah balik . Omma risaukan kamu nak "

Omma aku nangis , omma jangan nangis . Naera dekat sini , dekat sebelah omma . Aku memeluk ommaku . Tapi tak boleh .

" Omma ! Naera dekat sini "

Aku bercakap kepada omma ku . Biar dia dengar . Tapi tiada respon yang diberi oleh omma ku .

" Ommaa ! Naera mintak maaf atas kesalahan Naera . Ommaaa "

Aku menangis , aku tak sangka yang aku akan meninggalkan keluarga aku , kawan kawan aku .

Omma aku tidak memberi respons . Aku diam . Omma aku terus memasuki ke dalam rumah tanpa menghiraukan aku . Omma memang tak nampak aku.....

Malam tu aku taktahu nak buat apa , aku takut sangat . Aku kene minta tolong seseorang untuk selamatkan mayat aku . Malam ni aku nak tidur dengan omma aku :') .

*******

Pagi-pagi lagi Naera bangun untuk ke sekolah . " Arghhh " Naera bangun , Naera tengok sebelah , mama takde . Naera terus memasuki bilik air dan mandi .

78 , 79 , 80 . Yes akhirnya turun juga . Tapi harini , Naera tengok ommanya dan Kai berbual . Macam serious je .

" Kaiiii !! "

Naera jerit dan terus mendapatkan Kai .

Kai tidak membalas . Baru aku teringat , aku dah mati :') .

" Tolong aunty carikan Naera . Tolong Kai ! Tolong aunty cari Naera "

Ommanya merayu kepada Kai . Lemah sangat perwatakan ommanya masa tu .

" Saya akan cuba yang terbaik untuk cari dia aunty . Saya pergi sekolah dulu . "

Kai terus bow memberikan tanda hormat .

Aku melambai omma aku . Tapi omma aku tak balas , dia buat aku ni tak wujud depan mata dia .

Kai menaiki motosikalnya dan terus memecut laju meninggalkan Naera keseorang di belakang .

PPUF

Huh . Naera menggunakan kuasa yang dia ada . Kuasa hilang muncul hilang muncul ( k author pening )

" yess , aku sampai dulu sebelum Kai HAHAHA "

Naera gelak bahagia . Naera ingin melupakan ketakutan yang dia alami semalam .

44 Days || p.j.mWhere stories live. Discover now