DAY 16

60 2 0
                                    

" dia nak pergi mana ? " tanya Taehyung kepada Jungkook

" pergi Syurga " perli Jungkook lalu menjelingkan matanya kepada Taehyung

_________________________________

Jimin POV

Aku berjalan menghampiri seorang lelaki yang duduk di bawah pokok sedang termenung , tengok cara termenung dia tu , macam fikir future je ...

" hoi " aku tepuk bahu kanan dia . Kemain jauh termenung tu...

Badan dia terangkat sedikit , maybe sebab aku terperanjatkan dia dari lamunan..

Aku memang takde adab , aku main duduk je depan dia tanpa minta izin . Waste my time .

" kau nak apa ? " dia tanya aku dengan suara yang agak dingin

" kau dah jumpa Naera? " aku tanya dia sambil tatap mata dia lama lama . And responsnya hanyalah mengangkat bahu .

" aku tak rasa yang kau boleh cari dia " dia bersuara . Tangan di pennya dipusingpusingkan ke kiri ke kanan .

" kenapa pulak ? " berani betul aku tanya dia macam macam.

Dia bangun dan terus meninggalkan aku yang sorang sorang duduk bawah pokok . Sadisnya hidup . Kenapa dia tak bagi aku tanya pasal Naera ? ahh lantaklah .

And aku pulak yang sambung kerjaya dia tadi , Termenung... Aku pandang pokok depan mata aku . Cantik , daunnya lebat , bunga warna pink . Memang cantik :)

Sedang kusyuk aku melihat pandangan yang bagai di Syurga itu tiba tiba aku tersedar . Aku teringat apa yang aku cicir pagi tadi...

Naera tak kejut aku tidur dan dia tak muncul pagi tadi...

Mana dia pergi ? Kecantikkan pokok itu membuatkan aku teringatkan seseorang . Terutamanya Naera... Aku pandang lagi pokok tu , cantiknyaa ...

" jauh nya termenung " aku dengar ada gelakan kecil yang ketawakan aku dan dia diri sebelah aku .

Aku pandang dia , automatik aku terus senyum dekat dia .

" eh Yeontae , dah lama ke awak sampai ? " aku tanya dia dengan tatapan yang paling hot aku buat ni .

" agak lama lah , sejak awak senyum sorang sorang . Teringatkan yeochin ke ? " kata Yeontae

" sebelum tu , awak duduk lah dulu " aku pelawa dia duduk , dia senyum dan ambil tempat di sebelah aku .

" awak suka ke pandang pokok ni ? " Yeontae tanya aku tapi mata dia memandang pokok yang dihadapan kami .

" suka , rasa tenang je kalau pandang pokok ni " aku menjawab sambil tersenyum .

" kalau awak nak tah--- " kata kata Yeontae tersekat apabila bunyi loceng menandakan habis rehat telah berbunyi

" saya pergi kelas dululah , maaf kalau ganggu awak " Yeontae terus bangun dan meninggalkan sekuntum senyuman yang manis kepada aku . So lucky Park Jimin .. Aku balas senyuman dia .

Aku yang malas ni melambatkan pergerakan aku . Aku berjalan meninggalkan pokok cantik itu , dalam langkah yang terakhir , aku pusing belakang melihat pokok itu kembali . Ada aura ... tapi aura apa?

___________________________________

Jimin POV

Aku rasa tak sedap badan . Macam nak demam pun ada . Tekak aku sakit , hidung aku mulalah nak ada air . Haih . Aku mengeluh

Aku nampak seorang perempuan yang sangat aku kenal berjalan kaki seorang diri selepas pulang dari sekolah . Aku yang memang dah kenal perempuan tu , aku memberhentikan kereta yang aku pandu . Cermin aku turunkan supaya dia dapat lihat muka kehandsomeman aku ni.

44 Days || p.j.mWhere stories live. Discover now