Perempuan

309 14 2
                                    

Hai kaum adam yang selalu bagi janji manis dan kaum hawa yang suka manis-manis tu..

(aku selalu takreti nak start macam mana. Sorry)

Perempuan?
Perempuan ni makhluk yang berdarah, lagilagi bila datang seminggu tu, lagi banyak darah dia. (Ewww pengotornya kau. Takde benda lain ke nak cakap. ) Takyah nakgeli sangatlah. Cane kau nak hidup takde darah.

Ada orang cakap perempuan ni complicated...

Bila lapar... Sekejap nak makan burger. Kejap lagi kang feeling nak makan pizza. Sat lagi dia tukar selera nak makan nasi lemak...

Yeke complicated?

Apa susah.. kau sumbat je apaapa kat dia. Bila dia lapar dia makan. Caya lah. 😌

Yahhh, i know perempuan ni dilahirkan untuk menjadi tulang rusuk lelaki yang taklengkap. Melengkapi hidup lelaki yang taksempurna. Tapi kena lelaki takreti nak hargai perempuan? lagi-lagi macam Ser. Yang shantekkkkkkkkkkk. Yang setiaaaaaaaaa. Hahaha (okay. Dah move on. Taknak cakap pasal yang lepas.)

Perempuan dilahirkan dengan mata. Mata yang selalu rasa awak tu jodoh saya. Awak tu Mr. Right yang saya cari selama ni.
Imam yang ditunggu-tunggu.

Well, sifat gedik perempuan semula jadi. Macam Ser, minat pink. Pink cantik okay, who with me?

Tapi taksemua perempuan macam ni. Yang jenis Ser je macam ni. Biasalah perempuan dalam dunia ni banyak jenis. Ser one of the typical girl type.

Biasalah tu takmatang...

Sape Ser? Ser tu calon menantu mak awak lah. Awak yang tengah baca tu. Plss cakap awak ada abang or adik yang sem nak dijodohkan dengan kak Ser...

Perempuan.
Appreciate them guys, kalau dia dah broken kau mainkan dia, taksemua boleh jadi kuat macam aku percaya yang semua lelaki takjahat sebenarnya. Eventho aku pun selalu cakap lelaki semua takboleh percaya, lagi-lagi yang jenis sweettalker tu, tapi aku still lagi percaya oneday ada lelaki yang buat aku percaya the otherwise.

Sekarang aku nak cakap apa kat mak aku bila dia asyik tanya pasal bekas aku yang satu tu? Haih. Masalah politik kekeluargaan betul.

Good news: Ser single. Masuk meminang pat.

Typical | ✓Where stories live. Discover now