Hai gais, harap korang semua bahagia. Jangan sesedih, lap air mata.
Is it normal if im still not moving on?
Dah lebih sebulan.
Ye aku tipu je aku dah move on semua tu. Aku dah 90% move on. Serius taktipu. Ye aku tipu sekali je. Aku takde biri-biri nak tipu serigala datang sampai tiga kali. Takde kaitan.
Tapi 10% lagi bukan satu nombor yang kecil kan? lainlah 0.1. 0.0000000000000000001 ke tu baru kecil.
Yes, 10 percents yang besar yang cuma datang kacau aku di hari tertentu sahaja.
10 percents yang buat aku taknak datang kelas. Tidur taknak bangun. Nangis taknak berhenti. Taknak makan. Taknak bergerak. Maybe bukan 10 percents sebenarnya.
Mungkin lebih.
Kenapa aku selalu ambitious kat diri sendiri?
Can i have a cheat day to cry all day long? to be sad? to sleep and bengkakkan mata? to hear all the sad song, recall all the memories?
Can i?
Tu tandanya aku lemah ke?
Kadang-kadang aku rasa aku gila sebab fikiran dan emosi yang taknak stabil. Oberthinking yang over sangat.
Aku ada masalah mental ke sebenarnya?
Haih, nanti sape nak kahwin dengan aku?
(Membayangkan muka mak yang kerisauan)Dan pelik, kawan aku baru breakup like within a week, now shes dating a new guy.
And me. Still freaking afraid to jump into a relationship again.
Yeah, maybe sebab taksape nak. Im not that literally what i write. Im not that pretty. That polite. That friendly.
Dan kalau ada yang nak? Ye pernah ada. Dan aku still stuck on that stand. Yang aku takmove on lagi.
Dan lelaki, im not going to hurt you with the stupid false hope. Sebab bosan je aku dengan kau.
Maybe takcukup mumaiyiz lagi nak buat macam tu.
Dan bukan semua love eww yekk puihh yang kau try bagi kat orang, orang akan balas.
Kau takboleh bayang hidup macam fairytale. Takboleh. Its too far away.
Dan ye aku macam tu, sekarang aku rasa. Kau nak cuba?
Mungkin sebab aku lemah. Lemah sangat mungkin. Aku takboleh nak buat apa yang korang suruh.
"Dia tinggalkan kau? Apa susah cari orang lain. Tunjuk kau bahagia. Buat make over. Biar dia sedar kau cantik sebenarnya. Tunjukkan dia bodoh."
Tapi sekarang aku rasa aku yang bodoh. Benda 'senang'. Dua perkataan. Lagi senang dari addmath spm.
Move on
Yet still aku takmampu.
Mungkin perlukan seorang adam untuk jadi semangat.
Taktipu je. Takperlukan sesiapa.
Nak ma je. Nak ma :(
YOU ARE READING
Typical | ✓
Random"Aku nak yang kaya!" "Ewwww. Tengok lelaki tu. Pengotornyaaaa..." "Relationship goal" "Macam mana nak makan banyak tapi takgemuk?" Pada aku, makhluk nama perempuan ni sangat tipikal. Macam aku. Ni cerita aku sebagai seorang perempuan yang cantik (ec...