Masalah #1: Lemah

53 1 0
                                    

Hai lelaki-lelaki mithali dan wahai wanita, wanita yang berada di seluruh dunia.

Fine. Aku dah makin rasa aku ini hambar.

Again, thanks for reading baby.

Okay. Hari ini kita story pasal masalah yang selalu kita, perempuan yang cantik selalu kena cop...

LEMAH

Hmm. Lemah.

Tahulah, kitorang ni cute, nampak fragile, emosi tak stable. Tak berkudrat.

Seriously, you guys lelaki kat luar sana treat us macam sangat lemah.

Perempuan takboleh jadi pilot.

Perempuan taksesuai jadi engineer.

Perempuan takboleh lasak-lasak.

Perempuan pergi duduk dapur, main masak-masak.

Perempuan itu takboleh.
Ini takboleh.

Shit diskriminasi gender.

Things yang aku benci : sexist.

Sama macam yang aku hadapi sekarang. Bila dalam kelas nisbah perempuan : lelaki = 4:22. Takkesahlah pasal tu. Engineering students mesti ramai lelaki. Sama macam science student yang ramai gila perempuan.

Lumrahlah kan as an engineering student. Perempuan ni ibarat satu dalam tiga or empat.

Or worse, macam aku dalam kelas yang hampir 30, ada empat perempuan je.

Sekarang taknampak sangat. Foundation still okay.

Belum pecah ikut masa depan lagi.

Maybe engineering tu ganas sangat kot.

Tapi bila orang start put us down, gadis-gadis yang ambil course engin. ni sumpah aku rasa,

Wey,

Nanti kau jadi kuli aku, aku pastikan kau menderita *gelakjahat*

Eleh, mak aku pun takbising, kau lelebih. Tumbuk kang.

Macam sorang kawan aku ni (acah ramai kawan je), bila kau pandang dia, mesti kau rasa dia ni gadis melayu terakhir. Setiap kali dia pergi kelas, dia mesti pakai baju kurung. Pakai kain. Orangnya lemah lembut. Suara dia soft gila. Cakap awak saya.

Tapi dia Johan Taekwando.

Scary af.

So moral of the story, memanglah kitorang ni lembut, nampak fragile, pandai masak, kitorang kuat actually. Serius.

Selain kudrat. (Tu lain kali kita borak.)

So stop judging.

So kepada yang kuat judging, itu tak kena ini takkena,

Semoga lepas ni kalau korang keluar rumah, korang mati kena langgar.

Eh.

Semoga korang nanti kena langgar dengan jodoh.

Jangan serius sangat.

(Fine memang takkelakar)

Kkk. Raklu.

Typical | ✓Where stories live. Discover now