Typical #13: Wedding

52 2 0
                                    

Hai guys.

(Okay, intro dah taksampah)

Akhir tahun ni memang ramai orang kahwin-kahwin termasuklah my uncle. Okay dia dah kahwin, nak buat sambut menantu je.

Dan Amyra Rosli pun baru kahwin. Wedding dia gempak gila kot. She was so so so pretty. Bilalah kau nak cantik macam tu. (Nasihat diri sendiri).

So, everyone mesti ada wedding idaman, right?

When i was child dulu, selalulah ikut ibu pergi kahwin orang ni. Sibuk nak tengok pelamin (ibu), not me yang naturally dari dulu taksuka bersesak-sesak dengan orang dan kakak tua-tua. Sebab pelamin kan dalam rumah.

Pastu selipar susah nak cari.

Tapi sekarang takdelah nak mencemar duli pergi orang kahwin-kahwin ni. Walaupun orangorang tua, termasuk jiran atuk kat kampung, maybe makcik sekali selalu cakap,

'Kalau kau taknak pergi majlis orang kahwin, nanti kalau kau kahwin takde siapa nak tengok.'

Baguslah takyah kahwin.

Tapikan, tapikan yang aku paling adore sekali bila ada pengantin ni dia jalan bawah pedang (you know why).

God, i want this kind of wedding. Feeling-feeling prince-princess kot (terlebih admire wedding amyramar).

Dan salah satu most wanting wedding masa dulu,

Perkahwinan dalam taman.

Gempak kot. Acah-acah prince princess lagi, sebab macam fairytale. Hahaha.

Malam.

Lampu.

Bintang.

'Aku nikahkan dikau...'

Hahahaha. Typical perempuan punya dream wedding.

Then dah besar sikit berangan nak majlis grand-grand. Ada artis lah. Acah siap berangan nak jemput one direction menyanyi kat majlis.

Macam Maroon 5 buat dalam music video Sugar.

One direction tu takboleh blah. Nak ajak Siti Nurhaliza pun takmampu lagi.

Then bila dah besar sikit lagi, dream wedding wish list bertambah besar dan insane bila nak kahwin dengan Harry Styles (One direction). Bila dapat tahu Harry bercinta dengan T Swift dulu, tukar pulak, takdapat Harry, muka macam dia pun bolehlah sebab dah adore sangat kat T Swift.

Nasib baik sempat sedar diri yang dah lupa daratan sebelum bertukar jadi kacang (read: kacang lupakan kulit).

Bila dah besar sikit macam ni, feeling nak kahwin tu dah kurang sikit.

Sebab time kecik dulu taknak mati, dah besar menyusahkan orang (ayat drama).

Tak.

Sebab time kecik dah terlebih gatal eksaited nak kahwin, dah besar hormon nak kahwin-kahwin ni dah kurang.

Yelah, time dulukan selalu main kahwin-kahwin, main mak-mak lah (cara kekalkan hormon gatal nak kahwin). Dah besar mana main lagi. (Read: alasan orang single)

Lainlah kau ada gfbf, tu kira salah satu method kekalkan hormon gatai nak nikoh kau lah.

Selain kau ni ketagih novel dan drama, yang selalunya ada part kahwin-kahwin, part buat anak lah. Ish ish ish.

Tapi nak kahwin sekarang bukan senang, senang je sebenarnya. Tapi masalahnya: sekarang.

Bila kau dah ada degree, diploma, mulalah parent yang memang lapar, 10 hari takmakan, nak kikis harta kau tu letak hantaran 10juta, 100ribu. Fine kalau kau mampu takpe. Kalau tak?

Tupun belum tentu pandai masak. Kemas rumah.

Dapat macam Ser yang suka buat sepah padan muka.



(Sekali lagi ending sampah)

Typical | ✓Where stories live. Discover now