Assalamualaikum, (first time bagi salam gais) hai korang. Selamat dibuai mimpi indah, bermimpikan crush.
Kkkk.
First thing first, nasihat aku, jangan percaya sangat. Jangan terlalu percaya. Nak percaya, percaya Allah, jangan percaya sangat manusia lagi-lagi lelaki.
They're bullshit.
Selalu bagi harapan. Harapan palsu sepalsu muka dan rambut Romsah Masnor. (You know who)
Harapan nak kahwinlah. Mama aii suka yuu lah. Bullshit.
Tahun depan ai masuk meninang yuu. Bullshit.
Jangan percaya sangat. Percaya 1%. Yang lain anggap je dia menipu. Kalau dia serius, SURUH DIA MASUK MEMINANG. Settle. Nak kahwin ke tunang ke lambat sikit takpe as long as parent kau dah tahu.
Atleast dia tahu kau dengan siapa. So jangan percaya kalau dia nak masuk meminang pun takut. Bullshit.
Najib pun kau takpercaya. Lelaki tu kau nak percaya? Baru ajak kahwin, makan mcd pun kau bayar dah cair.
Takut kecewa je, aku bukan nya nak menghasut, takde masa aku nak rampas pakwe kau. Bukannya Qi Razali pun.
Second, pergi belajar. Jangan bercinta.
Taktakut ke kalau entah-entah, pakwe kau tukan dik, sebenarnya nak game kau?
Ala dia dengan kawan dia kau tahu? Takkkk.
Dia ada awek lain belakang kau tu dik. Kau tahu? Takkkkk.
Kau takkan tahu dik. Kau bukannya ada dengan dia 24jam. Entah-entah, belakang kau, dia kutuk kau busuklah, bau macam longkang. Gemuk macam tong drum.
Or the worst thing, he just wants to f* you up. Kau bukan tahu. Lelaki nafsu dia satu je, dik.
Dah lah lelaki ni, mata dia, Ya Allah, gatal. Depan kau pun dia mengushar perempuan lain, belakang kau? Uish kau pun bukan cantik. (Cakap kat diri sendiri.)
Baik pergi belajar. Dapat masuk uni, kerja, bayar tax, kaya ada duit sendiri nanti ramai laki nak kat kau. Masa tu kan dah mampu beli produk kecantikan sendiri, dah takpayah mintak mak.
Hah, masa tu kau pilihlah sesiapa nak kau. Qi Razali aku punya. Kau nak pilih sesiapa pun ikutkau lah. Jangan Qi. So ingat. Goal kau nak jadi kaya.
Dengar cakap aku ni.
Ketiga, kalau taknak dengar cakap aku, terdesak gatal sangat nak berlaki, pls, pls, pls, jangan gatal nak mengawan (especially to the under age).
Perempuan, taksama macam lelaki. Kau tahu ke laki tu kalau dah banyak kali having s* ke tak? Tak.
Perempuan? Yes. Kau hilang benda tu, cane kau nak bagitahu jodoh-suami kau nanti. Bf kau pun belum tentu jadi pakwe kau.
Eiii gatal er? dulu kecik-kecik baru terpegang lengan lelaki sikit lari kat member lap kat baju dia. Menangis lah. Dah besar suka pulak er pegang-pegang.
Jangan jadi murah. Pls, nanti menyesal. Jaga batas. Serius. Lelaki kalau dah pegang benda taksepatutnya kau punya lagi dia suka nak pegang lagi. Terus dalam hati dia cop kau,
"Eh, MURAHNYA perempuan ni."
Kau ingat dia nak ke jadikan perempuan yang dia kata murah ni jadi isteri. Entah-entah, stock geli-geli.
Lelaki biasa, nak kahwin nak cari solehah, taksedar diri setaraf syaitan, ada hati nak yang macam malaikat.
Ish-ish. Apalah lelaki ni.
Kau nak pegang tangan ke pegang kaki ke pls, jangan sampai mengawan bergeli-geli, its way too far. Kau dah lah belum kahwin.
Jangan cabar nafsu lelaki.
Lastly, nasihat aku, jangan biasakan hulur duit kat lelaki. Jangan biasakan bayar itu ini. Kalau nak tongtong share duit takpe. Jangan kau bayar semua.
Takut dia terbiasa kau bayar (certain lelaki takguna memang macam ni.) dia dah taknak keluar duit.
Lelaki, dia sepatutnya keluar duit. Sape suruh gatal nak bercinta. Hah tanggunglah.
Bukan apa, takut if sampailah jodoh kau kahwin dengan dia, dia lepas tangan pulak pasal nafkah ke bil-bil ke sebab dah biasa kau bayar semua benda.
Lainlah dia susah, then kena share lah kan sikit-sikit.
Anggap je ni precaution. Dah banyak yang jadi. Lelaki takguna kat Malaysia ni bukannya sikit.
Dah tugas dia tanggung kau.
Share lain. Atleast dia keluar duit. Bukan kau bayar semua. Bukan tanggungjawab kau.
Ingat pesan aku. Ingatkan diri sendiri jugak.
Kkkk.
Salam.
Raklu.
YOU ARE READING
Typical | ✓
De Todo"Aku nak yang kaya!" "Ewwww. Tengok lelaki tu. Pengotornyaaaa..." "Relationship goal" "Macam mana nak makan banyak tapi takgemuk?" Pada aku, makhluk nama perempuan ni sangat tipikal. Macam aku. Ni cerita aku sebagai seorang perempuan yang cantik (ec...