Hai makhluk Tuhan yang berbulu.
Scene jodoh?
Maksudnya situation that make korang rasa yang dia tu jodoh dunia akhirat korang. Yaaah, lelaki is so attractive. Takpayah buat intention banyak pun boleh buat perempuan yang lemah ni jatuh hati. Awww so sweet you guys. Kita pun melaun pergi jatuh hati. Dia takbermaksud pun. Perempuan biasalah.
Disebabkan aku typical malay girl yang ingat bila makhluk adam yang handsome, beriman, kaya langgar aku pun, aku cop jodoh.
Ke kau takpernah kena langgar? Okay aku pernah....
Tapi bukan nak cerita pasal langgar pun. Aku macam biasa pergi class, bila nak naik tangga tu (ada je lift tapi misi nak kurus 2004 pun taktercapai lagi, naik jelah tangga. Oh shut, jujur jelah lecture kat aras dua je punn), dan aku yang telah sedar kedaifan file yang aku pegang yang dah takboleh nak tutup sebab ganas sangat memang takboleh nak diselamatkan.
Jatuhlah ilmu ke lantai. Ciss nak jatuh pun tunggulah aku masuk kelas. Ni kat tangga jugak port kau.
Yang paling malang bila kawan kau tengok je taktolong kutip (padahal diri pun takmengharapkan pertolongan. Pls, calon menantu pilihan ibu awak ada kat sini).
Dengan hati galau laksana pontianak harum sundal tengahari yang panas, tutorial mathlahh sapa taktakut masuk lambat. Muka lecturer garang tejut titew lauw tena tengking dengan dia, so aku pun kutiplah.
Pergh, takdisangka gegurl, ada satu makhluk adam sinis nak mati muka dia datang menghampiri. Ahh asal pulak dia ni. Dah lah sinis.
"Huh" dahlah mengeluh kat aku.
But ni lah orang kata kemuncak tengahari aku. Suddenly dia tunduk. The best part is dia tolong kutipkan kertas-kertas untuk aku.Melting jap. Awak, awak bukti yang taksemua lelaki kat Malaysia ni jahat. (Baru tolong kutip kertas. Dah cop macam ni. Haih Serina, Serina..)
Aku takdelah pandang je dia kutip. Aku tolong kutip kot. Sehelai kertas. Tu je. Taksempat nak kutip yang kedua. Dia dah siap kutip. Sumbat dalam fail aku. Pass and...
"Adakah ini jodoh..." sikit lagi nak terkeluar. Dahlah blah macam tu je. Weyy aku nak belanja kau aiskrim ni. Kalau kau baca keluar cepat...
God, why man like this so attractive?
Bagilah number ke lainkali. Mana tahu kau memang jodoh aku.
YOU ARE READING
Typical | ✓
Random"Aku nak yang kaya!" "Ewwww. Tengok lelaki tu. Pengotornyaaaa..." "Relationship goal" "Macam mana nak makan banyak tapi takgemuk?" Pada aku, makhluk nama perempuan ni sangat tipikal. Macam aku. Ni cerita aku sebagai seorang perempuan yang cantik (ec...