Its been a long time since the last update as im too busy with the test and final exam.
Nasihat: Jangan study last minute.
And i know korang takkan dengar. Aku pun sama jugak. I knowlah.
So hai gais yang selalu rasa diri cantik dan kacak sekalian.
(Should be thank to God sebab DIA dah jadikan kita sebaik-baik kejadian. #Peringatankeciluntukdirisendiri)Yes. Another typical types of girl yang merupakan contoh sifat aku sendiri, obviously. So, I think that typical girl usually tends to be a bit more perasan.
Means?
Kau selalu perasan ada orang perhatikan kau.
Kau selalu perasan seseorang lelaki tu minat/crush kat kau.
Kau selalu perasan macam semua orang taksuka kau.
Kau selalu perasan kau cantik sebenarnya, lagi-lagi time tengok cermin.
Ke tak?
Eleh dengan aku pun nak tipu. Dahdah lah menipu. Cukuplah dulu masa sekolah rendah kau menipu umur masa nak buat akaun facebook. Dah betulkan umur sebenar kau belum?
Mana orang main fb lagi kan? Ke ada?
Alaaa, lek ah. Aku baik. Aku takcakap kat orang lain. Kan dah kata aku ni jodoh seseorang yang baik. Kalau kau dah penat nak cari jodoh yang baik. Not to worry, aku ada. 😌
Thanks God, sifat perasan ni actually anugerah. (Bolehlah makin perasan lepas ni). The sense yang menunjukkan kita ni sensitif to surrounding. Kita sedar apa yang jadi kat sekeliling kita.
Kadang-kadang, perasan kita betul. But yes, somehow its not.
So, tu tandanya jangan perasan sangat. Its good but bersederhana okay?
Its like atleast kau ada feeling bila kau perasan macam ada orang taksuka kau, maybe kau patut reflect balik sifat mahmudah, mazmumah tak mumaiyiz kau tu.
Takkan kita nk simpan perangai buruk sampai bila-bila kan? Nanti dah ada anak, anak kau pulak macam tu.
Nasib baik aku baik. So takpernah pulak aku perasan oranag tak suka aku. Seriouslah, Ser ni dah lah baik, cantik, penyayang, wangi. Yang kuat dengki je taksuka Ser. Plus, i am the kindest person in the world okay.
So thats is the example satu perasan yang 51 percent tak betul. Only 51/100 je. The rest betul. Serius. Takcaya tanya mak.
And yes, kadang-kadang aku terperasan jugak. Bae crush itik kesayangan Ser dalam kelas tu macam ada sense yang aku crushkan dia. Dia mengada dengan aku. Serius. Gedik ngat. Nak manja-manjalah. Haish. Nak air masak pun mintak aku. Dahlah aku takmenyokong perkongsian air antara lelaki-perempuan. Ye, evntho tak kena mulut pun kau minum. Tapi kau je ada exception. Pls bersyukur.
Yeah im know im sweet.
Kau pun sebut tiru aku. Aku suka kentang kau pun suka. Haih. Sudah-sudahlah semua benda nak sama dengan aku. Malu aku.
But somehow the most heartbreaking about our love story-to-be is dia mengushar another girl yang aku sekali lagi perasan much more prettier.
Typical guys nak yang cantik je. Cheesecake betul.
Life never tired for being cruel i guess.
Mungkin tu tandanya bae crush itik kesayangan Ser isnt meant for me.
Maybe awak kot.
Kan?The baby up there dia perasan dia comel but the worst case is he do look pretty much comel after all. Arghh. Rasa macan nak picit dan telan je.
YOU ARE READING
Typical | ✓
Random"Aku nak yang kaya!" "Ewwww. Tengok lelaki tu. Pengotornyaaaa..." "Relationship goal" "Macam mana nak makan banyak tapi takgemuk?" Pada aku, makhluk nama perempuan ni sangat tipikal. Macam aku. Ni cerita aku sebagai seorang perempuan yang cantik (ec...