Hi kaum hawa bakal-bakal bidadari syurga dan kaum adam bakal-bakal imam saya 😌. Okay bakal imam korang juga..
Perempuan dan novel sangat takboleh terpisah. Sama macam lelaki dengan janji palsu. Lelaki memang jahat belaka. Mintak ditampar rasanya. Nasib baik aku sedar kami kaum hawa kaum yang lemah.
Tapi serius, aku takfaham...
Takde ciri-ciri lain ke kau nak bagi kau watak cerita kau?
#TypicalMalayNovel
#1. Hero kaya. Heroin pun kaya. Semua nak kaya. Bibik pun kaya.
Serius aku taksetuju dengan this kind of story. Aku takkesahlah nak anak datok ke tansri ke watak-watak you guys korang semua but seriously do you found who else in the yang dalam dunia ni ada hero-heroin sama-sama kaya kahwin. Okay memang ada. Apa je yang takde. Tapi ramai sangat ke sama banyak dengan novel yang keluar. Huh tipikal novel melayu.
But nasihat aku. Cubalah bersederhana. Aku tahu fantasi imaginasi korang macam mana. Aku faham.
#2 Anak
Anak.
Kebetulan aku je habis baca satu novel ni. Tapi aku pelik...Yahh, I know, orang zaman sekarang suka sangat ajar anak-anak you guys speak English time kecik-kecik. Faham sangat. Yelah English is an universal language kan? Takpandai speaking nanti takdapat kerja. Takdapat hidup. Biasalah tu.
Dekat novel pun kau nak terapkan budaya tu.
Tapi seriuslah. Ain't it sound weird a 3/4/5 years old kids speak using a high vocab words when their parent use mix malay-english? Or using that mix malay-english yang kau rasa the he** baik takpayah speaking do. Or the kind of translate sebutir sebutir bm to bi?
"Ibu, saya full."
"Ayah, adik nak play bola."
"Akak, jom play cook-cook."Serius. Aku baru baca this kind of story tadi.
Ye aku tahu you gais suka anak korang speaking. Tahu.
#3 Teknologi.
Aku tahu kau suka bagi watak korang nampak kaya. Pakai iphone, ipod, ipad. Ipeople. Tapi seriuslah.
2016: pakai ip7
10 tahun kemudian,
2026: pakai ip7 lagi.
Seriously. Kau pakai ip7 tu dah up to date. 10 tahun lagi kau still pakai phone sama. Kata orang kaya 😏.
Nak cakap lain kali teliti sikit. Fikir logik kau tulis tu okay ke. Certain orang macam aku, ye aku perasan. Kelakarlah cerita awak...
#Part1
YOU ARE READING
Typical | ✓
Random"Aku nak yang kaya!" "Ewwww. Tengok lelaki tu. Pengotornyaaaa..." "Relationship goal" "Macam mana nak makan banyak tapi takgemuk?" Pada aku, makhluk nama perempuan ni sangat tipikal. Macam aku. Ni cerita aku sebagai seorang perempuan yang cantik (ec...