The Curse Songs?

3.1K 327 5
                                    

Kini,Jihyo berada di taman sekolah bersama dengan Hyuna dan Dara.Mereka berdua yang mengajak Jihyo ke taman ini untuk melihatkan Jihyo taman sekolah mereka.

Jihyo bermain dengan iPhonenya,Dara mendengar lagu dari iPod sambil membaca buku sementara Hyuna mendengar lagu sambil bermain iPhone.

Seakan teringat sesuatu,Jihyo mengalihkan pandangannya dari iPhone ke arah Hyuna dan Dara.

"Unnie,Hyo nak tanya sikit".Ujar Jihyo membuatkan Dara dan Hyuna melepaskan headphone mereka.

"Nak tanya apa Hyo?".Soal Dara fokus ke arah Jihyo."Erm,memang dorm 0091 selalu pasang lagu kuat erk?".Soal Jihyo membuatkan dahi mereka berdua berkerut.

"Maksudnya?".Soal Hyuna meminta penerangan."Tak,macam ni.Semalam Hyo ada terdengar lagu Monster ngan Lotto.Hyo ingat dari dorm tu sebelah tapi dorm 0092 dan 0093 kan kosong".Balas Jihyo selamba tanpa mengendahkan wajah pucat dari Hyuna dan Dara.

"Hyo,kalau awak dengar dua lagu tu just biarkan.Jangan nak memandai menyampuk".Ujar Dara laju.Berkerut dahi Jihyo mendengarnya.

"Maksudnya?".Soal Jihyo kurang faham."Orang cakap,lagu Monster ngan lagu Lotto tu lagu sumpahan".Balas Hyuna merendahkan suaranya.

"Lagu sumpahan?".Soal Jihyo makin tak faham."Macam ni,orang yang tinggal dalam dorm tu sebelum ni ada cakap,waktu dia tengah tidur lagu tu terpasang.And dia ternampak ada seorang namja menari.Sedangkan dia duduk sorang² dalam tu".Ucap Dara cuba memahamkan Jihyo.

"Lagipun,itu kan asrama yeoja.And ada lagi satu cerita,pernah dia ikut menyanyi dan menari lagu tu.Tapi dia kena bagi amaran keras".Ucap Hyuna.

"Amaran macam mana?".Soal Jihyo."Dia kena bagi amaran jangan pernah nyanyi or dance lagu tu.Sebab,dia tak suka lagu dia kena ambil".Kali ini,Dara yang menerangkan.

"Hah,lagu dia?Dia tu siapa?".Soal Jihyo pula kaki ini."Alah Hyo ni,dia tu hantu dorm tu lah".Balas Hyuna memerlahankan suaranya.

"Yah,jinjja?Dia siapa nak halang orang nak dance or nyanyi lagu tu?Tu bukan lagu dia pun.Tu lagu Exo!Dahlah dua lagu tu lagu fav Hyo".Protes Hyo tak puas hati.

'Mengadanya hantu ni.Lagu pun nak kecoh?Childish sungguh'.Jihyo memutarkan bola matanya.

"Hyo,kalau Hyo nak selamat Hyo dengar jer cakap kitorang dae? Lagipun,nanti Hyo dilukai macam mana?".Kata Dara dengan nada risau.

"Hmm,tengoklah kalau Hyo boleh control diri Hyo".Kata Jihyo dengan selamba."Aishh,jinjja budak ni".Hyuna menggelengkan kepalanya.

*********

Kakinya digoyangkan sambil menyelak muka surat majalah yang seterusnya.Sungguh asyik dia membaca majalah tentang artis² Korea yang terbaru.

Jam menunjukkan pukul 7.30 malam

'Pishhhhh!!!'

Kedengaran bunyi air dari shower terpancur membasahi lantai dari bilik mandi membuatkan pandangan Jihyo terus terarah ke bilik mandi.

Majalah tadi ditutup lalu langkahnya mula diatur menuju ke bilik mandi.Tombol pintu diputar lalu daun pintu ditolak untuk melihat keadaan di dalam bilik mandi.

Tempat shower itu tertutup dengan tirai.Dapat Jihyo lihat bagaikan ada satu kelibat yang sedang berdiri tegak di bawah shower.

Jihyo menggenggam kedua tangannya.Perlahan,dia memegang langsir itu lalu menyelak tirai dengan gerakan laju.

Tiada apa apa!

[C]Dorm 0094Where stories live. Discover now