Go Away

2.6K 276 18
                                    

"Jihyo,dengar dulu apa saya nak cakap.Hey".Hanbin cuba menahan tangan Jihyo yang sedang berjalan dihadapannya.

Jihyo cuba menghindari Hanbin.Jujur,dia agak takut dan tak selesa jika berdekatan dengan Hanbin.Dia rasa macam tak selamat.Hatinya mengatakan jika Hanbin mempunyai agenda lain.

Hanbin berjaya menangkap lengan kanan Jihyo membuatkan Jihyo berhenti dari berjalan.Hanbin lalu berjalan ke hadapan Jihyo.

"Apa lagi kau nak Hanbin? Cukuplah.Aku tak sukakan kau so kau boleh cari yeoja lain.Aku tahu ada banyak yeoja yang lagi hot dan cantik dari aku".Jihyo cuba melepaskan pegangan Hanbin.

"Tak,dengar dulu.Saya hanya cintakan awak.Please,jangan buat saya macam ni.Saya tak nak orang lain saya hanya nak awak".Balas Hanbin penuh berharap.Jihyo memutarkan bola matanya.

"Dahlah Hanbin,kau pun tahu aku dah ada seseorang kan.So please,let me go".Pinta Jihyo lagi.Hanbin tidak mengendahkan ucapan Jihyo tadi.

"Taehyung?Dia bukan namchin awak pun kan?Dia?Lagipun,awak tak rasa ke kalau dia ada pengganti dan pendamping dia sendiri? Awak tak tahu kan?".Persoalan mulai menerjah masuk ke dalam otak Jihyo.

Mungkin ada benarnya apa yang Hanbin katakan.Tapi,dia masih tak bolehkan lupakan si dia.

"Dahlah Hanbin,aku taknak dengar lagi apa².Aku tak sukakan kau so selamanya aku tak sukakan kau.Lepaskan aku,sebelum Taehyung nampak.Atau kau nak muka kau pecah oleh Taehyung?".Ugut Jihyo kepada Hanbin.

Hanbin tersenyum sinis."Apa dia boleh buat kat saya?Nak derhaka dengan orang lagi tua dari dia?Tak mungkin Hyo.Walau apapun,saya ni hyung dia".Balas Hanbin dengan yakin sekali.

"Tua hanya berapa bulan sahaja.So please Hanbin,jangan kejar aku lagi.Aku taknak kat kau".Jihyo menepis kasar pegangan Hanbin.Lantas dia berjalan meninggalkan tempat itu.

Hanbin melepaskan nafas kasar."Hahhh!!!Jihyo,Jihyo.Kalau kau dah tahu dia dah mati,aku tak rasa kau nak cari dia lagi.Carilah dia selagi mampu".Hanbin tersenyum sinis.

Dia mula berjalan menuju ke kelas.Hanbin terpaksa melalui koridor yang cukup sunyi kerana dia tak nak bertembung dengan Taehyung.Bukan untuk masa sekarang.

Sewaktu dia berjalan,kolar dia ditarik seseorang untuk ke suatu ruang yang agak sunyi."Yah! Nuguya!?Lepaskan aku!".Hanbin cuba melepaskan pegangan seseorang itu.

Namja itu melepaskan kolar Hanbin.Tubuhnya dipeluk menampilkan wajah angkuhnya.Hanbin lantas memandang seseorang yang menarik kolarnya tadi.

"Anyeong,Hanbin".Namja itu tersenyum sinis.Hanbin melebarkan matanya."Hyung?".Hanbin tak menjangka untuk berjumpa namja itu di sekolah ini.

"Apa kau buat kat Korea?".Soal namja itu lagi.Hanbin hanya mendiamkan diri.Tak mampu untuk menjawab soalan namja itu.

Namja itu mengangkat kening kirinya."Whatever.Aku nak tanya kau ni.Kau masih sayangkan aku kan?".Soal namja itu.

Hanbin mula memandang namja itu dengan perasaan yang berdebar debar.'Apa hyung nak kali ni?'.Monolog Hanbin.

"...."

"Kau masih anggap aku ni hyung kau kan?".

"Hyung,aku..."

"Kalau macam tu.."

"Hyung,aku..."

"Aku nak kau hancurkan,Kim Taehyung".

"HYUNG!Aku tak boleh.Aku tak boleh.Walau apapun,Taehyung masih keluarga aku.Dan..Dan..Dan aku cintakan Jihyo.Mianhe hyung,jeongmal mianhe".Terlepas jua apa yang tersimpan di hatinya itu.

Namja itu terkedu."B-Bwo!?".Sunggup namja itu terkejut mendengar pengakuan orang yang paling dia percayakan.Lagi menyakitkan lagi bahawa pengakuan cintanya kepada seorang yeoja yang turut dia cintakan.

"A-aku minta maaf hyung.Aku terlalu cintakan Jihyo.Mianhe,aku akan dapatkan Jihyo walau aku harus berhadapan dengan hyung".Setelah berkata demikian,Hanbin mula berlari meninggalkan tempat itu.

Membiarkan namja itu seorang diri yang sedang menahan amarahnya."Tak guna!Haish,kenapa semua nakkan dia hah!? Takpe,aku terpaksa hancurkan kau juga Taehyung.Sama seperti aku buat dekat dia dulu".Namja itu tersenyum sinis.

*****************

Jihyo mendekati dormnya dengan langkah yang gontai.Penat? Tersangat penat.Bagai tulangnya hendak patah² disebabkan aktiviti sekolah.

Kad kuncinya diambil lalu diletakkan di aatas scaner.Pintu lalu ditolak dan Jihyo membuka kasut sekolahnya.Lantas dia menyarungkan selipar bilik.

Jihyo mendekati kerusi belajarnya lalu meletakkan begnya.Nafas lelah dihembuskan.Jihyo memusingkan tubuhnya menghadap katilnya.

"Omma albino sesat!".Latah Jihyo apabila Sehun tiba² muncul di atas katilnya.Segera dia usap dadanya yang terkejut itu."Hish,kau ni!Kalau nak muncul tu beri salam lah dulu!".Marah Jihyo.

Sehun tak mengendahkan amarah Jihyo.Dia hanya memerhati sahaja Jihyo yang sedang membebel tak jelas.

"Aku nak tanya kau.Kau dah kenal lama ngan Hanbin?".Soal Sehun straight to the point.Jihyo terkedu seketika.

"Ermm,bolehlah juga.Wae?".Soal Jihyo lalu menghampiri Sehun.Punggung dilabuhkan di atas katil.

"Aniy,aku tanya jer".Jihyo mengangguk faham."Err,Sehun.Aku nak tanya.Asal kau macam tak suka jer ngan Taehyung erk?".Soal Jihyo ingin tahu.

Sehun berfikir sejenak sebelum menjawab soalan Jihyo."Aku? Tak suka dia?Buat apa aku nak suka dia?Ai bukan gheii okey".Balas Sehun penuh kegedikan.

Jihyo mengetuk kepala Sehun.Geram akan jawapan yang diberi."Ish kau ni.Aku betul² lah.Memain lagi dia".Jihyo mempout bibirnya.

Sehun tersenyum tipis melihat kelakuan Jihyo."Takde lah.Aku tak benci Taehyung pun.Kau tanya ni asal?".

"Ya lah,aku rasa macam kau tak suka dengan Taehyung".Balas Jihyo yang diangguki Sehun.

"Oh.Aku memang tak suka dia pun".

Jihyo lantas memandang Sehun dengan pandangan 'Kenapa?'.

"Sebab aku bukan gheii".

"OH SEHUUUUUUNNNN!!!"

***************

Guys,I just want to inform you yang watak Hanbin ni hanya sekejap jer dalam ff ni.Hanya sekejap like 3 chaps like that.So that's mean yang chap akan datang watak Hanbin akan dimunculkan buat kali terakhir.

So,how this chap?Got Jams or No Jams?Sorry for the typo,annoying part and sangat membosankan.Sorry again.Author akan cuba bawa story ni kembali ke jalan yg asal.

See you in other chap.Adios.

[C]Dorm 0094Where stories live. Discover now