Burgers

3.2K 322 24
                                    

Soo Hyun menuruni anak tangga dengan cepat.Pakaiannya tak ubah seperti remaja belasan tahun sedangkan umurnya 24 tahun.

"Kamu nak kemana tu Soo Hyun?".Soal Kim Jaerim,noona Soo Hyun anak kedua dalam keluarga Kim.Dialah anak bongsu iaitu anak kelima keluarga Kim.

"Nak keluar jap".Balas Soo Hyun mahu tak mahu."Jumpa Jihyo kan?".Soal Kim Hara,noona Soo Hyun,anak ketiga.

"Kalau iya sekalipun?".Soal Soo Hyun pula."Kau tak payahlah kesah ngan budak tu.Tak penting langsung.Buang masa sahaja".Ucap Kim Min Jae,hyung Soo Hyun.

"Kenapa korang benci Hyo hah?Hyun tak fahamlah ngan pemikiran korang ni.Jihyo tu termasuk dalam keluarga Kim disisi undang² mahkamah".Soo Hyun memandang keempat noona dan hyungnya.

"Omma takkan sesekali terima dia dalam keluarga Kim.Selagi omma masih hidup,omma ketua dalam keluarga ni".Balas Puan Saera angkuh.

"Dia tetap cucu omma.Jong Kook hyung,dia tu anak hyung.Tanggungjawab hyung.Hyung dah janji dekat Yerin noona untuk jaga Jihyo.Tapi kenapa hyung tak laksanakan tanggungjawab hyung?".Soal Soo Hyun agak kecewa dengan Jong Kook.

Jong Kook terdiam dengan kata² Soo Hyun.Dia tak tahu nak cakap apa."Yang kau nak pertahankan budak tu kenapa?Dia bukannya siapa² bagi kau".Jaerim mencerlung Soo Hyun.

"Yang korang benci Jihyo tu kenapa?Sebab dia keluarga Song?Hanya disebabkan dia keluarga Song korang benci dia?".Balad Soo Hyun.

"Sebab keluarga Song lah pemusnah hidup keluarga Kim!".Balas Puan Saera lantang membuatkan kesemua mereka terdiam.

"Tak kesahlah apa yang dia dah buat.Soo Hyun tak kesah".Balas Soo Hyun lalu keluar dari rumah agam Keluarga Kim menuju ke kereta BMW hitamnya.

Jong Kook mengejar Soo Hyun sehingga keluar rumah."Soo Hyun!".Panggil Jong Kook membuatkan langkah Soo Hyun terhenti.

"Wae hyung?".Soal Soo Hyun bosan.Jong Kook mengeluarkan dompetnya lalu mengeluarkan 500 000Won ke arah Soo Hyun.

"Bagi kat Hyo duit ni.Untuk duit perbelanjaan dia.And tolong jaga Hyo untuk hyung".Ucap Jong Kook perlahan ke arah Soo Hyun.

Dengan berat,Soo Hyun mengambil duit 500 000 won dari tangan Jong Kook."Gumawo Soo Hyun.Dengan kamu lah hyung boleh percaya".Balas Jong Kook.

Soo Hyun mengangguk.Jong Kook kembali masuk ke dalam rumah.Soo Hyun mula menjalankan keretanya menuju ke asrama Vrexco Highschool.

Setibanya dia tiba di asrama,dia terpandang akan Jihyo yang sedang duduk sambil bermain iPhone.

'Tin Tin!'

Soo Hyun menekan hon ke arah Jihyo.Lantas,Jihyo berdiri dan menuju ke kereta Soo Hyun.Pintu tempat duduk di sebelah pemandu dibuka olehnya.

Segera Jihyo masuk ke dalam kereta lalu menutup pintu tersebut.Destinasi mereka yang seterusnya ialah,Daetis Cafe.

*************

Jihyo memandang dekorasi cafe tersebut.Entah apa yang istimewa dengan cafe ini membuatkan Soo Hyun sering ke sini.

"Uncle,nak tanya boleh?".Soal Jihyo ke arah Soo Hyun sambil matanya masih meliar memandang sekeliling.

"Hmm,nak tanya apa?".Soal Soo Hyun meletakkan Samsung S7 di atas meja."Wae uncle suka datang kat sini?".Soal Jihyo kepada Soo Hyun.

"Sebab uncle suka tempat ni".Balas Soo Hyun ke arah Jihyo."Suka?Takkan just 'suka' kan?Mesti ada sejarah di sebalik suka tu".Jihyo tersenyum ke arah Soo Hyun.

[C]Dorm 0094Where stories live. Discover now