We're going to America

2.6K 257 11
                                    

"Babe,aku jemput kau esok erk.Flight kita pukul 11.00 tau.Go pack your bag,and make sure take a rest arra?".Taehyung mengelua kepala Jihyo yang sedari tadi terdiam.

"Babe,are you okay?".Soal Taehyung,risau akan Jihyo yang dari tadi hanya berdiam diri."Tae,salah aku ke?".Jihyo mulai membuka suara.

Soalan Jihyo memeningkan kepalanya."Salah aku me Hanbin pergi?Kalau aku balas cinta Hanbin dia takkan pergi kan? Kenapa dia pergi secepat ni? Salah aku ke Tae?".Jihyo langsung menekup wajahnya dengan kedua tangannya.

Taehyung lantas memeluk tubuh Jihyo.Digosok belakang Jihyo untuk menenangkannya."Sshhh,uljima.Jangan cakap macam tu babe.Kita tak tahu sebab apa Hanbin hyung pergi.Jangan salahkan diri kau.Aku juga sedih bila Hanbin hyung dah pergi".Kata Taehyung.

Perlahan,Jihyo mula berhenti dari tangisnya.Taehyung menghadiahkan senyuman hangat kepada Jihyo lalu melepaskan pelukannya.

"Shhh,jangan nangis lagi.Kalau Hanbin hyung tahu ni,dia mesti tak suka".Taehyung mengelap pipi Jihyo yang basah dengan air mata.

Jihyo hanya mengangguk.Dia tersangat lelah buat masa kini."Ingat ye babe,flight kita jam 11:00 am.Aku datang ambil Hyo jam 8:00 am".

Taehyung menghadiahkan pelukan yang hangat kepada Jihyo sebelum Jihyo keluar dari keretanya.

"Dah lah tu.Rehat yang cukup.Jangan seksa diri kau dengan terus menangis.Jangan terussalahkan diri kau".Taehyung lalu melepaskan pelukannya.

"Hyo keluar dulu.Jaljayo".Jihyo lantas keluar dari kereta lalu memasuki ke dorm demgan langkah yang gontai.

Sewaktu dia ingin ke dorm 0094,Jihyo berpapasan dengan Hyuna dan Dara.

"Hyo,gwenchana?Unnie dengar kalau Hanbin dah tiada.Hanbin tu classmate kamu kan?".Soal Dara.

Jihyo mengangguk.Tak mampu mengeluarkan kata.Air mata kembali mengalir."Shh,uljima Hyo.Uljima".

Dara dan Hyuna menenangkan Jihyo yang sedang menangis.Entah mengapa dia rasa sangat bersalah atas kepergian Hanbin."Hyo-ah,unnie nak cakap sikit.Mianhe Hyo,hari ni last unnie kat VHS.Sebab kitorang kena pergi ke New Zealand".Kata Dara.

"B-bwo?Wae?".Soal Jihyo tak percaya.Lepas satu,satu lagi yang pergi."Mianhe,kitorang disuruh apa kitorang untuk tinggal di NZ mulai detik ini".Hyuna lantas memeluk tubuh Jihyo.

Air mata Jihyo kembali mengalir.Dara turut memeluk tubuh Jihyo."Unnie nak kamu cari kawan nae.Jangan sendirian,unni taknak kamu diabaikan.Ya,unnie dah dengar kamu rapat ngan Taehyung tu".Hyuna menggosok bahu Jihyo.

Jihyo mengangguk,masih menangis.Setelah mengucapkan selamat tinggal dan berpeluk buat kali terakhir,Jihyo berjalan menuju ke dorm 0094.

Kad Kunci diletakkan di atas scanner.Lalu Jihyo menolak pintu dorm itu.Jihyo berjalan dengan langkah yang gontai.

Pintu itu tertutup dengan perlahan.Jihyo berjalan sambil menundukkan kepalanya.Dia ternampak sepasang kaki di hadapannya.Langsung langkah Jihyo mati.

Perlahan,Jihyo mengangkat kepalanya perlahan untuk melihat gerangan orang dihadapannya.

Kelihatan Sehun sedang memandangnya.Langsung tiada perasaan yang tersirat di pamdangan Sehun.

Sementara,pandangan Jihyo sungguh penuh dengan kesedihan.Sehun berjalan perlahan menghampiri Jihyo.

Dengan penuh lembut,Sehun membawa Jihyo ke dalam pelukannya.Jihyo yang tak tahan langsung mengalirkan air matanya.Tubuh Sehun turut dipeluk.

Sehun mengusap kepala Jihyo.Cuba menenangkan Jihyo yang menangis teresak esak."Shh,uljima".

[C]Dorm 0094Where stories live. Discover now