Jihyo membuka matanya.Pandangan pertama yang menyapu pandangannya ialah Oh Sehun.
Senyuman mulai terpapar di wajah Jihyo.Melihat Sehun dihadapannya membuatkan hati Jihyo tenang.Dia tak berasa canggung dipeluk Sehun.
"Aku tahu aku hensem,janganlah tenung aku sampai macam tu sekali.Malu lah".Sehun membuka matanya.
Matanya terus memandang ke dalam anak mata Jihyo.Entah mengapa degupan jantung Jihyo bertambah laju dari biasanya.
"Kau okey tak?".Soal Sehun lembut.Naik merah telinga Jihyo apabila mendengar suara Sehun menyapa pendengarannya.
"A-aku okey.Gumawo sebab tolong aku semalam.Dan t-te-mankan aku".Ujar Jihyo malu².Kalau diimbas balik bagaimana posisi tidur mereka semalam,pasti dia akan sumbat kepalanya ke bawah tanah.Malu doh!
"Cheonma.Aku kan dah janji nak lindungi kau".Balas Sehun membuatkan bulu roma Jihyo meremang.Bertambah laju degupan jantung Jihyo.
'Hajima.Perlahanlah wahai jantung.Dada aku sakit dari terus menampung debaran ini'.Monolog Jihyo.
"Ak-aku pergi mandi dulu.Hari ni aku sekolah".Jihyo terus berlari memasuki bilik mandi.Malu nak berhadapan terus dengan Sehun.
Sehun dah tertawa melihat telatah comel Jihyo.Dunianya yang terasa suram sebelum ini kembali bersinar.Tetapi,kebahagian yang dirasanya takkan berkekalan lama.
Yup,dia dah mengambil keputusan.Keputusan yang dah dia fikirkan semalaman.Nafas dihembus kasar."Seandainya kau tahu".
***************
"Babe,maafkan lah aku.Jinjja,aku betul² takde niat nak tinggalkan kau.Semua tu mendadak".Termasuk kali ini,dah seratus kali permintaan maaf Taehyung tidak dilayan oleh Jihyo.
Geram hatinya mengingat kembali Taehyung meningglkan dirinya tanpa berita.Kalau ikutkan,nak sahaja dia cakar muka Taehyung.
Tetapi diurungkan niatnya.Dia nak berkongsi rasa sakit di hatinya apabila Taehyung meninggalkannya sendirian di mall itu dengaan cara tak mengendahkannya.
Taehyung mulai meramas kuat rambutnya apabila Jihyo tetap buat derk je.Nak habis air liurnya meminta maaf.Tetapi balasannya,hampeh.
"Babeeee~Aku tahu aku salah.Maafkanlah aku babe~😭😭".Taehyung tak henti² meminta maaf.
Hal yang ingin Taehyung nak elakkan ialah tak dilayan oleh Jihyo.Dan sekarang,Jihyo merajuk dengannya.Well congrats Kim Taehyung.
"Babe~Jihyo yah~Baby~Bieee~ Baeee~Honeyyy~Booo-
"Teruskan panggil aku macam tu dan buat selamanya aku takkan tegur kau😠🔫".Ugut Jihyo membuatkan Taehyung terkedu seketika.
"Jebal.Maafkanlah aku babe.Jinjja semua tu betul² mendadak".Pinta Taehyung lagi.Kalau Jihyo dah putuskan untuk tak menegurnya lagi,tamatlah hidupnya.
Jihyo tak mengendahkan Taehyung.Dia terus berjalan sambil memekakan telinganya dari mendengar permintaan maaf Taehyung ke entah berapa kali dah.😂😂
Dengan langkah yang besar,Taehyung berjalan ke hadapan Jihyo lalu memghentikan langkahnya.Tangan didepakan untuk menghalang Jihyo terus berjalan.
"Babe,kau dengar dulu apa yang Tae nak cakap ni~Jebaaaal~ ̄ 3 ̄".Taehyung memuncungkan bibirnya untuk membuat hati Jihyo cair(lah sangat).
"Apa kau nak cakap?".Jihyo memeluhk tubuhnya.Matanya digulingkan ke atas.Sakit hatinya masih lagi tersisa.
"Aku serius minta maaf.Janganlah diamkan aku Hyo.Aku janji aku takkan buat macam tu lagi".Taehyung segeara mengangkat tangan kanannya separas dada.Lagak seperti orang berikrar.
YOU ARE READING
[C]Dorm 0094
Mystery / Thriller#HorrorLove Jangan pernah sesekali masuk ataupun berniat untuk mengambil dorm 0094 sebagai tempat tinggal.Kerana Dorm itu telah dimiliki oleh si 'empunya'. Setiap kali ada orang yang ingin menghuni tempat itu,pasti akan dihalaunya. Song Jihyo,pelaja...