"Babe,kau okey tak ni?".Soal Taehyung ke arah Jihyo.Mereka berkomunikasi melalui handphone ketika ini.
"Hmm".Balas Jihyo singkat."Babe,cuba kau cerita kat aku sikit.Apa dah jadi ni?".Soal Taehyung risau.Jihyo hanya membiarkan sahaja.
"Babe,kau dah empat hari tak masuk sekolah.Aku risau babe".Ya,sudah empat hari Jihyo tak masuk ke sekolah.Keadaannya juga tak terurus.
Biliknya bersepah.Kebersihan dirinya juga tak dijaga.Cara pemakanannya juga tak terurus.Ketika dia lapar sahaja dia akan makan.Itupun dia makan mee segera.
"Babe boleh tak kau jangan diamkan aku!?Aku risau kat kau ni!Babe,balas lah aku!".Taehyung mula hilang sabar.
"KAU BOLEH TAK JANGAN GANGGU AKU!AKU TAK PERLU KAU DALAM HIDUP AKU!SO MIND YOUR OWN FCKING BUSINESS!!".Jihyo mula menengking Taehyung.
Panggilan lantas dimatikan.Lalu iPhone kepunyaannya dibaling merata tempat.
Taehyung tersentak apabila ditengking oleh Jihyo.Bukan kali ini jer dia ditengking.Tetapi sebelum ni pun dia ditengking sedemikian rupa.
Taehyung sendiri tak tahu masalah apa yang dihadapi oleh Jihyo.Tetapi dapat dia simpulkan jika Jihyo menghadapi masalah yang agak besar.
Mata Jihyo membengkak kerana bekas tangisannya beberapa hari yang lalu.Air matanya kembali bertakung di pelupuk mata Jihyo.
Kini tangisannya kembali pecah.Mengenang nasibnya yang malang.Dia sendiri tak tahu bagaimana pengakhiran hidupnya.
Sedangkan umurnya ketika ini,dia sudah lalui semua ini.Apalagi jika umurnya sudah sampai.Pasti kesemua hartanya akan dirampas dan dia dibuang dari Keluarga Kim.
Dia menangis dan terus menangis.Dan dalam tangisannya tak henti² dia memanggil omma dan appa kandungnya.Serta nama Sehun.
**************
(A/N:Author cadangkan dengar lagu Melanie Martinez-Mrs Potato Head ataupun Sippy Cup)
Sudah masuk minggu ke dua,Sehun masih tak munculkan dirinya.Jihyo semakin tak terurus.
Taehyung tak henti² meminta khabar dari Jihyo.Walaupun berakhir dengan tengkingan dari Jihyo.
Biliknya masih tak berkemas.Begitu juga tubuhnya.Bau hapak mulai menguasai sepenuhnya udara di dorm 0094.
Keadaan Jihyo ketika ini persis seperti gelendangan.Makan minum tak terurus.Jihyo tampak sedikit kurus.Dan kusut masai.
Menangis dan terus menangis.Itulah kerjanya dua minggu ini.Jika dia lelah,dia akan tertidur.Kalau dah sedar dari tidurnya,Jihyo kembali menangis.
Melayan terus depresi yang melandai dirinya.
Dalam pada menangis,seseorang tiba² muncul.Bersama ekspresi wajah yang sukar ditafsir.Dia melihat sekeliling.
Terkejut.Itulah yang menerjah diri separa wujudnya.Matanya lantas mencari kelibat Jihyo.Langkah mula di atur menuju ke penjuru katil.
Kelihatan Jihyo sedang berpeluk pada lututnya sambil menangis.Nampaknya Jihyo terlalu fokus pada tangisnya dan melayan perasaannya.
Langsung tak sedar akan kehadiran si dia.Sayu hatinya memandang si cinta hati sedang menangis dan tak terurus sedemikian.
Dia lalu mendekati Jihyo.Lalu melutut di hadapannya.Tangannya menyentuh ubun² Jihyo.Menenangkan diri Jihyo yang dalam dilema.
YOU ARE READING
[C]Dorm 0094
Mystery / Thriller#HorrorLove Jangan pernah sesekali masuk ataupun berniat untuk mengambil dorm 0094 sebagai tempat tinggal.Kerana Dorm itu telah dimiliki oleh si 'empunya'. Setiap kali ada orang yang ingin menghuni tempat itu,pasti akan dihalaunya. Song Jihyo,pelaja...