The Real End

3.4K 321 38
                                    

TYPOOOOOO!!

***********

Lisa menutup novel itu.
Senyuman tak henti² pudar dari wajahnya.Novel itu lalu dipeluk dengan tangan kanannya.

"Sweet ending".Novel berjudul 'Dorm 0094' itu ditatap dengan seksama.Langkahnya lalu dituju ke dalam bangunan di mana kesemua hasil karya dan novel dicetak keluar.

GHT Published Buildings...

Lisa menghampiri sebuah bilik seorang penulis.Tangannya mengetuk pintu itu.Meminta izin untuk masuk.

"Come in".Kata sebuah suara dari dalam.Langsung sahaja Lisa memasuki pejabat itu.Lisa dihadapkan dengan seorang namja yang sedang berkutat dengan komputernya.

"Chusuhamnida,tapi saya mengganggu ke?".Soal Lisa ke arah namja itu.Langsung namja itu memandang tepat ke arah Lisa."Aniya,silakan duduk Lisa-ssi".Jemput namja itu.

Lisa langsung mengambil tempat duduk di hadapan namja itu.Novel Dorm 0094 serta sebuah fail diletakkan di atas meja.

"So,Encik V.Saya dah baca novel keluaran Encik".Ujar Lisa membuka bicara.V hanya tersenyum sembari mengangguk.

"Juat call me V.Tak perlulah ada encik² bagai ni".Lisa hanya mengangguk.

"Dari mana V dapat idea untuk buat novel macam ni?Waktu saya baca,feel dia tu agak kuat.Macam benda ni betul² terjadi".Soal Lisa.

V hanya tersenyum."Sebenarnya kalau imaginasi kita kuat,semuanya akan berjalan lancar.Tapi kena ada penyusunan plot yang betul.Dan pastikan kita tahu storyline kita macam mana.Kena seiring dengan sinopsis dan tajuk.Dan satu lagi,kita kena tahu macam mana terjadi di pengakhiran cerita tersebut".

Lisa mengangguk faham.

Setelah perbincangan dan soal jawab dilakukan antara Lisa dan V,akhirnya Lisa meminta diri untuk pergi.

Seperginya Lisa,V mulai tersenyum.Tangannya mencapai novel Dorm 0094.Membelek belek novel tersebut.

Dorm 0094,tak disangkanya comeback dia dalam menerbitkan sebuah lagi buku mendapat sambutan yang hangat setelah dua novelnya yang lain.

Matanya dipejam seketika.Setelah itu,dia langsung membuka matanya.Tangannya dipanjangkan untuk mengambil kalender yang berdiri kukuh di hujung mejanya.

Matanya memandang tepat ke tarikh pada hari ni."Ah,dah tiba harinya".V langsung berdiri dari kerusi rodanya.Berjalan keluar dari GHT Published bersama novel Dorm 0094.

18-7-2019

**************

Kini V sedang meletakkan dua buah jambak bunga mawar di pusara kiri dan kanannya.Lalu dia kembali berdiri.Menatap kedua pusara itu dengan seksama.

"Anyeong,Jihyo-ah.Sehun-ah.Korang apa khabar?Mesti korang tengah bahagia kan sekarang ni.Akhirnya korang dapat bersama".

Senyuman V mulai terukir.Tangannya yang memegang novel Dorm 0094 diletakkan di atas pusara Sehun."Korang tahu tak ramai yang puji kisah cinta korang.Ramai yang puji Jihyo sanggup korbankan nyawa dia demi ikut kau Hun.Ramai yang puji kesetiaan kau Hun".

V tertawa perlahan.

"Dah tiga tahun korang pergi.Tak rasa erk.Hyo nak tahu tak,Uncle Jong Kook sibuk dah sekarang.Urus perusahaan Keluarga Song.Keluarga Kim dah musnah.Suga hyung,Hobie hyung dan Rapmon hyung dah jadi rapper terkenal.Si Jimin dah jadi Underground dancer yang terkenal.Jin hyung dah jadi Chef terkenal.Kookie pulak dah jadi penyanyi".

Tangannya mulai mengusap permukaan pusara Jihyo."Korang,aku nak pergi dulu..Lain kali aku ajak diorang ke sini erk.Anyeong".

V memutarkan arah kakinya dari menghadap pusara ke kirinya.Baru sahaja langkahnya ingin meninggalkan pusara tersebut,dia terdengar serba sedikit bisikan halus.

"Ish Tae ni,bukan dia boleh melawat kita kat Dorm ke?"

"Alah janganlah Dorm.Nanti kita kena tangkap basah".

"Yaish,byuntae nya".

"Alah byuntae macam ni pun masih pilih oppa kan?".

"Mestilah.Kalau tak Hyo takkan ikut oppa tau".

"Awlo sawitnya.Nak ciuuuuummm~".

"Byuntaeeeee".

V tertawa kecil.Dirinya mulai meninggalkan pusara Jihyo dan Sehun.

THE END....

****************

YEHET DAH TAMAT!!🎉🎉🎆

First of all,thanks dah nak baca and comment dekat Dorm0094.Thanks dah baca.I'm happy that Dorm 0094 now reach 20k views and 3k votes.

Ahaaa,I terharu sesangat.Thank you semuanya.Sorry kalau annoying,typo dan segalanya jika selama journey kita di Dorm 0094 ni membuatkan korang rasa tak selesa.

Sorry kalau tak trbalas semua comment korang.Sorry sesangat.Author dah balas dah tpi check balik ada yang dah ter reply ada yang tak tereply.

Encik watty mmng nak cari gaduh ngan author sejak kebelakangan ni.Taguna :')

Btw,ada seorang fav readers author tanya author ada cerita baru.Sebenarnya ada tapi author rasa author rasa tak yakin nak publish new story author :')

Okeylah,author ucapkan thanks again.See you in other story,Adios.

[C]Dorm 0094Where stories live. Discover now