Typo everywhere......
************
Sehun kini berlari menuju ke dormnya.Dorm 0094.
Tangannya mengambil kunci dorm lalu dibuka pintu dorm itu.Sehun lalu mengunci semula dorm itu.
Kunci dorm diletakkan di atas meja belajarnya.Beg sekolahnya dibuang sembarangan.Sehun langsung menghempaskan badannya di atas katil.
Menangis.Satu hal yang ia lakukan sejak perjalanan dari VHS ke asrama namja VHS.
Perit hatinya apabila yeoja yang ia cintai menjauh dari dirinya.
Perit hatinya apabila chingunya sendiri melukakan fizikalnya disebabkan seorang yeoja yang ia cintai."Kenapa jadi macam ni?Apa salah aku?Apa dosa aku?Kenapa aku dilayan sedemikian rupa? Wae?Wae dunia kejam sangat ngan aku!?".
Sehun menekup kedua belah matanya dengan tangannya.Wajahnya memerah akibat tangisannya.Dadanya sesak,sakit yang teramat.
"Untuk apa aku hidup lagi kat dunia ni kalau orang yang aku percaya dan sayang mula menjauh dariku".
Langkahnya longlai menuju ke meja belajarnya.Akal warasnya bagaikan telah disumbat dengan memori² negatif.
Laci meja dibuka,menarik keluar sebuah tali.Tali yang sudah tersimpul sedia membentuk sebuah tali gantung.
Tangannya mengambil bangku lalu ditariknya menuju ke pertengahan dorm itu.
Sehun lalu memanjat naik bangku itu.Tali digantung dengan kukuh.Matanya memandang seketika tali gantung tersebut.Dimana hidupnya akan berakhir dengan tali gantung itu.
Air matanya kembali jatuh.Membasahi pipinya.Kaca matanya dibetulkan seketika.Senyuman lemah mulai ditampilkan.
Tangannya memegang tali gantung itu."Aku mati tak bermakna aku akan pergi dari dunia ni.Aku hanya mati secara rasmi,tubuhku akan ditanam di bawah tanah.Tapi tak dengan roh aku.Aku takkan aman selagi aku tak bawa Jihyo bersama aku".
Sehun berjeda seketika.Bahunya bergetar.Tawa sinis mulai ditunjukkan.
"Hahahahahaha.Song Jihyo—kau dah janji dengan aku kan.Kau akan temani aku SELAMANYA! Aku pegang janji kau.Aku sumpah aku akan bawa kau bersama aku.Hahahahaha".
Sehun tertawa miris lalu kembali menangis.Perlahan lahan,kepalanya dimasukkan ke dalam tali gantung itu.Nafas ditarik lalu dihembuskan buat kali terakhir.
"Adios".Bangku tersebut ditolak ke belakang menggunakan kaki kanannya.Kini tubuh Sehun tergantung tanpa ada sesuatu yang menampung beratnya.
***************
Sudah tiga hari Sehun tak datang ke sekolah.Hal tersebut membuatkan Taehyung risau.Hanbin tak mengendahkan jika Sehun datang atau tidak.
Taehyung berniat untuk ke dorm Sehun untuk melihat keadaan Sehun.Hatinya rasa tak sedap hati.Bagaikan ada sesuatu yang menimpa chingunya itu.
Sehabisnya waktu sekolah,dia menuju sebentar ke kedai serbaneka untuk membeli sedikit makanan buat Sehun.
Dan dia juga menyempatkan diri untuk singgah ke kedai bubble tea untuk membeli minuman kesukaan Sehun.
Kini tibalah dia di hadapan pintu dorm 0094.Tangannya terangkat untuk mengetuk pintu dorm Sehun.
Tok tok tok
YOU ARE READING
[C]Dorm 0094
Mystery / Thriller#HorrorLove Jangan pernah sesekali masuk ataupun berniat untuk mengambil dorm 0094 sebagai tempat tinggal.Kerana Dorm itu telah dimiliki oleh si 'empunya'. Setiap kali ada orang yang ingin menghuni tempat itu,pasti akan dihalaunya. Song Jihyo,pelaja...