But Why?

3K 302 23
                                    

Waktu rehat mula berlangsung setelah mata pelajaran Miss Suzy.Jihyo mula menyusun bukunya.Dia kini duduk di tempat duduk kepunyaan Sehun.

Maknanya,dia dan Taehyung dah bertukar tempat duduk.Taehyung mendekati Jihyo lalu memeluknya."Hey babe.Long time no see".Kata Taehyung sambil memeluk Jihyo erat.

(A/N:Bayangkan Taehyung peluk Jihyo macam ni

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

(A/N:Bayangkan Taehyung peluk Jihyo macam ni.Bayangkan Jungkook tu Jihyo.)

"Hey,baru berapa minggu tak jumpa.Tae,apa kau buat kat Korea?".Soal Jihyo ingin tahu.Sedari tadi soalan itu yang ingin ditanyanya.

"Sebab aku takde kawanlah dekat America sana.Baby aku dah pindah Korea,aku pun nak pindah Korea.Lagipun,inikan hometown aku.So,2 in 1.Dapat bersama baby aku ni dan kembali ke hometown sendiri".Terang Taehyung lalu melepas pelukannya.

Jihyo membuat muka huduhnya."You?Takde kawan kat America? Please Tae,I know you are the most popular boy in our Highschool.Sampai aku kena bash sebab rapat ngan kau.Banyak apa kawan Tae kat sana".Balas Jihyo membuatkan Taehyung mempout bibirnya.

"Huft,kalau Tae tak popular Tae takkan dapat kawan sebanyak tu tau.Semuanya fake friends.Hyo jer yang ikhlas ngan Tae".Kata Taehyung membuat Jihyo berfikir sejenak.

"Hm,hari tu bukan main merajuk ngan Hyo.Sampai call pun tak pernah,sms lagilah.Whatsapp pun tak pernah".Jihyo memalingkan wajahnya.Merajuk lah tu.

"Alah,janganlah merajuk.Babe,Tae bukannya sengaja.Cuma busy sebab nak buat semua perlengkapan pindah ke Korea.Hah,Tae kan dah ada kat sini.Hyo tak gembira ke?".Soal Taehyung memancing Jihyo.

"Hmm,rindulah juga.Sikit".Balas Jihyo membuatkan Taehyung membuat muka terkejutnya."Mwo?Kejamnya kau babe".Kata Taehyung.Mukanya dibuang sedih.

"Hyo memang kejam.Kau baru perasan Tae?".Jihyo tersenyum sinis.Taehyung menggulingkan bola matanya."Whatever lah babe.Tae lapar ni,jom ke kantin babe".Tanpa mendengar balasan Jihyo,Taehyung terus menarik Jihyo.

Dimintanya Jihyo menunjuknya arah kantin sebab dia baru kat sekolah ni.

Banyak mata memandang mereka.Para yeoja berasa cemburu dengan Jihyo kerana dia lebih rapat dengan Taehyung yang kacak tu.

Para namja pula cemburu dengan Taehyung kerana rapat dengan Jihyo yang cantik itu.

Bayangkan saja,Taehyung memeluk leher Jihyo sepanjang perjalanan ke kantin membuatkan banyak yang Cemburu.

Sedari tadi,Jihyo tak melihat keberadaan hantu albino tu Semenjak kejadian dia mencekik Taehyung tadi,Sehun langsung menghilang.'Mungkin dia di dorm kot'.Monolog Jihyo.   

**************

Sehun mempout bibirnya.Hatinya geram.Tubuhnya diguling guling ke kiri dan kanan.Sakit hatinya hanya Tuhan sahaja yang tahu.

[C]Dorm 0094Where stories live. Discover now