Jihyo merenung ke luar jendela dormnya.Hari ini dah masuk hari kelima Sehun tak munculkan diri.
Dia tertanya tanya,kemanakah hantu albino tu menghilangkan diri?Apa kesalahannya sehingga Sehun tak munculkan dirinya lagi?
"Huft,bosanlah kalau hantu tu takde.Terasa sunyi pula dorm ni".Jihyo kembali mengeluh.
'Gedebuk!'
"Oh mak kau albino sesat!".Latah Jihyo apabila satu figura tiba² muncul di hadapannya secara tertiarap.
"Auch,salah landing lah pula.Nasib ai tak boleh rasa sakit.Hohohohoho~".Sehun mula berdiri lalu membetulkan seragam sekolahnya yang senget itu.
'Peletuk!'
Sehun mengedipkan matanya berulang kali."E'eh.Kau ketuk aku ke tadi?Asal takde rasa eh?".Soal Sehun naif dengan wajah yang dibuat buat innocent.
Jihyo baru sedar jika Sehun ni hantu.So,apa yang manusia rasa sakit,dia takkan rasa."Kau ni kalau aku ada heart attack tadi macam mana?Aishhhh!!".Gerutu Jihyo tak puas hati terhadap Sehun.
Sehun menaikkan kening kirinya ke atas."Manalah aku tahu aku landing sebegini rupa.Kalau kau ada heart attack sekalipun,aku tak kesah.Lebih senang aku nak bawa kau bersama aku".Kata Sehun.Ayat terakhirnya dibicara secara berbisik.
"Hah apa kau cakap tadi?".Soal Jihyo yang tidak dapat mendengar dengan jelas ayat terakhirnya."Kejam kau en ngan aku(´△`)".Ujar Jihyo dengan sayu.
Sungguh kejam hantu ini dengannya."Huft,tak payahlah nak drama sangat".Balas Sehun lalu menggosok wajah Jihyo.
"Ish kau ni".Jihyo menolak tangan Sehun menjauh dari wajahnya."Hah,aku nak tanya kau ni.Kemana kau menghilang ek sejak kebelakangan ni?".Soal Jihyo penuh tanda tanya.
"Ermm,aku baca benda ni".Kata Sehun lalu menunjukkan novel 'The Runaway Mate' ke arah Jihyo.
Terlopong Jihyo melihatnya.'Hantu ni pun baca novel ke?'.Monolog Jihyo tak percaya."Oyemjeyy!!Best giloss novel ni.Aku dengar ada sequel dia.Hah,mana?Bak sini aku nak baca".Ujar Sehun menghulurkan tangannya.
"Novel yang serba annoying tu kau cakap best?Ishh,annoying adalah.Aku tak beli.Sequel dia belum keluar.Berkurun kot author tu nak keluarkan".Kutuk Jihyo.
Sehun membuat muka."Hmph,dahlah.Aku bosan ni.Aku nak clubbing dulu".Kata Sehun membuatkan Jihyo terlopong buat kedua kali.
"Bwo?Kau nak clu....".Belum sempat Jihyo menghabiskan kata katanya,sebuah muzik yang kuat menyapa halwa pendengarannya.
Lagu intro 'Monster' mula kedengaran membuatkan Jihyo tercengang.Sehun dah membuka blazer sekolahnya dan tie.Lengan baju kemeja disingsing ke lengan.
She got me gone crazy wae simjangi ttwini
Neon areumdawo naui Goddess
Dadhyeoissji yeah, yeahTernganga Jihyo melihat Sehun yang nampak menawan.Jihyo mula menikmati pemandangan di hadapannya.'Haih hantu ni pun seksi juga en'
"Yah!Jangan termenung.Jom ikut aku sekali".Sehun lantas menarik Jihyo yang masih terkaku tu lalu mula mengajaknya melompat lompat.
Jihyo yang mendapat gelombang dan jangkitan virus menari Sehun turut melompat lompat sama.Sehun turut mengajarnya menari.Pelbagai gaya yang mereka tunjukkan.
Ada gaya itik,diorang menari salsa tak jadi,diorang sampaikan menari 'twerk'.Gaya Sehun yang menar twerk itu membuatkan Jihyo tertawa terbahak bahak.
Baginya,gaya itu sangat melucukan jika Sehun yang buat dengan punggungnya yang hot.That's why people call him 'sebooty' sebab punggungnya yang hot.(A/N:Nah,Jimin is the queen of booty)
YOU ARE READING
[C]Dorm 0094
Misterio / Suspenso#HorrorLove Jangan pernah sesekali masuk ataupun berniat untuk mengambil dorm 0094 sebagai tempat tinggal.Kerana Dorm itu telah dimiliki oleh si 'empunya'. Setiap kali ada orang yang ingin menghuni tempat itu,pasti akan dihalaunya. Song Jihyo,pelaja...