Chapter 10
Harris bersiul happy masuk ke dalam kereta. Hari ni hari Jumaat. Esok hari Sabtu and then Ahad. Yes, cuti dua hari and no assignment for weekend. Takde amali dan tiada juga koko sebab dua sem lepas, awal-awal lagi dia da habiskan segala bagai koko tu. Makes he wondering sama ada Noah ada apa-apa rancangan tak hujung minggu ni? Kalau budak lelaki tu free, ingat boleh ajak jejalan pi mana-mana.
Emm, mana kau nak seret Noah pergi jalan-jalan ni Harris?
Dia masukkan gear kereta sebelum kereta bergerak keluar dari kawasan kolej. Dia nak pergi ke shopping mall kejap untuk beli Khakis. Khakis dia semuanya da kusam and alang-alang da sampai shopping mall tu, boleh la dia beli hadiah hari jadi untuk Noah sekali. Dia tahu birthday Noah da nak dekat which is lagi dua minggu je. Emm, nak kasi hadiah apa siot dekat budak lelaki tu.
Teddy bear?
Cokelat?
Picnic sesama?
Baju? Seluar? Jam tangan? Minyak wangi?
Tapi kalau minyak wangi nak belikan jenama apa? Yang macam mana? Besar ke kecik? Saiz apa? Tapi kalau beli segala bagai hadiah ni, kalau Noah tak berkenan macam mana? Urghh, susahnya nak belikan hadiah untuk kekasih ni. Kekasih? Hahaha. Fuck my life. Sekali sekala berangan apa salahnya kan Harris?
Damn. Harris teguk liur. Dia still tak tahu apa yang Noah suka untuk dijadikan sebagai hadiah hari jadi. Masa dia borak dengan Noah dekat kedai makan dulu pun, ada la a few things yang dia tahu pasal Noah. Finally. Ya, akhirnya ada la a few facts that he knows about his lovely Noah.
Contohnya dia tahu yang Noah suka makan aiskrim coklat. Budak lelaki tu ada lima orang adik beradik. Noah anak yang ketiga. Warna kegemaran budak tu ialah Merah and haiwan yang paling disukai ialah kambing biri-biri.
"Apesal kambing biri-biri?" Harris buat muka tak suka. Sekarang aku nak kena bersaing dengan kambing biri-biri ke apa untuk tarik perhatian Noah?
"Sebab dorang nampak fluffy." Pastu Noah sengih-sengih. "And gebu." Noah seolah-olah terawang-awang befikir lagi. "And gemuk. And kalau nampak bulu dorang tu, rasa nak peluk je."
"Aku tak fluffy ke?" Tanya Harris tak puas hati.
Noah kerut dahi. "You are not fluffy. You are..."
"Okay, makanan da sampai." Bagitahu waiter sebelum letak makanan atas meja.
Harris tunjuk muka tak puas hati dekat waiter tu. Memang spoil je. Nanti-nanti la pun kalau nak kasi makanan atas meja. Dia yakin gila tadi Noah nak cakap something dekat dia tadi. Tapi masa tu jugak la waiter tu nak amik peluang letak makanan atas meja.
=,=
Like serious shit, aku tak tahu nak beli hadiah apa? Oh fuck! Nervous la sial. Macam mana kalau Noah tak suka hadiah tu? Macam mana kalau budak tu buang and tak suka? Kalau beli mahal sangat, sah-sah Noah akan tolak hadiah dia tu. Kenal Noah since KTE, dia tahu yang budak lelaki tu bukanlah suka sangat dengan barang-barang mahal. Sejak zaman KTE lagi, Noah tak pernah mintak something dari dia dari segi barang-barang, which is different much dari bebudak perempuan lain yang dia date yang setiap masa nak perfume la, cincin la apa la itu la ini la. Tapi apa yang dia perasan kalau lepak dengan Noah, budak tu memang tak pernah nak mintak apa.
Tapi masa tu dia fikir, ah bagus la si Noah ni tak mintak pape. Takde la nak membazir duit segala bagai dekat budak lelaki tu. Jimat duit. Tak payah nak membazir. Dia pun dulu bukannya suka sangat dengan budak tu. Lagi duit digunakan untuk Noah lagi bagus!
YOU ARE READING
Oyakawa
RomanceKisah seorang Harris Oyakawa mencari cinta hati. Kisah seorang budak lelaki 21 tahun cuba mengenal erti , apa itu menjadi remaja yang sopan dan remaja yang bertatasusila. Ini kisah seorang Harris Oyakawa menjadi romeo kelas pertama untuk mendapatk...