Oyakawa / Chapter 23

4K 236 59
                                    

Previously on chapter 22 of Oyakawa

Tetiba dia cemas.

Dia buka log call phone. Last call dari Noah ialah malam tadi waktu tetiba terputus talian. And sebelum tu ada like a few missed call from budak lelaki tu tapi tengah drive kereta, takkan nak pick up phone pulak. And after call from last night, takde missed call dari Noah lagi.

Harris makin cemas. Damn.

Dia ambil powerbank atas meja, Capai phone and kunci kereta sebelum gerak keluar dari bilik.

"Oii, nak pergi mana?" Tanya Oliver. Kepala budak tu terjojol keluar dari bilik.

"Pergi hostel Noah kejap."

Dan dia berlari lepas tu.

Tunggu abang...

Jangan lari lagi..


Chapter 23

Harris park kereta dekat area kolej Noah. Dari situ dia boleh nampak student yang keluar masuk kolej dengan mudah. Rancangan dia, bila dia nampak Noah nanti, dia akan terus approach Noah and kidnapp budak lelaki tu lalu bawak pergi bercuti terus ke mana-mana.

Overnya rancangan kau. Haha

Tapi malangnya, hampir tiga jam dia dekat dalam kereta tu, tak alihkan pandangan serta tak lepas tengok pagar kolej Noah, still tak nampak kelibat budak lelaki tu jugak. Harris mengeluh sebelum keluar dari kereta. Dia da gelisah tunggu Noah dari tadi. He try untuk call Noah a few times tapi malangnya, kesemua panggilan dia masuk ke voice mail.

Ada sesuatu yang buruk ke berlaku pada budak lelaki itu?

Dia keluarkan batang rokok dari poket seluar sebelum nyalakan rokok tersebut. Sedut, hembus. Lepas tu sedut semula.

Dia ada whatsapp Noah juga tapi hanya ada satu tick sahaja. Itu menunjukkan yang budak lelaki tu tak bukak internet langsung. Kau kat mana? Kau kat mana? Kau kat mana? Ayat tu berulang ulang dekat dalam kepala otak dia.

Dia cuba fikir possible area yang Noah mungkin berada.

Fakulti?

Library?

Pusat Sukan?

Ke balik kampung? Ah sudah. Takkan balik kampung pulak.

Jantung dia always berdegup kencang kalau dia nampak ada ala-ala budak macam Noah keluar atau masuk pagar Kolej 6. Ye la, mana tahu itu Noah dia. Boleh jugak dia jerit panggil dengan penuh riang ria raya sebelum lari dekat budak tu and peluk tak nak bagi lepas and akan cakap maaf berulang kali.

Bila fikir perangai dia malam tadi, he is such an asshole.

Why?

Why?

Why?

Why?

Why?

Why?

Why?

Why?

Why?

Why?

Kenapa kau perlu jadi jerk macam tu Harris? Ye la. Padahal Noah cuba nak buat surprise birthday je untuk dia tapi end up dorang dua gaduh macam apa je. Bergaduh is a harsh word. Padahal dia yang macam nak mengamuk sakan meanwhile Noah pulak cuba nak tenangkan and terangkan benda yang sebenar.

OyakawaWhere stories live. Discover now