Oyakawa / Chapter 15

5.9K 268 95
                                    

Previously on Chapter 14 of Oyakawa

"Kalau ada pape masalah lepas ni, whatsapp aku. Da sekarang pergi bersiap, kejap lagi kita keluar." Arahan mandatori.

"Tapi.."

"Apa tapi-tapi?" Tanya Harris lagi macam bengang.

"Noah nak pergi kerja." Jawab Noah perlahan.

Harris tarik nafas perlahan sebelum tolak rambut ke belakang.

"Okay, okay. Noah tak pergi kerja." Kata Noah pantas lepas tengok Harris macam makin bengang.

Harris terus gerak ke almari and keluarkan Khakis hitam and kemeja lagi satu. Dia dapat rasa yang Noah tengah pandang dia dari belakang dengan gelisah. Hahaha, tahu takut bila aku marah. Padahal berlakon marah-marah je. Dengan Noah ni, sejak akhir-akhir ni, memang da tak boleh nak cakap baik-baik, semua nak kena paksa je.

Aku bad boy kot. Memaksa orang is my middle name.

"Tukar baju dengan seluar. Pakai ni." Hulur Harris pada Noah. Noah tunjuk muka bersalah masa amik pakaian yang dihulur Harris. Aku da cakap da yang Noah ni mesti rasa bersalah punya la tengok aku marah-marah. Perangai tak pernah berubah dari zaman sekolah. "Aku nak pergi hisap rokok kejap. Baju aku tolong gosokkan sekali. Seterika ada dekat dalam almari."

"Emm, okay."

Terus lepas tu dia capai lighter and rokok sebelum keluar bilik perlahan-lahan. Harris sengih nakal lepas tu. See, it's not hard! Ni Harris kot. Aku sanggup buat apa je untuk Noah asalkan budak tu happy. Okay, maybe Noah tak rasa happy sekarang sebab ingat baru lepas kena marah walaupun hakikatnya memang tidak ada pun tapi aku fikirkan kebaikan budak tu jugak.

Takpe la. Nanti aku buat budak tu senyum balik masa kitorang keluar jejalan nanti.


Chapter 15

"Nak pergi mana?" Tanya Noah.

Waktu ni dia dan Noah tengah duduk berdua dalam kereta menuju ke Kuala Lumpur. He still thinking la nak buat apa je hari ni. Nak pergi mana? Nak buat apa dengan Noah? Dia ada terfikir a few macam ajak Noah makan aiskrim, ajak budak lelaki tu tengok wayang, jejalan, minum starbuck bla bla bla membuang masa benda yang lain.

Actually dia tak la kisah pun nak pergi ke mana-mana kat celah ceruk mana sekalipun asalkan dia sentiasa ada bersama Noah. Emm tu la kau Harris. Dulu Noah ajak kau jejalan, kau jugak yang sombong tak nak keluar dengan budak lelaki tu. Haaa sekarang kau pulak terhegeh-hegeh nak keluar dengan Noah. Padan muka dikau la wahai Harris.

Dulu asyik nak menyombong jaga gengsi tak nak kengkawan dia tahu yang dia ada kind – like – sort – of – hubungan dengan Noah tapi sekarang Noah pulak yang tak nak keluar dengan dia.

Harris mengeluh.

Dia kerling Noah dekat kerusi sebelah. Budak lelaki tu tengah husyuk tengok fon buat apa entah. Maybe busy balas whatsapp kengkawan T – Lounge dia yang semuanya bertanya, kenapa berhenti kerja tetiba. Haha, sorry la Noah. Aku memang la sorang yang over protective to someone kalau aku da attach pada seseorang itu. Dalam kes ini, orang itu ialah kau. Jadi, disebabkan aku rasa kau bakal penat la apa la itu la ini la, baik kau berhenti kerja and aku kasi duit belanja hari-hari pada kau.

Maybe orang akan cakap, isy, teruk gila kau ni nak kawal hidup orang lain.

I am not!

Aku cuma fikirkan yang terbaik buat Noah. Keh keh keh.

OyakawaWhere stories live. Discover now