Oyakawa / Chapter 17

4.2K 270 45
                                    

Previously on Chapter 16 of Oyakawa

"Sorry." Noah da sengih bersalah. "Ada satu katil je. Takpe la. Kau tidur atas katil, aku tidur atas lantai. Nanti aku ambil tilam dekat bilik sebelah. Or kau nak tidur sesorang je dalam bilik? Aku boleh tidur dekat ruang tamu." Noah bagi cadangan.

"No, no, no." Larang Harris. "It's okay. Katil ni muat untuk kita berdua."

Mata Noah terus membulat. "Aaaaa, aa." Noah da gelabah macam biasa bila Harris mula keluarkan ayat luar biasa dia tu. Budak lelaki tu garu-garu belakang kepala tak gatal.

Harris tergelak sikit. "Naaa, macam tak biasa pulak." Harris datang mendekat dekat Noah.

Noah da pandang kiri kanan, kiri kanan untuk lepaskan diri. "Emm, emm. Ikut je la memana." Gumam Noah perlahan.

Harris sengih lebar lepas tu. Dia peluk Noah kuat sebelum goyang kiri dan kanan dan humming lagu lullaby sikit. "I'm freaking love you." Dia letak kedua-dua belah tangan dia kat atas bahu Noah sambil pandang menggoda dekat orang yang dia suka tu.

Muka Noah terus blushing. "Jangan la cakap kuat-kuat." Gumam Noah sebelum tundukkan pandangan tak nak tengok muka dia.

Harris terus bisik kat telinga Noah sambil senyum nakal. "I love you sayang."

"Jom kita pergi dapur balik. Mesti Tok Wan tunggu kita." Noah terus tukar topik laju.

Harris tunjuk muka kecewa. "Emm jom."

Chapter 17

"Tok Ki!" Noah da menjerit happy. Budak lelaki tu terus sarung selipar and lari menuju ke atuk dia. Harris hanya perhati dari belakang. Tok Wan da geleng-geleng kepala tengok Noah.

"Noah tu memang rapat sikit dengan Tok Ki dia." Bagitahu Tok Wan sambil pandang dia sekejap sebelum hadap lauk dekat dapur semula.

Harris keluar rumah and senyum tengok Noah and Tok Ki dia berborak sakan. Noah tarik tangan Tok Ki and bawak jumpa Harris.

"Tok Ki, ni kawan Noah. Nama dia Harris. Harris ni atuk kesayangan aku, Tok Ki."

Harris hulur tangan untuk salam dengan Tok Ki. Tok Ki pulak pandang dia suspicous sebelum sambut salam Harris.

"Mana Noah kenal budak si Harris ni?" Tanya Tok Ki macam tak puas hati.

"Kitorang satu sekolah la dulu Tok Ki. Lepas tu belajar sama-sama dekat Kuala Lumpur sana."

Tok Ki pandang tak puas hati dekat dia lagi. Harris terus pelik and at the same time gelisah. Aku ada buat salah ke apa sampai Tok Ki pandang tak puas je dekat aku? Tok Ki hanya berdehem hmm sebelum masuk ke dalam rumah. Noah da garu belakang kepala tak bersalah. Dua-dua berdiri luar rumah sekejap sambil tengok Tok Ki borak sakan apa entah dengan Tok Wan dalam rumah. Entah apa yang diborakkan pun tak tahu.

"Tok Ki tak suka aku ke?" Harris terus tanya tak puas hati pada Noah.

"Eh, eh bukan la." Noah da gelabah. "Tok Ki dia memang macam tu. Susah nak rapat sikit dengan orang lain sebelum dia kenal rapat dengan orang tu."

"Tok Ki macam tak suka aku je." Harris luahkan perasaan tak puas hati dia. Tapi hati dia rasa gundah gelana jugak. Mana boleh Tok Ki tak suka pada aku. Aku kena buat jugak satu family Noah suka pada aku. Tapi kan Harris, macam mana kalau Tok Ki tahu kau la penyebab Noah kena buang sekolah? Jantung Harris berdegup laju tetiba. Fudge, Tok Ki tak patut tahu hal tu. Kalau Tok Ki tahu, sah aku rasa orang tua tu ada saka yang menghendap aku.

OyakawaWhere stories live. Discover now