Oyakawa / Chapter 9

5.5K 235 84
                                    


Chapter 9

"Nak makan apa?" Tanya Harris pada Noah. Dia still tak boleh nak guna perkataan aku-kau as casually Noah did. But yeah, dia cuba. Cuba untuk jugak gunakan perkataan aku-kau tu. So far, dia memang tak berjaya langsung. Fail miserably. He still wondering macam mana Noah boleh dengan selambanya guna aku-kau dalam perbualan dorang.

Tapi maybe Noah pun da cuba untuk latih diri sendiri untuk guna perkataan tu lepas asyik kena belasah je waktu zaman sekolah. Harris mengeluh.

"Emm, I don't know la Harris." Noah gigit bibir. "Apa yang sedap ea?" Noah pandang dia keliru.

Dia still rasa Noah is a very attractive young guy. Why so suddenly dia rasa Noah adalah sangat attractive compare to girl? Kenapakah? Adakah tetiba dia rasa bersalah pada apa yang dia pernah buat pada Noah waktu zaman sekolah dulu sampai terus dia rasa Noah is a very attractive guy? Is it? Tapi tu pun ye jugak.

Dia sangat misbehave pada Noah waktu zaman sekolah, buat benda jahat pada budak tu and banyak lagi. And kalau nak diingat semula pun, memang hanya buat jantung dia rasa nak gugur ke tanah sebab dia rasa, dia ni memang la nauzubillah min zalik jahat namampus. Aku rasa kalau cerita aku ni dibuat buku, orang pun naik menyampah dengan aku agaknya sebab tak habis-habis nak mengenang zaman kegelapan dekat KTE. KAH KAH KAH.

Sejujurnya, kalau aku akan ada anak nanti and perangai anak aku jahat macam setan, macam zaman aku belajar dulu, memang sah aku tendang masuk longkang je anak aku tu. Heh, even aku sendiri tak berbangga dengan diri aku yang jahat tu apatah lagi orang lain. Tapi orang cakap, kita manusia, belajar dari kesilapan untuk menjadi manusia yang lebih bagus. Selagi tak buat silap, selagi tu kita tak tahu yang kita pernah buat silap. Tapi untuk menjadi manusia yang lebih bagus, itu tidak bermakna kau perlu jadi jahat and buat silap banyak kali.

Amatlah bagus kalau kau boleh menjadi manusia yang bagus tanpa membuat kesilapan langsung. Tapi ada ke manusia macam tu? Nabi and Rasul je kot.

Yes, aku memang pernah buat silap sebelum ni pada Noah and aku harap budak lelaki tu akan memaafkan diri aku. And yeah, I know it's fucking hard for him to forgive me. *nangis sob sob kesat mata* Jangan buat lawak la Harris. Desis Harris. Kau buat dia masuk sickbay, kau belasah Noah sampai budak tu nak separuh mati, biasiswa dia hancur ke mana, Noah siap pernah cakap yang family dia benci dia.

Lepas Noah kena buang sekolah which is melibatkan ayah dia yang homophobic barabas, pada mulanya dia still tak rasa apa. Still rasa dunia berputar pada paksi and waktu yang sama. Still rasa happy dan riang ria raya and takde banyak masalah nak difikirkan. Dia mula terasa kehilangan Noah bila dia lambat bangun ke kelas setiap hari.

Dia terasa macam hilang something dan jadual kehidupan seharian dia mula terasa tak kena. Dia terasa macam ada sesuatu benda yang hilang. Apa-apa pun masa tu, dia rasa nak mengamuk 24/7 selalu sebab jadual bangun dia da terganggu.

Ada satu kali tu, dia siap cari Noah dekat bilik dengan harapan nak membebel dekat budak tu. Ye la kenapa da tak kejutkan dia setiap hari untuk bangun ke kelas? Nak cakap budak tu pergi tournament, takde pulak si Noah tu bagitahu awal-awal. Masa tu dia bad mood gila sebab da la lambat bangun, dia terlupa nak gosok baju malam sebelum tu which is baju dia hari tu memang la berkedut nak mampus, sarapan terlepas, masuk kelas je da kena bebel dengan cikgu bla bla bla macam la aku baru bom PWTC. Datang lambat ke kelas je pun. Bukannya dunia akan kiamat pun kalau aku lambat datang ke kelas.

Dia siap da ketuk pintu bilik Noah and masuk ke dalam bilik budak tu. Then bila dia tengok tempat Noah yang kosong tak bercadar, dia baru tersedar yang Noah da takde dekat sekolah tu.

OyakawaWhere stories live. Discover now