Oyakawa / Chapter 8

5.4K 255 62
                                    

Chapter 8

Harris park kereta dekat tempat parkir Kolej 6. Jarum jam baru menunjukkan tepat 8.45 malam. Excited punya pasal tadi sampai dia hampir terlupa nak bawak dompet. Haha. Kalau tertinggal dompet, da macam mana nak belanja Noah makan kan? Meghan Tarinor dekat radio da menyanyi sakan. Harris ikut humming sama

My name is no,

My sign is no,

My number is no,

You need to let it go,

You need to let it go

Harris keluarkan fon and mula taip dekat whatsapp dia. Sambil tu dia angguk-angguk kepala ikut rentak muzik.

Harris : Abang da sampai da. Kat tempat parking

Noah is typing...

Noah is typing..

Noah is typing...

Tetiba jantung dia berdebar. Macam mana kalau Noah tetiba cancel and tak nak keluar makan berdua dengan dia? Sah balik ni dia kena bahan dengan Oliver kalau mamat tu tahu. Kalau Noah tak jadi makan malam dengan dia, memang dia akan pi makan malam sesorang and bila balik bilik nanti, dia akan buat seolah-olah dia baru lepas makan sama-sama dengan Noah.

Hahaha. Punya nak jaga gengsi semata-mata sanggup berpura-pura macam pi keluar makan sama-sama.

Noah : Emm, okay. Sat lagi Noah turun. Nak betulkan rambut kejap.

Harris tersengih macam orang bodoh lepas tu. Tetiba dia rasa nak hembus nafas lega. Thank god. Nasib baik Noah tak cakap nak cancel ke apa ke. Mahunya dia rasa terfaktab gila sebab kena reject dek Noah. Tapi kau memang layak kena reject pun. Bisik hati dia perlahan. Actually, dia macam bersyukur gila yang Noah tak marah-marah dia lagi petang tadi seolah-olah budak lelaki tu cuba untuk melupakan kejadian-kejadian yang berlaku pada waktu zaman sekolah dahulu kala.

Harris baca lagi sekali whatsapp dari Noah sebelum sengih sorang-sorang. 'Nak betulkan rambut kejap'

Dia memang tahu yang rambut Noah tu jenis messy which is kalau rambut Noah tu ialah seorang manusia, nescaya ianya digelar sebagai pemberontak. Haha. Suka-suka je kau nak gelarkan rambut orang lain pemberontak kan Harris. KAH KAH KAH. Rambut Noah jenis hitam lebat tebal and sedikit ikal dekat hujung which is bagi dia , budak lelaki tu so cute with that rambut. Waktu zaman sekolah, sebenarnya dia ada habit suka genggam rambut Noah waktu dorang berdua atas katil which is dorang buat........

Tapi sah-sah dia tak pernah cakap benda tu dekat Noah. Oh, Dimwit Harris! Jantung dia berdegup kencang. Dia betulkan boxer tak selesa lepas tu. Jaga kepala otak tu sikit Harris oi! Jangan nak bersetan sangat layan porn.

Tapi jangan salahkan aku la kalau Noah tu memang comel. Keh keh keh. Harris sengih setan.

Cuma, ehem, waktu sekolah dia tak pernah nak mengaku benda tu depan Noah yang budak lelaki tu ada rambut yang bergaya and dia ada habit yang pelik dengan budak tu.

Sebab nak jaga gengsi.

Harris telan liur tak selesa. Kalau nak mengenang zaman sekolah, memang la dia ni macam raksasa tak berguna.

Harris : Okay. Abang tunggu dekat bawah.

Apa-apa pun, malam ni, mood dia lebih ceria dari biasa. Harris sengih-sengih goyang sana sini. Lepas tu dia menyanyi kuat ikut Meghan Trainor melalak dalam kereta. Orang gila pun boleh cakap yang Harris tengah happy gembira gila barabas.

OyakawaWhere stories live. Discover now