Tengah dia sesedap layan movie dekat laptop, roommate baru dia masuk ke dalam bilik.
"Yo!" Sapa roommate baru dia. Budak lelaki yang baru masuk ke dalam bilik dia tu just bawak backpack je. "I'm Oliver. Budak food. Third year. Kau?" Oliver hulur tangan salam.
"Harris. Recreation, Forestry. 2nd year." Harris berdiri salam tangan dengan Oliver.
"Da lama sampai ke?" Tanya Oliver. Budak lelaki tu letak backpack kat atas katil sebelum menggeliat. "Im so tired as fuck. Aku bawak kereta dari Johor non stop dengan jammed segala bagai dekat Nilai sana." Rungut Oliver.
Harris tergelak. "Normal la tu area Nilai. Eh sebelum ni kau memang budak 12 ke?" Harris duduk balik atas katil sambil layan roommate baru dia.
"Tak la. Aku budak 13. Pastu pindah 12. Serabut la duduk 13 tu. Banyak sangat protokol dia." Cebik Oliver. "Eh? Kau da makan?"
"Belum lagi." Harris sengih-sengih je.
"Good. Jom teman aku makan jom. Lapar." Oliver buat muka kesian.
Disebabkan dia sebagai roommate yang baik hati lagi sopan nian santun, :P dia pun bersetuju je join Oliver makan sekali. Walaupun actually dorang bukannya kenal sangat pun nak dibuat kawan and di ajak berborak. Aku kan baik. KAH KAH KAH. Tak beragak puji diri sendiri.
"Lets."
"Abang, jom makan." Ajak Noah. "Eh, abang nak pergi mana?" Noah da kerut dahi.
"Aku nak keluar kejap. Beli barang." Harris betul-betulkan tali pinggang sebelum betulkan rambut kat cermin yang ada dekat sebalik almari baju.
"Alaaa, baru nak ajak makan sama." Suara Noah makin lama makin perlahan.
"Esok la. Okay?" Harris cuba senyum. Padahal dalam hati rasa nak suruh je budak lelaki tu keluar dari bilik dia. Tapi disebabkan ada roommate dia, malas la dia nak berkasar sangat. Kang banyak tanya pulak dorang tu.
"Okay." Noah da buat muka ceria.
Harris da tergelak. Dia rasa setiap kali Noah ajak makan, setiap kali tu jugak dia akan cakap esok, and serasa dia da nak dekat tiga kali dia cakap macam tu. Fon dia berbunyi lepas tu. Terus dia capai fon and borak dengan orang yang kol dia tu.
"Okay, okay. Im on the way. Tunggu kat tempat biasa. Bai bai. Take care. Love you," Harris masukkan fon balik ke dalam poket sebelum usha rambut kali terakhir.
"Siapa tu?" Tanya Noah curiga.
"My mum."
Dia tipu.
Noah tarik nafas lega.
"Kay la. Aku pergi dulu."
"Eh nanti kejap."
"Apa dia?" Harris da mula rasa rimas.
Noah sengih-sengih. "Nak salam." Cakap Noah perlahan.
"Jangan nak mengarut. Nak mati kalau roommate aku nampak?"
Noah garu-garu belakang kepala dia tak gatal. "Takpe la kalau macam tu."Noah gelak hambar lepas tu.
"Woi, ayan apa?" Tegur Oliver. Dorang berdua sekarang dalam kereta Oliver dan menuju ke kedai makan.
YOU ARE READING
Oyakawa
RomanceKisah seorang Harris Oyakawa mencari cinta hati. Kisah seorang budak lelaki 21 tahun cuba mengenal erti , apa itu menjadi remaja yang sopan dan remaja yang bertatasusila. Ini kisah seorang Harris Oyakawa menjadi romeo kelas pertama untuk mendapatk...