Oyakawa / Chapter 20

4.8K 279 84
                                    

Previously on chapter 19 of Oyakawa


"Bro." Tegur Nifael. "Kau okay ke tak ni?" Tanya Nifael. "Kau termenung apa ni?"

"Takde apa la weh." Tetiba dia macam takde semangat da nak borak dengan Nifael. Fuck la! Apesal tetiba Nifael bukak cerita pasal ni and tak pepasal mood dia terus terasa down. Dimwit! I hate this feeling. Adakah ini perasaan bila kau rasa dikhianati? Terasa dada dia sakit macam baru kena strike dengan pisau tajam.

"Maybe betul apa yang kau cakap tu, tu just kawan dia je kot." Gumaman Nifael tu kejap masuk, kejap tak masuk je dalam telinga dia.

Harris angkat bahu malas nak melayan. "Aku masuk tidur dulu la." Lepas tu dia bangun and bergerak menuju ke khemah.

"Dude, bro." Nifael kejar Harris. "Kau marah aku ke?"

"Apesal aku nak marah kau pulak?"

"Sebab bagitahu pasal benda tadi?" Muka Nifael da risau.

"No la. It's okay. Mungkin betul apa yang kau cakap. Dia sebenarnya da ada orang lain and bukannya suka dekat aku pun." Keras jawapan dia. "Aku tidur dulu. Malam."

Dan Harris terus masuk khemah tinggalkan Nifael yang termangu sorang-sorang lepas tu.


Chapter 20

Harris termenung tengok pemandangan luar dari dalam bas tu. Sekarang dia dengan kengkawan kelas kesemuanya balik menuju ke universiti lepas tamat kem dekat Tasik Banding. Telinga da berdentum dengan lagu-lagu yang dia pun da tak ingat tajuk lagu dan siapa yang nyanyi lagu tersebut. MP3 ni pun dia pinjam Nifael punya as budak lelaki tu sibuk main fon layan awek-awek dia yang ada berapa entah kesemuanya.

Dia perlukan ketenangan.

Over sungguh bunyinya.

Haha, no la. Dia just... I don't know how to describe this.

Harris mengeluh.

Sejujurnya dia tak boleh nak hadam apa yang Nifael bagitahu dia semalam pasal Noah. And pagi tadi dia ada whatsapp Noah ucap good morning semua which is that is his normal routine and Noah pun ada balas jugak la. Tapi entah la. Lepas tu terus dia takde mood nak balas whatsapp daripada budak lelaki tu walaupun Noah beria-ia macam nak borak sakan dengan dia.

Am I a terrible person?

Sure you does Harris.

Word dari Nifael still terngiang ngiang dekat telinga dia pasal Noah keluar dengan someone else which is hari yang Noah keluar dengan someone else tu ialah hari yang dia sendiri, Harris Oyakawa ajak Noah keluar jejalan. <- Bunyinya sungguh complicated.

Okay, maybe it is not harm pun Noah nak keluar jejalan segala bagai. Tapi kenapa waktu tu Noah kata dia ada study group segala bagai tapi sebenarnya dia keluar dengan orang lain?

Kenapa budak lelaki tu perlu tipu aku.

Fudge.

Dia tengok fon.

Ada whatsapp dari Noah

Noah : Pukul berapa sampai uni?

And chat tersebut, baru dia sedar ialah dua jam yang lepas. Dia da tekan keypad da nak balas and cakap, dia might be sampai uni around 8 malam sort of like that tapi dia batalkan niat dia.

Maybe silent treatment is better for Noah now. Tapi macam mana kalau Noah tak bersalah dalam hal ni? Macam mana kalau Nifael sebenarnya salah jangka je? Macam mana sebenarnya kalau orang yang Noah jumpa tu ialah orang yang dia rapat? Atau adik beradik dia? Atau sepupu dia? Atau best friend dia? Ah! Tapi betul jugak apa yang Nifael cakap. Tak mungkin Noah takde sesapa sebelum aku jumpa dia balik. Tetiba dia macam sakit hati dengan Noah pulak. Not like sakit hati macam kecewa ke apa. Sakit hati like nak pukul budak tu macam dulu-dulu.

OyakawaWhere stories live. Discover now