Oyakawa / Chapter 14

6.2K 290 109
                                    

Previously on Chapter 13 of OYAKAWA

Dia tersedar bila ada gerakan kat atas katil dia tu. Mata dia berat malas nak bukak. Mata masih mengantuk tanda dia tak cukup tidur. Dia celik mata dia perlahan-lahan. Dia perasan yang Noah alihkan tangan dia yang peluk pinggang budak tu and perlahan-lahan bangun dari katil. Rupanya dia tidur peluk Noah secara tak sedar. Dia tak tahu sekarang jam berapa tapi dia rasa belum waktu siang pun lagi sebab biasan lampu masih masuk ke dalam bilik dia and tiada cahaya matahari pun lagi yang dia nampak sekarang.

Dia tak rasa waktu da lepas jam 6 pagi sebab selalunya dia boleh dengar bunyi burung kalau da lepas waktu jam 6 ke 615 pagi. Tapi suasana sekarang masih sunyi sepi seolah-olah seluruh umat manusia masih lagi tidur.

Noah bangun dari katil and nak bergerak ke katil Oliver. Dia terus capai tangan Noah lepas tu.

"Nak ke mana?" Suara dia da serak basah. Gosh, I'm fucking sleepy right now sampai suara dia pun da jadi raspy habis macam penyanyi rock.

Noah terkejut sebab Harris tiba-tiba sambar tangan dia. "Sorry, sorry terkejutkan kau." Noah bertinggung sebelah katil. "Sorry tertidur tadi. Tak sengaja pun nak tidur kat katil kau. Aku tak sedar langsung weh." Noah da meraban gelabah tak sedar. "Aku nak gerak tidur kat katil kawan kau ni so that kau boleh tidur dengan selesa." Noah senyum bersalah lepas tu. "Sorry buat kau terbangun weh."

"No, no, no." Harris terus duduk lepas tu. "It's okay. Tidur je la dekat katil aku. Aku okay je." Harris yakinkan Noah.

"Takpe la." Noah tolak rambut dia yang serabai ke belakang. "Kenapa tak kejutkan aku tadi yang kau nak tidur tadi? Lagipun kau mesti panas kan nanti? Tak selesa tidur berdua." Kata Noah cemas sebelum gerak ke katil Oliver.

"Aku tak cakap panas pun. Aku okay je." Kata Harris lepas tu. "Betul. Aku tak kisah." Dia tengok Noah mula baring atas katil Oliver. Hati dia mula libu. Da kenapa Noah tak nak sangat tidur dekat katil roommate dia tu? Tak best ke tidur dengan aku?

Noah pandang dia dari katil Oliver. "Ingat tak zaman sekolah? Aku takut kau tak selesa tidur dengan aku. Dulu kan kau pernah cakap yang kau rasa rimas kalau tidur berdua." Ayat Noah makin lama makin perlahan.

Jantung Harris rasa macam nak berhenti berdegup. Fuck, fuck, fuck. Harris terus bergerak ke arah Noah yang tengah baring selesa atas katil Oliver. Dia da gelabah. Kenangan waktu zaman sekolah mula flooded dalam kepala otak dia.

Harris terkejut bangun lepas tu. "Kau buat apa ni?" Tanya Harris dengan suara serak.

Noah terkejut jugak lepas tu. "Nak peluk." Suara Noah da takut-takut bila tengok mood Harris macam nak marah.

"Da, da. Kalau nak tidur sini, tidur je. Jangan peluk aku. Panas. Kau tidur peluk aku, aku belasah kau." Lepas tu Harris tidur mengiring hadap dinding.

And ada satu kali tu, lepas dorang buat seks bersama, Noah baring sebelah dia, tapi dia tolak Noah sampai jatuh katil.

Noah terkejut. "Kenapa tolak Noah." Noah usap-usap lengan dia yang sengal.

"Kau balik bilik kau. Kejap lagi kalau roommate aku balik bilik and nampak kita tidur sama-sama macam mana?" Kata Harris selamba sebelum sarung boxer and pakai baju.

"Ta ta tapi abang jugak yang cakap roommate abang takde satu malam ni." Noah da muram. "Ke abang tipu Noah?"

"Jangan nak cengeng. Aku nak pi toilet. Kemaskan katil aku sebelum balik bilik kau. Jangan tahu main je, kemas tak tahu."

Harris telan liur kesat bila teringat balik semua kenangan dia tu. No, no, no. Semua tu benda da lepas. Aku da menyesal sekarang ni. Harris duduk kat birai katil. "Aku okay je. Positif." Walaupun dia tak nampak sangat muka Noah sebab kelam malam, still dia dapat rasa yang kening Noah tengah berkerut sekarang ni.

OyakawaWhere stories live. Discover now