Chap 5 : Party Night 🎶

6.5K 260 8
                                    

" Hyfa!! Cepat sikit sayang. Adam dah tunggu ni." panggil Datin Aini dari tingkat bawah.

" Yes, I'm coming ma.." sahut Hyfa yang sedang turun dari tangga.

" sahut Hyfa yang sedang turun dari tangga

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

( Anggap jer tu dress and style rambut hyfa)

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

( Anggap jer tu dress and style rambut hyfa)

Turun pun kenalah ayu-ayu. Pakai dress kot, mau kalau jatuh ko.. Terselak kain nanti, basi aku.

" Wah... Comelnya anak dara mama nie." puji datin Aini.

Hyfa dah kembang hidung,tersipu malu bila dipuji sedemikian.

" Ada-adalah mama nie, Hyfa biasa-biasa jer." balas Hyfa cover malu.

" Yelah. Ha, Adam. Tadi kata nak cepat sangat kan?? Ni Hyfa dah siap, boleh dah kalau nak bertolak nie." kata Datin Aini.

Adam yang tadi sibuk dengan ip nya mengangkat muka. Untuk seketika dia terpana melihat Hyfa yang kelihatan sangat gorgeous dalam dress yang ditempah khas oleh mamanya.

' Kenapa laju sangat jantung aku nie?' keluh Adam dalam hati.

Begitu juga Hyfa. Terkaku dia melihat Adam yang segak dalam tuxedo khas itu.

" Aikk?? Dah kenapa dua-dua ni?? Cepatlah pergi nanti lambat pulak" kata Datin Aini mematikan lamunan masing-masing.

" Aku tunggu kat kereta. Cepat sikit." kata Adam dingin dan terus berlalu.

Nak lari cepat-cepat, takut terjatuh hati pulak. Arghh!! Kau mengarut apa ni Adam?!

Fikiran Adam mula kusut.

"Hyfa pergi dulu ma. Assalamualaikum." ucap Hyfa lalu menyalami tangan ibunya.

***

Suasana dalam kereta audi S9 itu amatlah 'krik krik'.

" Nanti bila sampai majlis tu aku tak nak tengok kau melekat dengan mana-mana lelaki." pesan Adam.

Dia bukannya apa.. Walaupun dia bencikan Hyfa, tapi Hyfa tetap perempuan. Tambahan lagi majority pelajar sekolah dia ni playboy.

Tak naklah budak innocent ni jadi mangsa.

' Eleh,mengaku je lah yang kau jealous sebenarnya, kan?? Kan readers kan? Ha! Tengok tu, semua angguk'

' Mengarut jerlah kau ni author!!'

Hyfa yang termenung jauh langsung tak perasankan pesanan Adam tadi.

Pesanan tadi seolah hanyalah daun kering yang dibawa angin; langsung tak berjawab.

" Woii, kau dengar tak apa aku cakap tadi??" tanya Adam dingin + tegas.

Hyfa yang tak tahu apa-apa hanya mengangguk bagai belatuk plus dengan muka innocent dia.

Jantung Adam berdetak laju dibuat penangan muka innocent Hyfa yang macam baby.

' Apasal dengan aku nie?!? Ni tak boleh jadi, aku kena buat something.' Adam mula berperang dengan diri sendiri.

Tiba-tiba Audi S9 itu berhenti di bahu jalan.

" Kenapa abang berhenti kat sini??" tanya Hyfa apabila Audi itu berhenti mendadak.

Adam mengeluh perlahan sebelum mengarahkan Hyfa supaya keluar dari keretanya.

Hyfa buat muka blur. Actually, Adam ni nak apa?

" Keluar" kata Adam sepatah.

" What?? Abang gurau kan.." tanya Hyfa dengan muka tak percaya.

Gila kott mamat nie. Kalau nak suruh aku keluar dari kereta dia macam minggu lepas aku tak kesah pon, tapi ni lain citer.

Takkan dia nak tinggalkan aku sorang-sorang dekat tepi jalan yang agak sunyi dan gelap nie?? Dahlah takde orang..

" I'm serious. Get out from my car,right now!" kata Adam tegas. Tiada sedikit pun nada gurauan dalam kata-katanya.

" Tapi kat sini gelap.. Hyfa takut." gumam Hyfa sambil matanya melilau memandang sekeliling.

Siyes weh!! Seram giler. Kalau nak shooting citer hantu, aku prefer buat kat sini. Automatically aura hantu tu akan datang.

K, author melalut. Abaikan...

" Three words. Do. I. Care?" balas Adam dengan muka langsung tak bersalah.

" Hyfa tak nak" pohon Hyfa lalu menunduk dan suaranya mula kendur.

" Ishh!! Menyusahkan betullah minah ni!" dengus Adam kasar lalu keluar dari keretanya laju.

Pintu bahagian penumpang di sebelah Hyfa dibuka kasar seterusnya tangan lembut Hyfa pula menjadi mangsa tarikan Adam. Hyfa ditarik keluar dari kereta.

" Abang.. Tak-nak" Hyfa menangis kebingungan.

Kenapa dia diperlakukan sebegini?? Apa dosa dia kepada lelaki ini.

Wajahnya sudah banjir dengan air mata.

" Sekarang nak nangis pulak. Tadi masa aku cakap elok-elok kau taknak dengar. Cengeng!!" bebel Adam lalu menolak Hyfa jauh dari keretanya.

Kemudian Adam berlalu ke tempat duduk pemandu.

Sekali tengok meh-meh anak yang kena halau.

" Pandai-pandailah kau cari cara nak balik sendiri. Memang tak lah kan aku nak pergi party tu dengan kau. Btw, ingat sikit yang kau tu hanya anak angkat dalam family aku.

So, jangan pernah sekalipun panggil aku abang!!!" hambur Adam kasar lalu terus memecut keretanya laju.

Hyfa terduduk di bus stand itu sambil teresak sendirian.

" Apa salah Hyfa?? Abang.. Tolong jangan tinggalkan Hyfa sorang-sorang kat sini." rintih Hyfa sendirian.

Tiada satu pun kereta yang melalui jalan itu. Hanya lampu jalan yang menemani tangisan Hyfa.

***

Ughh.. Ada sambungannya ok?? Btw leave a comment or your vote.

Faryn Hyfa (ON HOLD)Where stories live. Discover now