" Erhhh , peningnya kepala." Hyfa cuba untuk membuka matanya. Kaki pun terasa kebas semacam.
" Eh, Hyfa dah bangun?? Ada rasa sakit kat mana-mana tak??" Tanya Fasha kalut.
" Relax lah , Hyfa ok jer. Cuma kaki jer rasa kebas sikit."ujar Hyfa mengurangkan sedikit kerungsingan Fasha.
" Alhamdulillah." Ucap Fasha lalu melepaskan nafas lega. Boleh lah relax sikit. Mana tak risaunya, Hyfa dah 3 jam tak sedarkan diri.
" Kenapa Fasha ada kat sini??" Tanya Hyfa pelik.
"Aikk,tak boleh ker kalau Fasha teman Hyfa?"Tanya Fasha seakan berjauh hati.
" Eh eh, mana ada. Cuma rasa pelik jer ,kenapa tiba-tiba Fasha ada kat sini. Yelah, kan semua orang tak sukakan Hyfa." Kata Hyfa sayu.
" Sorry lah, Hyfa rasa macam tu ke?? I didn't mean it, sorry again. Fasha sebenarnya saja jer buat-buat sombong sebab Fasha curious sangat apa sebenarnya hubungan Hyfa dengan forty-tri-es, expecially Adam." Terang Fasha membuatkan Hyfa tergelak kecil.
" Hyfa tak de apa-apa pun dengan Adam." Dalih Hyfa. Kalau dia rungkaikan kebenarannya, mungkin Adam akan bencikannya buat selamanya. Jadi lebih baik dia senyap.
"Really?? I smell something fishy right here. By the way, you wanna know something?? Actually , ramai pelajar tak suka Hyfa bukan sebab diorang ingat Hyfa ni 'budak biasiswa' tapi sebab Hyfa adalah budak kesayangan forty-tri-es. Gossip berleluasa kata Hyfa ni perampas, habis semua budak hot Kingston Gold Hyfa rampas." Terang Fasha bersungguh.
" Really? I know nothing. Apa maksud semua?? Siapa lagi budak hot selain forty-tri-es?"
" Takkanlah tak tahu. Rayyan Fahmi, budak form 3 tu."
" Rayyan pun famous ke?" Tanya Hyfa tak percaya. Tak sangka langsung satu-satunya kawan dia yang satu batch tu famous nak mati,
" Hyfa panggil dia Rayyan ke?? Setahu Fasha satu sekolah ni panggil dia Fahmi." Ujar Fasha dengan kening berkerut.
Hyfa buat muka tak percaya.
" Ha... Fasha tahu, mesti Fahmi dah tangkap cintan dengan Hyfa."
" Mengarut jelah Fasha nie, kita ni banyak sangat berbual. Mana semua orang??"
" Tengah buat campfire rasanya. Hyfa nak join ke?" Fasha mula membantu Hyfa untuk duduk bersandar pada katil. Kenapa katil?? Well, ni Kingston Gold. Dalam khemah ada katil dan meja.
" Boleh jugak."
" Tapi Hyfa dah ok ke?? Tak sakit?"
" Kebas sikit jer. Don't worry ok and we're friends right??" tanya Hyfa sambil menghulurkan tangannya sebagai tanda persahabatan.
" Yes we are." Jawab Fasha tersenyum dan menyambut tangan Hyfa.
***
Adam mengeluh kuat apabila terkenangkan perbuatannya terhadap Hyfa pada siang tadi. Disebabkan perbuatannya, Hadziq pun mula bersikap dingin terhadapnya. Campfire pun baru sahaja menjadi. Para pelajar juga sudah mula memenuhi tempat duduk yang disediakan di sekeliling unggun api itu.
" Bro, kau ok tak ni??" Tanya Aiman yang duduk di sebelahnya. Jarang tengok Adam mengeluh, lainlah kalau masalah tu berat sangat.
" I think the right answer is no." jawab Adam lalu meraup wajahnya kesal.
" Kenapa? Aku tangok kau dengan Hadziq pun semacam jer, apa dah jadi sebenarnya??" Aiman cuba untuk mengorek rahsia.
" Oklah aku cerita..." dan Adam mula membuka cerita kepada Aiman dari A sampai Z.
YOU ARE READING
Faryn Hyfa (ON HOLD)
Teen FictionDijadikan sebagai anak angkat keluarga Tengku bukanlah satu perkara yang mudah. Pelbagai dugaan yang dihadapi. Dihina,dimaki dan dicaci adalah perkara biasa. Hyfa tetap bersabar dan abaikan semua itu kerana ada cita-cita yang perlu dikejar. " Pe...