" Are you okay??" Tanya lelaki itu dengan riak yang penuh dengan kerisauan." Yes I'm. Thanks for helping me." kata Hyfa kekok lalu merungkaikan pelukan lelaki tersebut.
" No problem. Tapi tapak tangan awak luka tu. "
" Don't worry." balas Hyfa dengan senyuman manisnya bagi mengurangkan kerisauan lelaki tersebut.
" Come with me. Saya nak ubatkan luka awak. " ajak lelaki tersebut lalu cuba untuk menarik lengan Hyfa.
" Kejap, saya ada barang nak kena ambil. " dalih Hyfa. Spec yang telah patah dua itu perlu dicari.
Walaupun ia sudah patah tapi mungkin masih boleh dibaiki.
"No!! Jangan degil, you have to come with me. " kata lelaki tersebut tegas. Lengan Hyfa ditarik ke bilik rawatan.
Hyfa terpaksa membatalkan niatnya untuk mengambil spec tadi apabila figura itu sudah hilang dari pandangan mata; tenggelam ke dalam sisa makanan.
♛
" Thanks sebab tolong saya sekali lagi." kata Hyfa sambil membelek luka tangannya yang telah dibalut oleh lelaki tadi.
" No prob."
" Btw, kemasnya cara awak membalut." puji Hyfa.
" My parent work as a doctor. So, bakat diorang turun pada saya lah kot. "
" What is your name?? " tanya Hyfa ingin memulakan perkenalan.
" Ermm, you can call me Yad." jawab Yad ringkas.
" My name is Faryn Hyfa Maisarah. You can call me anything you want and may I know your fullname?? " tanya Hyfa yang mula selesa berbual dengan Yad.
" I'll call you Faryn and ... you will know my full name when you're mine." jawab Yad tenang.
"Err.. Okayy. "
♛
Hyfa memerhati segenap penjuru rumahnya. Tak pernah terbayang sekalipun yang dia akan tinggal di tempat semewah ini.
Mama dengan Papanya dah keluar dinner dengan klien. Adam pulak tadi ada tapi tiba-tiba ghaib entah ke mana. Lepas buat homework tadi terus Hyfa turun untuk membuat hot choclate.
Hyfa melangkah naik ke tingkat 2 pula. Ruangan itu khas untuk bilik solat, ruang tamu keluarga, mini bar, bilik kerja papa, mini libdary dan playroom milik Adam.
Playroom tu memang khas untuk Adam sorang jer. Mama dan Papa pun jarang masuk inikan pula Hyfa yang tidak berapa disukai oleh Adam. Memang tak lah nak masuk.
Hyfa menuju ke playroom Adam. Perkataan 'NO ENTRY' terpapar pada muka pintu putih bilik itu.
Keinginan untuk melihat isi bilik itu membuak-buak. Hyfa memerhatikan sekelilingnya.
'Line clear! '
Perlahan-lahan tombol pintu bilik itu dipulas.
'Pakk!' tak berkunci!
Pintu itu ditolak perlahan. Membulat mata Hyfa melihat isi di dalamnya.
Cantik, kemas, mewah dan memang macam khas untuk VVIP jer. Bilik itu mempunyai pelbagai jenis permainan. Set sofa, katil dan TV LCD pun ada jugak.
YOU ARE READING
Faryn Hyfa (ON HOLD)
Dla nastolatkówDijadikan sebagai anak angkat keluarga Tengku bukanlah satu perkara yang mudah. Pelbagai dugaan yang dihadapi. Dihina,dimaki dan dicaci adalah perkara biasa. Hyfa tetap bersabar dan abaikan semua itu kerana ada cita-cita yang perlu dikejar. " Pe...