29 EKİM

107 5 1
                                    

Bugün sabah her zaman ki Cumartesi sabahımıza kalktık. Geniş bir sofrada kahvaltımızı ettik. Ailemizle birlikte sohbet ettik o da tabii böyle bir sohbet ortamı varsa. Bir süre sonra kimsenin işe gitmediğini ve dün de herkesin iş veya okulundan erken ayrıldığını fark ettik. Meğersem tarihi unutmuşuz bugün 29 Ekim'imiş.

Telaşlanarak telefonu elimize aldık. İçimizi büyük bir kaygı kaplamıştı. Tüm sosyal medya hesaplarımıza teker teker girip daha önce ekran görüntüsünü aldığımız Türk bayrağının altına üzerine bir dakika bile düşünülmemiş kopyala yapıştır paragrafları yazdık. Tüm hesaplarımıza günün anlam ve önemini belirten konuşmayı yolladıktan sonra artık rahatlayabilirdik çünkü az önce vatani bir görevi yerine getirmiş, eleştirilerin hedefi olmaktan kurtulmuştuk. Bu aynı zamanda bize başkalarını eleştirme hakkı vermişti. Nasıl olur da 29 Ekim'i unutabilirlerdi ki?

İşte böyle geçiyor artık bayramlar. Sonrasındaki gün yapılan şeyler, söylenilen sözler unutularak. Üzerinde bir dakika bile durulmadan aynı sözleri tonlarca yere yapıştırarak. Vardır elbet bu gün hakkında düşünüp, kafasında muhakeme yapan nadide insanlar fakat acı gerçek şu ki atılan o resimler dışında kimse fark etmiyor, kimse düşünmüyor bugün hakkında. Aslında bugünle ilgili olarak en çok düşünülen şey "Cumhuriyet nasıl kuruldu?" ya da "Bugün bu ulusa, bu millete ne ifade ediyor? Neden bu coşkuyla kutlanıyor?" soruları değil genel olarak "Paylaştım şu yazıyı da kurtuldum" yargılarıdır. Bu yazılar paylaşıldıktan sonra hayat genel olarak devam eder. Bayram olduğunun kanıtı ise pencerelerdeki Türk bayraklarıdır. Ona bile sahip olamayan bölgelerimiz vardır mutlaka.

Hayır, amacım siyaseti eleştirmek değil amacım bugüne bir tatil günü olarak değil saygıyla yaklaşmamız. Üzerine biraz kafa yorup cumhuriyet ve bugünün değeri hakkında düşünmemizdir. Şimdi rica ediyorum bu günü bir tatil günü olarak görmeyi, bayrak asma, günün anlam ve önemini içeren sözleri kopyalamayı bırakın. Bunu programlanmış bir gün, dinlenilmeye ayırılmış saatler olarak görmekten vazgeçin. Bu ne bir tatil günüdür ne de başkası. Bu gün koltuklarımızın kabarmasını sağlasa da çalışmaya devam etmemizi kan dökerek kazandığımızı kaybetmemek için daha çok çalışmamız gerektiğini vurgular.

Şimdi hayat denen bu maratonda biraz soluklanıp bunun hakkında düşünün. Emin olun bugünle ilgili gerçek düşüncelere sahip olarak yattığınızda vicdanınız rahat bir şekilde uyursunuz.

Ve son olarak:

HERKESİN 29 EKİM CUMHURİYET BAYRAMINI KUTLUYORUM🇹🇷🎉

HiçlikHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin