POV Diana
Mijn moeder kijkt me geschokt aan door het laptopscherm. "Ze heeft wat?!"
"Jep." Knik ik. "We wisten allemaal al lang dat haar ouders uiteindelijk wel uit elkaar zouden gaan, maar dat het zo moet gebeuren..."
"Ik heb Camila nooit echt gemogen..." Mompelt ze met een frons, waardoor ik een beetje begin te grinniken. "Tuurlijk mogen jullie komen, ik ben nog ongeveer een maand hier."
Glimlachend kijk ik naar haar. "Top! Ik weet zeker dat als er iemand is die een moedergesprek met Noelle moet voeren, jij de beste persoon daarvoor bent."
Ze glimlacht terug en kijkt even opzij. "Komt helemaal goed. Maar lieverd, ik moet nu weer gaan. We gaan zo verder met vergaderen."
"Oké, tot volgende week dan! Hou van je."
"Hou ook van jou, Diana." Glimlacht ze en dan wordt het beeld zwart.
Ik berg de laptop op en loop naar de woonkamer, waar Becca en Noelle tv zitten te kijken. Of nee, dat doen ze eigenlijk helemaal niet. De televisie staat aan en de twee meisjes zitten op de bank, maar ze zijn gefixeerd op hun laptopschermen.
Noelle kijkt op als ze mij hoort en richt zich dan weer tot haar laptop. Ik leun over de bank en kijk mee. "Zijn jullie aan het editen?"
"Jup." Mompelt Becca. "Vandaag moet hij online, ik heb een strikt schema."
"Nou, ik laat jullie twee YouTubers maar jullie ding doen." Grinnik ik en ga in de stoel zitten om televisie te kijken.
Na een tijdje verveel ik me en kijk op mijn telefoon, waar ik meteen een berichtje van Niall op zie.
'Maar waarom mag ik haar niet bellen?'
Ik besluit niet te reageren en houd nog net een geërgerde zucht tegen. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het geweldig om te bedenken dat Niall Noelle misschien leuk vindt, maar van de andere kant... Waar is mijn berichtje? Ik heb hier ook moeite in gestoken. Misschien vindt Liam het niet leuk wat we aan het doen zijn, ik zou het echt niet weten. Het is gewoon irritant als Noelle krijgt waar ik alleen van kan dromen en nog steeds over droom.
"Mam vindt het trouwens goed dat we volgende week komen." Probeer ik een gesprek te beginnen.
"Hm." Hoor ik alleen maar.
Ik rol met mijn ogen en loop naar de keuken. Waarom ik opeens zo gefrustreerd hierover ben weet ik ook niet. Misschien is het die tijd van de maand wel...
"Is er soms iets?" Hoor ik Becca roepen.
"Oh, nee. Ik heb gewoon nog een beetje keelpijn, voel me nog niet helemaal fit." Lieg ik en maak me ondertussen een kop koffie.
Dan hoor ik dat Becca is aan het snapchatten. "Heeeey Bexinators! Over een half uurtje komt mijn video online, dus goed opletten!"
"Zullen we vanavond pizza bestellen, of zo? Heb niet echt veel zin om ergens heen te gaan vandaag." Stel ik voor.
"Niks voor jou." Mompelt Noelle en ze kijkt eindelijk op. "Is er echt niet iets?"
Ik schud mijn hoofd en ga met mijn koffie op de bank zitten. "Nope, alles is goed."
.
POV Liam
"Ahh, heerlijk zo'n dag rust." Mompelt Louis en hij gaat languit op de bank in ons hotel liggen. Alle jongens liggen er stil bij, maar iedereen is natuurlijk best vermoeid door alle shows.
Als ik naar links kijk, zie ik Niall met een frons naar zijn telefoon kijken. "Alles oké, Nialler?"
Zijn hoofd komt langzaam omhoog en hij kijkt me even nadenkend aan. "Uh, ja. Ja hoor."
"Wat is er? Is er iets gebeurd? Iets thuis?" Vraag ik, meteen bezorgd.
Hij krabt zijn nek en bijt op zijn lip. Dan glimlacht hij een beetje naar me. "Nee, ik ben geloof ik een beetje stom geweest. Meer niet. Maar het komt wel weer goed."
Ik knik langzaam en sta op om naar buiten te kijken. Vanuit ons hotel hebben we zo'n ontzettend mooi uitzicht op Houston, niet normaal. Dan krijg ik opeens een melding van YouTube.
'ONZE ALLEREERSTE VLOG!'
Nog net kan ik me bedwingen niet op en neer te gaan springen en plof weer naast Niall neer op de bank. "Ze hebben weer een YouTube filmpje erop gezet!" Piep ik. Oh wauw. Ik schraap mijn keel. Jezus Liam, je bent net een meisje. Verman jezelf.
Niall komt geïnteresseerd dichterbij zitten en kijkt naar mijn telefoonscherm. Van wat ik heb begrepen heeft hij al gebeld met Noelle en volgens mij begint hij haar heel langzaam leuk te vinden. Ik wilde eerst ook iets sturen, maar bedacht me toen toch dat ik wilde wachten. Het zou echt heel rot zijn als ik dan met haar ging bellen en als we elkaar dan zouden ontmoeten is er totaal geen klik. Dus heb ik met mezelf afgesproken dat ik zou wachten.
"...we hebben besloten niet meer verder te gaan met ons plan." Hoor ik Diana zeggen.
Mijn ogen worden groot en ook Niall maakt een rare beweging. "Wacht... Wat?" Hoor ik hem verward zeggen.
"Jep, we stoppen ermee. Het heeft meerdere redenen, eigenlijk. Diana wordt steeds ziek en heeft geloof ik al drie keer keelontsteking gehad, dat telde heel erg mee."
Naast me gaat Niall grommend achterover zitten. "Shit..."
"Ja, inderdaad. Ik vond het net leuk worden." Mompel ik. Vreemd genoeg baal ik er meer van dan ik verwacht had. Ik had Diana echt heel graag willen ontmoeten, meer dan ik dacht. Misschien had ik niet zo lang moeten wachten... Langzaam begin ik boos op mezelf te worden. Waarom stuurde je niet gewoon een berichtje? Dan waren ze misschien wel nog gewoon gekomen.
Niall schraapt zijn keel en gaat weer rechtop zitten. "Ik denk dat dit mijn schuld is." Mompelt hij dan.
Mijn ogen schieten naar hem. "Wat?! Hoezo?"
"I-ik weet niet precies wat er gebeurde, maar we hadden ruzie, denk ik? Geen idee waarover, ze wilde me niets vertellen en... Ja." Stamelt hij.
Ik knipper een paar keer verward met mijn ogen. "Wat? Ik snap er echt niets van, leg het eens fatsoenlijk uit."
"Ze wilde gewoon niet zeggen wat er aan de hand was en ik wilde het weten. Daar komt het op neer."
"Maar als er iets aan de hand is, denk je dan niet dat dat de reden is dat ze niet meer komen?" Zeg ik. "Jullie ruzietje zal er niets mee te maken hebben, echt niet."
Hij tuit zijn lippen en staat op. "Ik hoop het maar."
_____
A/N: Extreem kort, ik weet het sorryy... De volgende wordt beter, beloofd!
JE LEEST
Bows And Snapbacks (Niall Horan & Liam Payne)
FanfictionWat als twee meisjes bij een One Direction concert in plaats van slipjes en bh's, snapbacks en strikjes het podium opgooien met een briefje eraan? Noelle en Diana. Twee meisjes zo verschillend, maar toch beste vriendinnen. Op een dag besluiten ze...