⑩ || 8 Augustus, 2014

270 21 2
                                    

POV Noelle

Glimlachend kijk ik naar het berichtje van Nina.

'Heyy! We hebben jullie filmpje gezien, echt leuk! Denk niet dat het nog lang duurt voordat ze jullie kennen ;) Succes schattiess xxxx'

We sms'en best veel met Nina en Gigi, ze hebben ons echt veel geholpen met alles.

"No." Hoor ik Diana grommen. Ik kijk om en zie haar spierwit in bed liggen. Bezorgd ga ik bij haar staan. "Wat is er met jou aan de hand?"

"Ik voel me niet zo-" Verder komt ze niet. Haar ogen worden groot en ze sprint met een hand voor haar mond naar de wc. Ik ren vlug achter haar aan en houd haar haren naar achter, terwijl Diana het eten van gisteravond eruit gooit.

Geschokt kijk ik naar haar en spoel de wc door als ze klaar is. "Wat is er met jou aan de hand?"

Diana snuift en veegt onder haar ogen. "Ik zei toch dat die kip gisteren niet goed was."

"Dat kan het toch niet alleen zijn, zullen we naar de dokter gaan?"

Di schudt langzaam haar hoofd en kruipt weer terug in bed. "Laat me maar. Als ik nu slaap ben ik straks misschien fit voor het concert."

Ik begin sarcastisch te lachen. "In deze toestand ga jij absoluut niet naar het concert."

"Tuurlijk wel! Het plan gaat door."

Zuchtend hurk ik voor haar neer. "Di, we hebben in totaal 32 shows. Ik denk dat het niet zo heel erg is als we er ééntje missen."

"Goed dan." Snuift ze. "Maar morgen gaan we wel!" Diana steekt met een zielig gezicht haar pinkje uit. Grinnikend haak ik mijn pink in die van haar.


"Tadááá, ik heb kippensoep gemaakt!" Zeg ik vrolijk.

"Kippensoep? Serieus?" Gromt Diana.

Dan realiseer ik me pas dat Diana ziek is geworden van kip. Ohw. Even blijf ik staan, maar dan haal ik mijn schouders op en drink zelf de soep op. "Wat wil je dan? Tomatensoep? Of iets anders, thee bijvoorbeeld?"

"Niks."

"Di, je moet vocht binnen krijgen. Dit is niet gezond."

Ze stribbelt nog even tegen, maar zegt uiteindelijk heel zachtjes "Thee alsjeblieft."

Ik maak haar thee en loop fluitend door de keuken. Als ik op de klok kijk zie ik dat het alweer acht uur is. Als het goed is, begint het concert nu. "Ik vind het zo erg dat we vanavond niet gaan." Hoor ik Diana roepen.

"Ach joh, dit is ook best wel relaxed. Zo kunnen we allebei eens een avondje bijkomen." Zeg ik en ik meen het ook. De concerten zijn leuk, maar zeer vermoeiend.

Dan maken onze telefoons een geluidje. Verbaasd kijk ik op het scherm, terwijl ik de thee naar Diana breng. Een tweet van een of ander meisje. Of eigenlijk, een fangirl.

'@Juliannabanana1D : @1DShakeMyCakes Heyy! Ik zag je tweet dat jullie vanavond niet konden gaan... Balen! :( Maar ik heb een camera neergezet en maak een livestream, dan zijn jullie er toch een beetje bij :)'

Ze heeft nog een tweet geplaatst met de link van de livestream. Ik pak snel mijn laptop en open twitter daarop. Diana vraagt nog wat ik doe, maar ik antwoord door de laptop op het bed te zetten. Ze komt verward omhoog. "Wat is...?"

"Een livestream van het concert." Zeg ik glimlachend. "Een meisje heeft gezien dat je ziek was en filmt het hele concert." Ik tweet het meisje nog een dankjewel en als ze wil een shoutout. Wat een fandom.

"Oh my god, Niall trouw met me..." Mompel ik en duw een snoepje in mijn mond.

"Niall? Ik dacht dat je een Zayn girl was?" Vraagt Diana verbaasd.

Ik haal mijn schouders op. "Niall heeft iedere keer mijn snapbacks, ik denk dat ik nu toch meer een Niall girl ben."

Diana grijnst en neemt een slok van haar thee. Dan begint te opgefokt naar het scherm te wijzen. "Slik door." Lach ik. Ze slikt haar slok thee door en hoest even. "Zag je Liam?"

"Nee? Wat deed hij dan?"

"Hij- KIJK HIJ DOET HET WEER!" Roept ze. "Hij loopt rondjes op het podium en kijkt naar de grond! Hij zoekt spulletjes! En ik heb zo'n idee dat hij niet op zoek is naar bh's, of slipjes."

Ik kijk naar het scherm en zie inderdaad dat Liam zoekend rondloopt. Dan seint hij iets naar Niall, dat ik niet goed begrijp.

"Oh my god..." Mompel ik.

"Nooit gedacht dat dit ons zou lukken." Grinnikt Diana trots.

Ik ook niet, Di, ik ook niet.

---------

POV Liam

Slipje, bh, armband, bh, Harry's hoofd in karton, bh, bh.

Ik sein teleurgesteld naar Niall dat er niets ligt. Hij kijkt even sip, maar dan gaan we gewoon weer verder met het concert.


Niall rent opgefokt de backstage ruimte in. "Hebben jullie nog iets gevonden?" Vraagt hij en rent de kamer rond.

"Nialler, er lag niets." Zegt Louis, uitgeput van het concert.

"Maar... Waarom niet? Ze zouden toch naar iedere show komen?" Vraagt hij met een pruillipje.

Ik haal mijn schouders op. Om eerlijk te zijn vind ik het ook wel jammer dat we vanavond niets ontvangen hebben van die meisjes. Het maakte de concerten toch iets leuker, onverwachter.

Harry puft en laat zijn hoofd achterover vallen. "Waarom zijn jullie nu al zo gehecht aan die spulletjes? Het is maar een pet en het is maar een strikje."

"We zijn er niet aan gehecht." Schiet ik meteen in de verdediging. "We vonden het gewoon leuk en origineel, het was eens iets anders dan de eeuwige bh's."

Grijnzend komt Haz omhoog en houdt een paarse, enorme bh voor zijn borstkas. "Zoals deze?"

"Jezus, die is enorm." Zegt Zayn met grote ogen.

"Jammer dat ik niet heb gezien van wie hij was." Grinnikt Harry en gooit de bh tegen Louis' hoofd. Lou haalt zijn neus op en houdt de bh aan een vinger vast. "Dat moet toch zwaar zijn, zo veel gewicht aan de voorkant..."

Zayn en ik grinniken een beetje om hem. Idioot, denk ik bij mezelf.

Ik loop naar Niall toe, die een beetje voor zich uit zit te staren en leg een arm op zijn schouder. Hij kijkt op. "De volgende show zijn ze er weer, wedden?"

"Geen idee. Ik hoop het."

Ik knik naar hem. "Komt goed."

"Jongens, doe eens niet zo dramatisch! Het zijn maar twee Directioners, we hebben er duizenden vanavond gezien." Zegt Harry tegen ons.

Maar deze zijn anders. Ik hou me nog net in om het tegen Harry te zeggen en bijt op mijn tong. Daarna lach ik als een boer met kiespijn. "Je hebt gelijk, we stellen ons aan."

Niall wil me tegenspreken, maar ik kijk hem aan en mijn blik spreekt boekdelen. Hij houdt zijn mond en knikt.

"En nu... TIJD VOOR CHAMPAGNE!" Louis rukt de kurk van een fles, waardoor alle vloeistof eruit loopt.

"LOUIS!"

"MIJN SCHOENEN, IDIOOT!"

"KIJK UIT MET HET TAPIJT!"

"IK WIL GRAAG OOK NOG WAT IN EEN GLAS, DANK JE WEL!"

Bows And Snapbacks (Niall Horan & Liam Payne)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu