Soundtrack of the day : Grandtheft-give me more.
What you can't say owns you.What you hide controls you.
Aku hanya melihat Mikael dengan bingung.Apa maksud dia? Bukankah Zaki tu kawan dia! Ok,ok.Ex-kawan.Tapi takkanlah Mikael sekejam itu sampai sanggup melihat ex-kawan dia sendiri kena buli depan mata!
"Pergilah selamatkan kawan awak tu!"Bisikku lagi dengan nada mendesak.
Mikael buat bodoh,matanya hanya fokus menyaksikan apa yang terjadi.Geramnya!Tidak sempat aku ingin membuka mulut lagi,suara mereka membuatkan aku terkejut.
"Weh,bangunlah! Apahal lemah sangat." Kata salah seorang daripada mereka dan menendang kaki Zaki yang terduduk di atas tanah.
Aku hanya melihat Zaki yang mengerang kesakitan dan hanya mampu memberikan mereka pandangan tajam.Aduuh.Kesian Zaki!
"Bila kau dah tak dengan Mikael,kau datang dekat kitaorang.Kitaorang suruh kau buat benda simple je kut.Takkan itu pun tak boleh buat."
Seorang pelajar lelaki yang berbadan gempal mencangkung di hadapan Zaki.Dia menarik kolar Zaki dengan kasar dan merapatkan wajah mereka.
"Kau yang nak sangat jadi geng kitaorang kan? Sekarang ikutlah cara kitaorang."Katanya dengan sinis dan memberikan Zaki panahan mata yang tajam.
"Ah,kisah apa aku! Aku tak naklah buat benda bodoh tu! Aku boleh cari geng lain yang-"
Tidak sempat Zaki menghabiskan kata,pelajar lelaki itu menampar kepala Zaki dengan kuat membuatkan kepala Zaki berpusing dengan kasar.
"Sakitlah bodoh!" Bengang Zaki.
"Faiz,bak benda tuh." Arah pelajar lelaki yang berbadan gempal itu kemudian berdiri tegak.Dia memandang Zaki yang berada di tanah dengan bongkak.
Lelaki yang aku rasakan bernama Faiz mendekati pelajar lelaki yang berbadan gempal itu kemudian mencari sesuatu di dalam kocek seluarnya.Dia tersenyum apabila menjumpai benda yang dicari kemudian membaling benda itu di atas tanah.Dihadapan Zaki.Zaki memandang benda kecil itu dengan muka berkerut.
"Kau nampakkan macam mana aku,Faiz dengan Haziq buat semlam.Buat.Sekarang."Arahnya dengan serius.
Faiz dan budak lelaki yang aku rasakan Haziq membuat 'high-five' dengan senyuman sinis.Kemudian Haziq mendekatkan lagi benda kecil itu di hadapan Zaki menggunakan kasutnya dengan senyuman lebar.
"Jangan risau bro,benda ni akan buat hidup kau lagi seronok!Kau takkan fikir apa-apa masalah.Betul tak Rusydan?Hahaha!"
Lelaki yang berbadan gempal itu menganggukkan kepalanya dengan perlahan.Aku sudah lihat Zaki menggelengkan kepalanya banyak kali dan menjauhi benda itu daripadanya.
YOU ARE READING
Terkecuali : Mikael
Romance"Bila aku stres,aku hisap rokok."Katanya selamba dan melepaskan asap daripada bibirnya. What? Errghh. "Apa kata kau,kalau aku betul-betul nak bunuh diri." ...