Bab 6

20.7K 1.6K 581
                                    

Paramore : Still into you (cover by Ashley Tisdale and Chris French)



Paramore : Still into you (cover by Ashley Tisdale and Chris French)

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Some die looking for a hand to hold

Masuk sahaja ke dalam kereta aku melemparkan pandangan ke luar tingkap dengan keluhan.Kejap lagi akak meletuplah tu.Akak merengus kasar sebelum masuk ke dalam kereta dan menghempas pintu.

Aduh.This is gonna be a long trip to hospital.

Hidupkan sahaja enjin,kereta akak bergerak di atas jalan dan menuju ke hospital mak.Akak menggeleng-gelengkan kepala sebelum dia menjeling kearahku.Aku menjeling kearahnya kembali.Kemudian matanya fokus pada jalan raya.Dia melepaskan nafas tidak puas hati.

"Satu benda je akak tak faham..Dalam banyak-banyak benda kenapa Sara nak hidupkan pengesan pembakaran tu?"

"Nanti-nantilah Sara cakap."Rungutku dan memuncungkan bibir.

Pertama,aku tak suka cakap tentang benda tu.Kedua,perkara tu memalukan aku.Ketiga,teringatkan aku kembali pada kebodohan diri aku.Argghh,cukup-cukuplah Puan Vithia pandang aku semacam tadi,tak perlulah aku tambah garam dekat luka aku dengan soalan akak.Hmmph! Ni semua mamat sengal tu punya pasal!Nak sangat bergaduh dengan geng tadi,lepastu bila aku selamatkan dia marah-marah pulak!

Gedik.

Kau yang gedik Sara,kalau dia tak bergaduh tadi mesti Zaki yang akan jadi mangsa.Keadaan dia tadi pun dah teruk.Aduuh,apahal fikiran hati aku selalu menyebelahi Mikael ni? Aku merengus dengan bengang.

"Tengok tu! Dah berani nak bengang dengan akak pulak.Sudahlah aku soal tak nak jawab."Marah akak.

Haiih,nampaknya akak salah faham dengan rengusan aku tadi.

"Bukanlah..."

"Ini pertama kali akak nampak kau jejak dalam bilik pengetua tu.Nasib baik cikgu disiplin kau kata kau jadi saksi je tadi.Itupun cikgu kau tu nasihatkan akak jugak untuk selalu perhatikan tindak tanduk kau.Hesshh,apahal ni Sara? Kau lepak dengan siapa sampai jadi macam ni?"

"Apa ni? Akak ingat Sara dalam fasa memberontak ke apa? Akak dengar cikgu kata tadikan,Sara saksi je!Mana ada kena mengena dengan siapa yang Sara lepak."

"Akak tengok Syarifah tu ok je.Habis kenapa kau macam ni?" Akak bercakap sendirian membuatkan aku geram.

"Isshh,ni tak ada kena mengena dengan pengaruh rakan sebayalah!"

"Ohh,tak ada kena mengena.Habis yang kau dah pandai ber'couple' bagai ni apa cerita?"

What the fudge?

"Apa?! Bercinta apa pulak ni? Ya Allah!" Aku sudah rimas dan meraupkan muka.

"Hahaha,kau nak berlagak macam rimas pulak.Akak tak bodohlah.Cikgu kau cakap kebetulan masa tu kau dengan seorang budak lelaki-siapa nama dia? Ha,Mikael! Akak tahu takkan 'kebetulan' punya!Tu jaket tu ha,dia punyakan?" Suara akak penuh dengan sinis dan menjeling kearah aku dengan tidak puas hati.

Terkecuali : MikaelWhere stories live. Discover now