Bab 14

21.7K 1.5K 532
                                    

Noah cyrus-Stuck

She found the colors to paint him

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

She found the colors to paint him.Where the world had left him gray.





Tahap kesabaran aku rasa seperti ingin meletup apabila Mikael berterusan mengheret aku entah ke mana.Di dalam KLCC.Dengan kesesakan orang ramai.Dia ingat aku ni patung! Dengan menggunakan segala kekuatan yang ada,aku menarik tanganku dengan kuat sehingga terlepas daripada pegangannya.Mikael kelihatan terkejut.

"Pertama sekali,saya dah kata jangan pegang tangan saya.Kedua,awak nak bawak saya pergi mana ni?!" Marahku.

"Kau-!"

Tidak sempat kami berdua ingin bertikam lidah,dua orang remaja menghampiri kami dan menegur Mikael.

"Hello,abang ni ke Mikael yang dalam tv tu? Yang tubuhkan Art Institute kan?"

Soal salah seorang remaja itu yang memakai kerudung.Manakala kawannya yang seorang lagi berambut panjang.Mikael kelihatan terpinga-pinga melihat dua orang remaja itu.

"Ye saya?"

"Oh wow! Tak sangka dapat jumpa dekat sini.Nak ambil gambar sekejap boleh!" Teruja remaja itu.

Aku sudah tersenyum panjang.Bagus! Aku boleh lari.

"Aaa...Abang tengah sibuk sekarang dik.Mungkin lain ka-."

"Eh,tak,tak.Dia tak sibuk langsung.Ambil jelah gambar dengan dia sebanyak yang boleh! Mikael betul-betul berbesar hati." Ucapku dengan beriya-iya.

Aku sudah boleh nampak sepasang mata kedua-dua remaja itu bersinar dengan gembira.

"Really! Yeay.Terima kasih bang,lepas ni boleh terus masuk Insta!"

Teruja remaja itu dan terus mengeluarkan Iphone di dalam kocek seluar jeans.

"Hahaha,gerenti dapat ramai likes!"

Sambung rakannya lalu mereka berdua berdiri di sisi Mikael dengan rapat dan mengambil beberapa gambar.Mikael sudah memberikan aku jelingan maut yang menandakan aku kena lari.Hahaha.

"Siap kau!"

Mikael membuat mulut kearahku yang aku balas dengan senyuman dan menjongketkan kedua-dua belah bahu dengan selamba.

"Bang tengok sini bang!"

"Ha? Oh,ok,ok."Kalut Mikael dan terpaksa membuat senyuman di hadapan kamera.

Aku sudah ketawa kecil sebelum mengundur kebelakang dengan perlahan-lahan.Apabila jarak kami agak jauh,aku terus berpaling kebelakang dan ingin berlari.Namun wajah lain pula yang terpaksa aku hadap.Syarifah berdiri di hadapan aku dengan bengang.

"Eh,apa kau buat dekat sini?"Soalku dengan pelik.

"Kaulah! Lambat sangat beli buku.Kau beli apa sebenarnya ni?" Bebel Syarifah dengan muka cemberut.

Terkecuali : MikaelWhere stories live. Discover now