15.05.1987
Sevgili John...
Günlerden öyle güzel bir gün ki sana günün her bir demini, tek tek anlatmak istiyorum!
Umudun, mutlulukla dolunayda ettikleri eşsiz dansa, gözlerimle tanık oluyorken... Mektubumu son defa paslı penceremin önünde yazıyorum.
Evet John, bugün ki mahkemem olumlu geçti ve suçsuz olduğum anlaşıldı. Yani artık bu hücreden çıkabilirim!
Mahkeme salonunda Amy ve annen Andrea'nın suratını görebilmen için, sana mahkemeden bir bilet ayırtmak isterdim fakat yerini bilmediğim için, biletimi gönderme şansım olmadı. Mektuplarımı gönderme şansım olmadığı gibi...
John, sensizliğin soğuk yankılarına ev sahipliği yaptığı siyah hücre duvarlarıma attığım ''J'' çentikleri gözlerime iliştikçe, gözyaşı damlası kolyemizi andıran göz yaşlarım, yanaklarımdan istemsizce süzülmeye başlıyor. Gidiyorum, artık bu hücreden çıkıyor ve özgürlüğüme: bir nevi sana kavuşuyorum...
Westley beni dışarıda beklediği için alelacele yazıyorum ve her bir demine mürekkep lekesi bulaştığı için senden ve mektubu okuyacak olan güzel gözlerinden, defalarca özür diliyorum.
John, bu gece dolunay yok. Ama gökyüzüne baktığımda içime çekeceğim her bir kokunun zerresinde sen olacaksın. Senin kokun, senin nefesin...
John, bugün aldığım tek güzel haber bu değildi.
Mahkemeden birkaç saat önce avukat Woodcomb ile yaptığım son görüşmemizde, kamera kayıtlarını tekrardan incelediğini ve sekizinci günün kaydında bir gölge gördüğünü söyledi!
İnanabiliyor musun John, bir gölge görmüştü. Gölgeni gördü John, gölgeni gördüm. İçimdeki papatyalarım birden canlanıverdi. Yaşadığın gerçeği; kalbimi bir bebek naifliğiyle okşayıp şefkat gösterirken, gözlerim kapıda çıkmak için saliseler sayarken buluyorum kendimi...
Çünkü biliyorum John, aşkımız dünyanın her yanına yayılmış küçük bir sır. İnsanlar gördüğü ilk buluta sırrımızı açıkladığımızı... Ya da yerdeki herhangi bir taşın bile senin bana aşık olduğunu bildiğini, bilmiyor.
Önemi yok John, ben biliyorum ve bu bana yetiyor.
Seni seviyorum...
SENİ SEVİYORUM!
Hoşça kal John, bir daha ki mektubu beraber yazmak dileğiyle...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
21.Mektup Goodbye John.
PovídkySevgili John, Her şeyi bilebilirsin. Sana dair söylediğim her şeyi, hissettiklerimi yazdıklarımı, söylediklerimi... Ve hatta söyleyemediklerimi. Ama 21. mektupta ne yazdığını, hiçbir zaman bilemeyeceksin. Hoşça kal, John.