Luna
Ik hoor de deur opengaan en net op dat moment schiet ik overeind. Pff, het was maar een droom! Ik ben alleen wel benieuwd wie er binnen zouden komen. Het stelt vast niks voor.
Het schoolfeest was gister en Alice is blijven slapen. Het is zaterdag dus tijd voor voetbal!! "ALICE!! It's football time!!" Ik loop naar haar bed en schud haar wakker. "Huh, wat?" "VOETBAL!!" Ze schiet overeind en loopt snel de douche in.
"Uh Luun, ik heb geen sportkleding!" "Wacht even!" Ik loop naar mijn kast en pak een leuk setje. "Hierzo!" en ik geef het setje aan Alice. "Thx girl!" Ze kleed zich om en komt weer naar buiten.
We hebben allebei hetzelfde setje aan als we naar het voetbalveld gaan. "Hey Luca! Ik heb iemand meegenomen. Vind je dat erg?" "Nee hoor, juist gezellig!" "Mooi! Ik ben Alice, de bestie van Lunikoe!" De jongens kijken haar raar aan. "Dat ben ik! LUNIKOE POWER!!" zeg ik super vrolijk.
We beginnen met voetbal en we doen 'wie scoort is keep'. Ik ben al 6 keer keeper geweest, dus ik ben best wel moe. "Ik snap niet dat jij het met HUN volhoud." "Tja Alice, dat snap ik ook niet!" De dag vliegt voorbij en we eten dit keer niet op school, maar in het restaurantje tegenover onze school. Een knus restaurantje. Het eten is hier goddelijk ofzo. Wat ze erin doen, vraag het niet aan mij maar aan de koks. Dat lijkt me logisch aangezien hun het eten klaarmaken. Laat ook maar, je begrijpt het vast wel, toch? Ik wil het nog wel een keer uitleggen, maar... Ik houd mijn mond al!!
We zijn weer terug in het internaat en Alice blijft hier slapen tot maandagmorgen. Ze is hier naar hier verhuist en haar school is heel dichtbij. Yes, niet alleen zijn meer.
Luke moest met het feest wel heel snel weg. Ik weet niet waarom, maar het was wel heel vreemd. Moet ik nog een keer navragen, als ik hem ooit nog zie. Zo mag ik niet denken, natuurlijk zie ik hem nog een keer.
Wat Luna niet weet is hoe het nu met Luke gaat.
Luke
"Waar ben ik?" "Je bent bij ons. Jij gaat voor ons werken, maar eerst ga je je contact met je lieve zusje verbreken. Bel haar!" Ik twijfel. "Nee!" zeg ik zo zelfverzekerd mogelijk. De man met het masker loopt naar me toe. Dit voorspelt niets goed. En inderdaad voel ik een brandende plek op mijn wang. Die gast heeft mij gewoon geslagen! Wat een klootzak!
Nu denk je vast, Luna en jij zijn toch een tweeling, dan moet Luna dat toch ook voelen. Nu komt het. We zijn wel een tweeling, maar niet de heel erg op elkaar lijken. We voelen ook niet wat de ander voelt. Vandaar! Dat je dat ook even weet! Au, die plek brandt echt heel erg.
"Ik zei toch dat je moest bellen!!" "Rustig, ik bel al!" Ik pak mijn telefoon en zoek het contact van mijn lieve zusje. Als ik hem heb gevonden druk ik op het belknopje. De telefoon gaat na een paar keer over.
Luna: Heey twinnie!! Hoe gaat het met jou?
Luke: Heey, het gaat goed hoor, maar ik moet je wat vertellen.
Luna: Wat dan?
Ik heb er nu al spijt van! Waarom moet dit?
Luke: Ik wil geen contact meer met je. Het is voor je eigen veiligheid.
Luna: Maar waarom? We zijn toch twins. Ik snap het niet meer.
Luke: Ik moet gaan. Blokkeer me! Ontvolg me op alles. We mogen geen contact meer hebben!
Luna: Oké. Nou doei lief broertje van me. Ik ga je missen. Ik blijf altijd van je houden.
Luke: Ik blijf ook altijd van jou houden. Doei. Miss you to. Bye!
Luna: Bye!
En ik hang op. Lief zusje, ik blijf altijd van je houden!! Aargh, ik kan niet zonder mijn zusje!!
"Was dat nou zo moeilijk?" "Ja! Het is mijn zusje oké!" Wat denkt hij wel niet!
Luna
Ik kan het nog steeds niet geloven. No way, dat ik hem ga blokkeren. Dit verklaart ook waarom hij de vorige keer zo raar deed. Ik zit nu te huilen op mijn bed en het is al best laat. Volgens mij heb ik Alice wakker gemaakt. "Meis, gaat het?" Ja dus. "Ja hoor, het gaat prima. Met jou?" "Luun, het gaat niet goed. Ik hoor het aan je stem!" "Je hebt gelijk. Luke belde op om te zeggen dat ik geen contact meer met hem mag zoeken. Het is voor mijn eigen veiligheid zei hij. Denk je dat Luke dat echt wil? Dat ik hem NOOIT meer mag zien? Of niet meer bellen of appen?" "Luun, ik durf het niet te zeggen, maar ik denk dat Luke dat nooit uit zichzelf zou doen. Denk jij wel?" Ik schud mijn hoofd. "Ik denk het niet nee, maar wat nou als het wel de waarheid is?" En toen kreeg ik geen antwoord terug. "Ga anders lekker slapen, dat is voor nu het beste. Morgen kijken we wel verder, oké?" "Ja is goed, ik ben wel moe! Slaap lekker!" "Jij ook Luun, droom lekker!" zegt ze met een lachje. "Ja jij ook!"
Ik weet echt niet wat ik ervan moet denken. Waarschijnlijk moest dit van iemand anders, maar het kan ook hemzelf zijn geweest. Ik weet het niet meer. Deze wereld is te goed voor mij. Zal ik dan maar zelfmoord plegen?
~*~
Hey lezertjes van mij!
Hoe gaat het met jullie? Ik hoop goed!! Sorry dat dit hoofdstuk zo laat online komt, maar ik heb huiswerk en aangezien ik havo doe is dat niet weinig. Ik doe echt mijn best, maar ik ga om de 2 dagen een hoofdstuk online zetten. Dat is voor mij het handigste en het fijnste. Dan heb ik 2 dagen om eraan te werken en anders zijn het zulke korte hoofdstukjes en dat vind ik niet leuk.
Ik hoop dat jullie het hoofdstuk leuk vonden en vergeet niet te stemmen!!
Au revoir!
JE LEEST
Mijn Jongens Internaat?
Teen FictionLuna en Luke (tweeling) worden van elkaar gescheiden. Ze moeten allebei naar een internaat aan de andere kant van het land. Allebei willen ze niet bij elkaar vandaan, daarvoor zijn ze toch een tweeling? Wat gebeurt er als Luna van school wordt gestu...