Eva
De politie pakte de Kraai op, terwijl ik bij Anna bleef.
Ze was lijkbleek en ijskoud. Het woord kreeg ik niet over mijn lippen, tranen kwamen uit mijn ogen.
Ik drukte een kus tussen haar wenkbrauwen, ik schudde aan haar, maar er was geen beweging. Haar buik ging niet meer op en neer. Ze lag daar heel vredig.
Mensen zeggen altijd; "Het lijkt alsof ze slaapt." Maar dat is valse hoop toch? Ze sliep niet, ze ademde niet, ze leefde niet meer.
Pieter kwam naast me staan. Hij sloeg zijn arm om mij heen en ik zag tranen in zijn ogen. Hij zei niks, hij wist precies wat fijn voor mij was op dat moment.
~~
4 dagen later
Ik pakte mijn speech. Het deed me pijn dat Anna er niet meer was, ik miste haar.
Floris zat ook in de zaal, ik vermeed zijn blik en ging vooraan staan.
'Lieve vrienden en familie van Anna,' zei ik. 'Jullie kenden Anna langer dan ik, maar ik wil toch een verhaal houden.
Anna en ik waren geboren vijanden, we haatten elkaar. Altijd was er spanning, totdat het lot ons bij elkaar zette.
Het was een verrassing toen ik Anna zag, de echte Anna. De lieve, gekke, impulsieve Anna. De Anna waar je mee kon lachen, bij kon huilen en de Anna die mijn maatje was, hoe moeilijk ook .
Lieve Anna, ik mis je zo erg. Je zou gezegd hebben dat ik niet mag treuren en als ik dat wel deed had je me vast een bitchclap gegeven.
Ik heb het gevoel dat ik voor twee personen leef, dat jij nog in mij leeft. Hier, in mijn hart.
Liefste Anna, jij zal die plek nooit verlaten, bij niemand in deze zaal.
Allerliefste Anna vaarwel. PS. I love you.'Na de dienst ging ik zitten bij mijn familie en Floris sloeg zijn arm om me heen.
'Zo mooi, Eef, zo mooi.' Hij had tranen in zijn ogen, ook al mocht hij Anna niet.
'Bedankt, ik meen elk woord,' slikte ik.
'Dat weet ik,' fluisterde bij. 'Dat weet ik.'
Hij gaf een kus op mijn wang, daarna verplaatste hij zijn lippen naar mijn mond.
Ik voelde vlinders in mijn hele buik. Het was eerder een dierentuin.
Toen wist ik het zeker.Ik was verliefd.
~THEEND~
~~
Er komt nog een epiloog en een dankwoord, maar dit was het laatste echte hoofdstuk...
Een treurig hoofdstuk dit... maar toch nog een soort van Happy End.Xxxxxxxx
(Ik heb btw mijn naam veranderd❤)
JE LEEST
PS. I LOVE YOU
RomanceEva van Dongen (17) komt in een pleeggezin bij Floris Wolfs (17). Ze kunnen het erg goed met elkaar vinden en Eva heeft het heel erg naar haar zin. Dan ontmoet ze Eric en ze wordt smoorverliefd op hem. Hij geeft haar allemaal cadeaus en alles wat z...