~12~

185 10 0
                                    

Eva:
'Hey,' zei Floris toen hij thuis kwam. 'Hoe was je eerste schooldag?'
'Prima,' zei Eva. 'De meiden hier zijn  wel anders dan in Maastricht. Veel meer gericht op jongens. Het lijkt wel alsof er niets anders toe doet.'
'Doet het toch ook niet?' grapte Floris en hij kwam dichter bij staan. 'Maar je gaat met Larissa om, wat had je dan gedacht?'
'Niet alle jongens doen er toe,' verbeterde ik hem. 'En Larissa is best aardig.'
'Ze is wel aardig, ja,' glimlachte Floris. 'Maar vertel dan eens welke jongens doen er toe volgens jou?'

Floris:
Ik keek in haar prachtige bruine ogen. Ze kreeg een ontdeugende glimlach op haar gezicht en gaf me een speels tikje tegen mijn borst.
Dit kan echt niet, Flo! Je hebt een vriendin!
Meer tijd om na te denken had ik niet want ze duwde haar lippen op de mijne. Gewillig zoende ik haar terug.
'Dit kan niet, Wolfs,' zei ze. 'We zijn nu zo wat broer en zus.'
Er was iets in de manier waarop ze mijn achternaam noemde wat mij enorm aantrok.
'Nou en.' Ineens vlogen de woorden uit mijn mond. 'We zijn geen biologische familie.'
'Misschien wel,' lachte Eva. 'We stammen toch af van Adam en Eva?'
Ik begon te lachen. 'Adam en Eva, yeah right. Geloof jij daar in?'
'Wat is geloven?' zuchtte ze. 'Ik vind het een mooi verhaal en ik geloof dat er iets van waar is. Geloof jij nergens in?'
'Ik geloof in de kracht van eten,' lachte ik, 'want ik heb honger.'
Eva wierp me een quasi boze blik en begon heel hard te lachen. 'Ga dan wat eten, man.'
Ik dacht niet na en drukte mijn lippen op die van haar. Haar lippen waren zacht en liefdevol. Ik kon nergens anders over nadenken en duwde haar op de bank.
Ze stopte even en wierp me een liefdevolle blik toe. Ze drukte haar lippen op de mijne en ik pakte haar stevig vast.
Haar gezicht kreeg een angstige uitstralling en ze trok zich onder mij vandaan.
'Gaat het?' vroeg ik aan haar.
'Ja, het is alleen...' Ze draaide zich om en keek me aan. 'Ik wil niet te ver gaan.'
'Dat snap ik,' zuchtte ik.
'En,' begon Eva.
'Wat is er?' Ik wierp haar een bezorgde blik toe.
'Ik dacht dat je iemand anders was.'

Gaat Eva het Floris vertellen? Dit hoofdstuk had weer wat Fleva, hopelijk vonden jullie het leuk.
Bij lieve reacties krijgen jullie zo ook een hoofdstukje van mij❤
Xxx

PS. I LOVE YOUWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu