«Valgfag»

3.1K 71 8
                                    

Billede af William*


Skoledagen er næsten ovre! Yeasss! I matematik fandt jeg ud af at alle 1.g'erne, altså jeg, tager på lejrskole i næst uge. Det bliver så sjovt!

Jeg skal på Mc'en med pigerne senere. Sasha, Milla og Louise. Det er de piger jeg spiste frokost med, tidligere idag. Men først skal jeg have valgfag. Jeg valgte det, da jeg søgte ind på skolen. Jeg kunne vælge mellem Sport, sang, drama, billedkunst, Spil. Jeg valgte sport, i håb om at jeg kunne lave noget karate, eller noget... Ihvertfald holde formen, og kondi'en. 

Jeg skyndte mig ind til pigernes omklædning, smed min taske, skiftede og låste mine ting inde i mit idræt-skab. Jeg kom ind i salen, og to sekunder efter kommer læren. Puha, jeg kom til tiden. 

Han holdte nogle papirer. "Jeg råber jer op, og så kan i løbe 10 omgange" Siger han, og råber op. Jeg kendte ikke nogle af navnende indtilvidere. Men så kom mit navn. "Selma Johnson" Råber han. "Her!" Siger jeg, og høre ikke navnende efterfølgene.... 

Eller det var planen... Men så høre jeg et genkendeligt navn. "William Lachowski" Råber læren. What the WHAT? Det kan i ikke mene.... WHY MEEE....!! Så skal jeg lige præcis være på hold med en player.... Fedt nok (Mærk ironien).... FOR DET ER IKKE FEDT NOK!!

 Jeg kigger rundt for at se om han er her.... Han har et slesk smil på, da han finder ud af jeg fandt ham. Han er sååå nederen! 


Jeg er igang med min 3- runde. Jeg er en af dem der er nået længst, men det er kun fordi jeg prøver at løbe væk fra William. Vi løber i en stor cirkel... eller mere end firkant, da hallen er et rektangel. Jeg lægger ikke mærke til mine omgiveler, jeg løber bare og nyder de hurtige sange, som vores lærer har sat på. 

Jeg mærker et klask på min røv. okay what? Jeg kigger til min højre side, og der kommer William løbende... Slog han mig lige på røven?? Jeg sænker farten. Han overhæler mig. "Ingen pauser Johnson!" Råber læren.... "Ja sir" Råber jeg tilbage, man skal råbe højt, hvis man skal overdøve musikken. 

...

Jeg sidder omgivet af nuggets, dejligt ikk? Sasha, Milla og Louise er allerede begyndt, men jeg ville vente på vores milkshake's var klar. Siden jeg var helt lille har jeg elsket jordbær milkshake, men så fandt de ud af at jeg er allergisk..... yay huh? Så nu er jeg mere til chokolade. 

"Så, hvilke valgfag har i?" Spørg jeg, for jeg har ingen ide. "Jeg har billedkunst" Siger Maia, og tager den sidste bid af sin anden nugget. "Sang og musik" synger Sasha for sjov. Hun har en ret god stemme, når hun tager sig sammen, med at synge. 

"Jeg bruger alle mine vågne timer på at spille, så hvorfor ikke gøre det i skolen?" Forklare Louise, så hun har altså valgt spil-gamer-gaming-valgholdet -ting.... idk hvad det hedder.

"Jeg havde sport...." Sukker jeg, og ser damen komme nærmere med forfriskende milkshake's. "Havde?" Spørg Milla mistroisk. "Ja, kan man ikke melde mig til et andet fag?" Spørg jeg, og tager imod milkshake'ene, og deler dem ud mellem os. "For det første, det tror jeg ikke du kan" Siger Louise, "Og for det andet, hvorfor vil du skifte?" Fortsætter Sasha.

"William Lachowski" Siger jeg, og tager endelig en dejlig stor tår. "Ååhh" Sagde alle tre i kor. "Hvad?" Spørg jeg, og tager hul på min nuggets. "Francisco er den flotteste på skolen" Siger Milla. "Ja, og den dummeste" Siger jeg. "Han er fucking nederen" Tilføjer jeg. 

Jeg er enig i han er køn ... okay, han er lækker....Men det gør jo ikke hans personlighed smuk, vel?

"Men han er køn" Mumler Milla, igen. "Han slog mig på røven...." Sagde jeg. Alle tre så chorkeret ud. "Hold dig væk fra ham" Siger Louise. Louise er ikke rigtig kæreste-typen. "Det behøver du ikke sige to gange" Siger jeg, og løfter hånden. Hun giver mig et high five.

Milla kigger mærkeligt på os alle sammen. "Høre i jer selv lige nu?" Siger hun, og tager en tår af sin jordbær milkshake. Helsige æsel, hun har ingen allergi. "Han er en total player" Siger jeg. "Jaaa, du har ret" Sukker Milla. 

"Det er hans venner altså også" Tilføjer Sasha. "Ja James, Nick og Cameron" Siger Louise. "Cameron?!" Udbryder jeg i chok. Det lyder ikke som ham, der hjalp mig med at finde kontoret. "Ja, hvad er der?" Spørg Milla. "Han hjalp mig med at finde kontoret... Han var flink nok" Forklarede jeg.

De kigger på mig, med øjenbrynene helt oppe i vejret. Jeg giver dem hvad-sker-der-her?-blikket. 

I'm a fighter // f.l.Dove le storie prendono vita. Scoprilo ora