___
If I Lose Myself - OneRepublic
___
zápis sedmý
úterý / patnáctý listopad / třetí vyučovací hodina / ve třídě
subjekt 2
„Dokud je tu ona, nezáleží na tom, jak se mám. Cítím všechno a nic."
Nikdy nepoznal lásku, která by byla neopětovaná. Buď to nebyla láska, nebo ho ten člověk měl rád nazpátek. Dokonce i teď ví, že je milován zpět. To ale neznamená, že jeho láska není beznadějná.
Protože přesně to jemu i jeho milované chybí.
Naděje.
Ona konkrétně se vzdala naděje na lepší zítřky a on už si nemyslel, že by jí dokázal pomoci. Jak by mohl pomoci někomu, kdo jeho pomoc nechce? Co hůře, jak by mohl zachránit kohokoliv, když nedokáže zachránit sám sebe?
Teď z toho stačí vytvořit jednoduchý matematický příklad. Žádná naděje plus žádná naděje se přece nemůže rovnat ničemu jinému než opět žádné naději. A pokud on je ta první nulová naděje a ona ta druhá, ta třetí, neboli výsledek, musí být logicky jejich vztah.
Znamená to, že jejich vztah je beznadějný?
Ví, že se potápí. Ví, že se potápí i ona. A ví, že se potápí i jejich vztah. Ale nedokáže to ukončit. Protože ironicky je jejich vztah to jediné, co je oba drží nad vodou.
Představte si dva neplavce, jak se topí. Vedle nich plave loď, která má v sobě díru. Ta je tedy také odkázána k záhubě. Zůstanou topící se ve vodě, kde si pro ně konec přijde během pár okamžiků, nebo vylezou na loď, kde budou mít ještě nějakou chvíli k dobru?
On by byl na té lodi. On je na té lodi. Ne proto, že by věřil, že je někdo přijde zachránit. Ale proto, že nechat odejít život je tak zatraceně těžké. Pokud je tu způsob, jak to odložit, třebaže jen o minutu, udělá to.
Pozoruje ji, jak si kouše nehty. Diví se, že jí ještě vůbec nějaké zbyly. Má je okousané až do krve. Irituje ho to. Jako by sama sebe už ani trochu nezajímala.
Záhuba je nevyhnutelná, ale on to neukončí.
Protože ona je jeho moře, je jeho loď, je jedním z topících se, je i tím druhým, je jím samotným, je sama sebou, je životem, je smrtí. Je vším. Kromě jediného - konce. Konec by mu nevzal jen ji, ale i to všechno ostatní.
Nesmí ztratit ji, aby neztratil sám sebe.
Ztratí ji, aby ztratil sám sebe.
Ztratí sám sebe, jen pokud bude ztracený s ní.
ČTEŠ
O troskách a lidech
Teen FictionJsme krásní, chytří, silní a šokující. Bezohlední, arogantní a zlí. Smutní, nemilovaní a ztracení. Jsme všechno, co milujeme, a všechno, co nenávidíme. Jsme generací trosek a lidí. Generací, které patří svět.